5 motive surprinzătoare pentru care te îngrași

Indiferent că mergi sau nu la sală, că ții sau nu o dietă, atunci când începi să acumulezi kilograme în plus te gândești că e ceva în neregulă cu metabolismul tău.

5 motive surprinzătoare pentru care te îngrași

Însă ar trebui să ții cont și de cauzele ascunse care te determină să te îngrași.

Nu bei suficientă apă

Am auzit cu toții de importanța hidratării intense atunci când vine vorba de slăbit. Apa moderează apetitul, însă nu e vorba doar de asta. Când ești deshidratată, rinichii tăi nu pot funcționa cum se cuvine, astfel corpul tău recurge la funcțiile ficatului pentru sprijin. Iar când ficatul e suprasolicitat, grăsimea pe care o consumi se depunde imediat, în loc să fie arsă prin procesele metabolice. Trebuie să încerci să bei aproximativ 12 pahare de apă pe zi, pe îndelete, cu înghițituri mici.

Ocolești proteinele

Mai multe studii au demonstrat că dietele bogate în proteine au rezultate rapide în curele de slăbire. Asta se întâmplă deoarece proteinele induc o senzație de sațietate și previn pierderea masei musculare. De asemenea, procesele metabolice de digerare a proteinelor sunt mai intense decât dacă te alimentezi cu carbohidrați și fibre, astfel arzi calorii în timp ce asimilezi mâncarea. Genial, nu?

Stai pe scaun toată ziua

Deși alocăm mai mult sau mai puțin timp sportului, adevărul e că mai mult stăm jos, fie la birou, la volan, la restaurant sau pe banca din parc. Unele studii sugerează că programele de fitness pur și simplu nu compensează pentru un mod de viață sedentar. Conform unui studiu realizat de Universitatea Missouri, Columbia, repausul pe scaun timp de câteva ore inhibă producția unei enzime responsabilă pentru arderile grăsimilor.

Faci sport regulat

Probabil te întrebi cum ar putea să te îngrașe sportul? În primul rând, oamenii care fac mișcare în mod regulat au tendința să compenseze efortul prin excese în alimentație, sau tind să supraestimeze numărul caloriilor consumate la sală. Iar asta se întâmplă în special când te apuci de sport și organismul abia începe, încet-încet, să se obișnuiască cu sporirea numărului de calorii arse. Însă mai mult decât atât, fitnessul de orice gen te poate face să reții apă (un lucru excelent, dacă e vorba de o hidratare corectă a țesuturilor), iar volumul apei îți poate indica până la un kilogram în plus.

Ești stresată

Atât oamenii cât și șoarecii de laborator recurg la ronțăit atunci când sunt stresați. Cortizolul, hormonul stresului, declanșează apetitul ca o rachetă. Mai mult, stimulează producția unui neurotransmițător numit neuropeptida Y, ce creează o poftă subită de carbohidrați, adică ciocolată, produse de patiserie, numai lucruri „sănătoase”.

Însă chiar și atunci când nu cedezi poftelor tale, stresul te poate încetini din drumul spre silueta visată. Pentru că determină o îngrășare localizată, în jurul taliei și chiar viscerală (în jurul organelor). Așa că, înainte să te lamentezi că ai colăcei în pofida eforturilor de a slăbi, poate ar trebui să contemplezi schimbări majore în alte arii ale vieții tale.

Citește și:
Sfaturi și trucuri utile pentru a obține mai repede abdomenul mult visat

Foto: Arhiva Revistei ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet