Cum să îți crească părul mai repede și mai sănătos

Vrem un păr puternic și frumos, dar ce facem pentru asta? Îți dezvăluim 10 sugestii benefice care te ajută să îți menții podoaba capilară în formă maximă. Află cum să îți crească părul mai repede și mai sănătos și ce trebuie să schimbi în rutina de îngrijire.

Cum să îți crească părul mai repede și mai sănătos

Totul vine din interiorul organismului. Nu te aștepta să ai un păr frumos și rezistent, dacă ai un stil de viață haotic. Din păcate, nu există un truc pe care îl pui în aplicare și gata, ai un păr superb, ci o sinergie de lucruri, activități, alimente și chimicale de care trebuie să ții cont. Îți spunem cum să îți crească părul mai repede și mai sănătos și la ce să fii atentă:

Masarea scalpului

Sigur știi cât de mult ajută masajul, dar ceea ce neglijăm noi toate este masarea scalpului. Prin masaj, circulația sangvină este stimulată și nutrienții pătrund mai ușor în foliculul părului. Te poți masa delicat, cu buricele degetelor, în timp ce te șamponezi sau dimineața, înainte de periere. În farmacii, există tratamente pentru masajul scalpului sau poți apela la uleiuri naturale, bogate în ingrediente bune părului (uleiul de măsline sau de cocos).

Un mix de vitamine

Nu știi cum să-ți crească părul mai repede și mai sănătos? Apelează la vitamine! Complexul de vitamine B și antioxidanți fortifică podoaba capilară și îi dau strălucire părului. Ai grijă la alimentație și, dacă nu consumi suficiente alimente bogate în antioxidanți și vitamine (semințe, cereale, legume, fructe), intră intr-o farmacie și ia-ți suplimente alimentare pentru păr, care îți vor ajuta și unghiile să crească mai repede, dar și pielea să devină mai frumoasă. Știai că betacarotenul este important în creșterea părului? Caută-l în legumele verzi și în fructele roșii sau portocalii (morcovi, caise, sparanghel, spanac, broccoli, grapefruit, prune, oregano, pătrunjel, ceapă, ardei gras, prune, dovleac, cartofi dulci , etc).

FYI: medicamente

Există anumite medicamente care încetinesc creșterea părului: cele pentru tensiune, afecțiuni cardiace, artrită sau depresie, cât și pilulele contraceptive.

Viciile

Toți avem vicii, dar orice exces se plătește! Alcoolul, fumatul, cafeaua în doze mari și aportul excesiv de zahăr încetinesc metabolismul, lucru care determină o creștere lentă a părului sau căderea acestuia.

Alimentația

Sigur nu îți spun vreo noutate, dar trebuie să conștientizezi adevărul: alimentația contează pentru sănătatea părului și a unghiilor. Ceea ce mănânci, ceea ce bei, se reflectă și asupra părului. Consumă alimente bogate în vitamine (A,B,C,D,E) și acizi grași omega 3, proteine, zinc și magneziu. Legumele, fructele proaspete sunt binevenite și asigură-te că regimul tău nutrițional include: spanac, linte, fasole, ulei de pește, semințe bune, cereale integrale, pește. Toate ajută și se vede – îți spun din propria experiență! Și nu uita să te hidratezi!

Tunsul regulat

Ai, n-ai timp, trebuie să-ți faci! Prin tunderea vârfurilor, părul este stimulat și arată mult mai îngrijit. La fiecare 3 luni, mergi la salon pentru o reîmprospătare a părului. Și să nu-ți pară rău după păr, el crește la loc și va crește chiar mai repede și mai sănătos dacă e bine întreținut. Se spune că e bine să ne tundem părul când luna e în creștere, fyi!

Odihna își spune cuvântul

Nu presupunem, ci este dovedit că somnul suficient diminuează stresul – acesta fiind unul din factorii care afectează, mai mult decât ne placem să credem, sănătatea capilară. Prin lipsa somnului, părul crește mai lent și începe să cadă. Dormi cel puțin 7 ore pe seară și culcă-te la ore normale, adică înainte de miezul nopții.

Dietele drastice

Când recurgi la diete dure pentru a slăbi, este bine să o faci cu ajutorul unui nutriționist și nu de capul tău. Este foarte ușor să dezechilibrezi aportul de principii nutritive, acestea fiind esențiale pentru un păr sănătos.

Șamponările prea dese

Deși este o controversă vie atât printre specialiști, cât și printre amatori, spălările zilnice nu ajută un păr fragil. Iar eu sunt de părere că degresarea în exces nu ne ajută! Nu te spăla mai mult de 4 ori pe săptămână!

Tratamentele chimice

Încearcă să vopsești părul doar când trebuie și alege formule blânde de colorare. Uscarea la temperaturi ridicate, folosirea constantă a ondulătorului sau a aparatului de îndreptat părul, decolorarea, produsele de styling cu alcool, toate contribuie la încetinirea ritmului de creștere. Echilibrează situația cu măști de păr homemade, masaje dese și texturi hidratante.

Citește și:
Evită-le! 6 obiceiuri zilnice care te îmbătrânesc

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din beauty