Îți afectează starea de sănătate! 5 obiceiuri de care trebuie să scapi până la 40 de ani

De ani de zile, primești tone de sfaturi despre cum ar trebui să trăiești sănătos. Dar noile cercetări ne schimbă și modul de viață, iar lucrurile pe care le-am considerat sănătoase ieri, pot fi acceptate azi, și invers.

Îți afectează starea de sănătate! 5 obiceiuri de care trebuie să scapi până la 40 de ani

Iată care sunt obiceiurile de care trebuie să scapi, pentru ca numărul kilogramelor să încline în favoarea ta.

1. Ții cure de slăbire pentru evenimente speciale

Ai în calendar o nuntă, o reuniune de clasă sau un alt eveniment la care ți-ai dori să arăți absolut fabulos și ți-ai planificat o cură de slăbire fulger? Află că înfometarea timp de câteva zile poate contribui la pierderea țesutului muscular. Și, pe măsură ce înaintăm în vârstă, organismului îi e din ce în ce mai greu să se refacă după astfel de șocuri. Trebuie să știi că masa musculară scade cu trei procente în fiecare deceniu, odată ce ai depășit 30 de ani, iar recuperarea ei devine din ce în ce mai dificilă. Odată ce vei pune acest fapt în balanță, poate te vei răzgândi în legătură cu planurile de slăbire rapidă.

2. Nu consumi carbohidrați

Deci, ai renunțat la carbohidrați. Dacă ai făcut această alegere pentru că ai un istoric de diabet în familia ta este un lucru, însă dacă faci asta pentru a scăpa de kilogramele în plus, este altceva. Într-adevăr, cercetările au arătat că persoanele care aveau o dietă care includea cereale integrale au scăpat mai repede de kilogramele în plus decât cei care consumau produse pe bază de făină rafinată (adică pâine albă, produse de patiserie). Însă, dacă excluzi complet carbohidrații din dieta ta, nivelul tău de energie va fi compromis. O porție sănătoasă de carbohidrați integrali servită dimineața îți va sprijini tonusul pe tot parcursul zilei, fără să îți compromită lupta cu kilogramele.

3. Faci sporturi pentru că sunt trendy

Dacă în încercarea de a fi în cea mai bună formă ești dispusă să practici tot felul de sporturi, deși nu îți plac, atunci ar trebui să îți revizuiești atitudinea pe care o ai față de mișcare. Este bine că ești deschisă la lucruri noi și trendy, pentru că astfel poți descoperi lucruri care îți plac. Însă nu te obligă nimeni să transpiri la hotpod yoga sau să sări la kangoo jumps dacă pentru tine e o corvoadă. Poți continua să faci lucrurile care te pasionează cu adevărat, fie că vorbim despre alergat în parc, pilates sau antrenament la aparate.

4. Renunți la produsele lactate

E adevărat că laptele este problematic. Mulți dintre noi suntem intoleranți fără să avem habar de asta. Iar cercetările indică faptul că nu e neapărat cea mai bună sursă de calciu. Însă nu este o soluție să renunți de tot la lactate. De exemplu, iaurtul grecesc e extrem de bogat în proteine și probiotice, deci îți taie foamea, hrănește țesutul muscular, și îți oferă acea doză de bacterii benefice care te ajută să digeri mai repede și mai eficient alimentele.

5. Ești obsedată de cardio

Exercițiile cardio ard calorii, fără îndoială. Însă, nu știu dacă ai observat, persoanele mai în vârstă care fac mult cardio par mai „stafidite” decât cele care nu abuzează de acest tip de exercițiu fizic. Adevărul e că atunci când exagerezi cu alergatul, stepper-ul sau aerobicul, corpul tău începe să producă mai mulți radicali liberi decât poate să ducă, iar asta duce la un stres oxidativ greu de combătut printr-o bună oxigenare și alimentație. Cheia este moderația, chiar și atunci când vorbim de sport. Nici un atlet profesionst nu-și termină cariera fără să aibă trupul slăbit de la prea mult efort.

Citește și:
Trucuri utile pentru a mânca mai puțin pe toată durata zilei

Foto: Arhiva Revistei ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet