10 trucuri pentru a avea o dietă mai sănătoasă în 2021

Odată cu începutului anlui, întotdeauna vine dorința de a ne perfecționa pe toate planurile. Iar când vine vorba de sănătatea și aspectul nostru fizic, tindem să luăm această misiune în serios.

10 trucuri pentru a avea o dietă mai sănătoasă în 2021

Iată câteva trucuri ce te vor ajuta să pierzi în greutate și îți vor îmbunătăți sănătatea în același timp. Să mănânci corect nu a fost niciodată mai ușor!

Încearcă budinca din semințe de chia pe post de mic dejun

Această rețetă super-trendy are o oarecare alură de desert, ceea ce îl va face alimentul perfect pentru o dimineață delicioasă. Semințele de chia sunt bogate în omega 3, o porție de 30 de grame reprezentând o treime din porția zilnică de fibre recomandată, necesară pentru sănătatea digestiei și controlarea masei corporale.

Amestecă 50 de gr de semințe de chia cu 300 ml de lapte (poți folosi și lapte de migdale), ½ linguriță de esență de vanilie și 2 linguri de miere. Împarte mixul în două porții și bagă-l la frigider peste noapte, apoi servește-le cu fructe de pădure înghețate. De acum vei adora să iei micul dejun acasă!

Folosește farfurii vintage, mai mici

Vesela vintage este mult mai mică față de farfuriile moderne pe care noi le folosim. Din cauza celor din urmă, putem fi îndemnate spre a mânca mai mult, fără a ne da măcar seama. Folosind farfurii, boluri și pahare mai mici, automat vom mânca mai puțin, fără a simți diferența. Creierul nostru nu va percepe schimbarea, iar noi nu ne vom simți mai puțin satisfăcuți. Vom mânca mai puțin și ne vom simți la fel de sătule.

Fii prima care comandă!

Studiile arată că, mergând la restaurant, tindem să copiem ce fac cei care ne țin companie. Astfel, dacă suntem printre ultimii ce comandă, vom tinde să comandăm ce au luat și alții, chiar dacă este vorba de cele mai nesănătoase alegeri. Încearcă să te uiți la meniu online, înainte de a ajunge la restaurant și comandă printre primii. Astfel nu vei fi influențată de prietenii tăi în alegerile făcute. Mai ales că cina este cel mai nepotrivit moment să faci alegeri greșite în materie de alimentație.

Adaugă turmeric în mâncarea ta

Turmericul este un condiment folosit cu precădere în gastronomia asiatică și indiană și se consideră că ajută la încetinirea și chiar prevenirea apariției celulelor canceroase din corp. Adaugă câteva lingurițe la mâncarea ta preferată sau încearcă rețete noi ce conțin această aromă.

Fă în așa fel încât desertul să conteze!

Nu trebuie să renunți la rețetele tale preferate, dar trebuie să le faci să conteze. Renunță la biscuiții light care sunt pe atât de lipsiți de gust pe cât de lipsiți de calorii și mănâncă un desert adevărat în schimb. Dacă iubești ciocolata, topește ciocolată neagră de calitate cu 70% cacao, și toarn-o peste 50 de grame de popcorn simplu. Datorită popcornului vei ajunge mai rapid la senzația de sațietate, astfel fiind satisfăcută cu mult mai mult decât dacă ai mânca multe cubulețe de ciocolată. Bonusul constă în faptul că popcornul îți conferă încă 3 grame de fibre și adaugă doar 100 de calorii la dieta ta.

Bea ceai negru

Am încercat ceaiul verde, alb, de lavandă, însă acum este timpul să ne întoarcem la bază. Ceaiul negru are capacitatea de a ne păstra tinere și sănătoase, prevenind alterarea ADN-ului și protejându-ne împotriva unui număr mare de forme de cancer, boli ale inimii și chiar împotriva diabetului.

Prepară-ți mesele de acasă

Când îți prepari acasă mâncarea, poți stabili exact ce intră și ce nu în rețetele tale, evitând cu ușurință ingredientele nesănătoase. Nu ai timp să gătești seara? Gătește cantități mai mari doar o dată sau de două ori pe săptămână. Gătește o oală mare de supă duminică și astfel vei avea câteva zile bune mâncare sănătoasă făcută în casă. Dacă treaba e pe jumătate făcută, șansele de a comanda scad considerabil.

Experimentează întotdeauna cu cereale noi

Te-ai săturat de salată cu quinoa? Dimineața adaugă la ea iaurt, afine sau căpșuni și fulgi de migdale pentru un gust fresh și nou. Pentru cină, poți adăuga la ovăzul fiert, ciuperci călite și praz pentru o rețetă asemănătoare celei de risotto. Există o multitudine de modalități de a experimenta cu cerealele precum orezul sălbatic, ovăzul, grâul etc., acestea fiind cheia când vine vorba de supravegherea greutății tale și păstrarea sănătății cardiovasculare.

Mărește-ți proviziile de avocado

Mănâncă avocado întins până și pe pâine. Este bogat în grăsimi monosaturate și fibre și este printre puținele legume ce nu pot fi modificate genetic. Este delicios servit pe toast-ul de dimineață și extrem de potrivit, dându-ți un boost puternic, datorită conținutului mare de potasiu. Încearcă să îl mănânci și gol cu suc de lămâie și un praf de sare sau, pentru mai multe proteine, adaugă un ou poșat la întreaga combinație.

Mănâncă întotdeauna stând jos

59% dintre femei mănâncă pe fugă. Acest lucru te determină să consumi mai multe grăsimi, mai mult fast-food și mai multe sucuri. Mâncând liniștită, vei putea să faci alegeri mai corecte când vine vorba de mâncare. De asemenea vei mânca mai încet, mestecând cum trebuie și analizând îmbucăturile, totul rezultând într-o digestie mai bună și o satisfacție mai mare.

Citește și:
5 probleme de sănătate din cauza cărora te îngrași

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet