10 semne alarmante ale stresului și epuizării

Corpul tău are diferite moduri prin care îți arată că este obosit, însă aceste 10 semne alarmante ale stresului și epuizării ar trebui să îți dea de gândit.

10 semne alarmante ale stresului și epuizării

Să fii mereu îngrijorată nu este deloc un lucru benefic sănătății tale, iar corpul tău îți arată acest lucru prin diverse moduri. Dacă simți că ești obosită constant și prezinți și următoarele semne alarmante ale stresului și epuizării, este momentul să fii mai atentă la nevoile tale:

1. Ai mereu poftă de ceva sărat

Atunci când ai poftă de ceva sărat înseamnă că există un dezechilibru al electroliților. Acesta este cauzat de regulă din cauza unui nivel ridicat de stres. Încearcă să reziști tentației de a mânca tot felul de snacksuri și caută un mod de a te relaxa.

2. Amețești când te ridici brusc

Tot din cauza nivelului electroliților poți avea o amețeală atunci când faci mișcări bruște. Este posibil să ai și vederea încețoșată, așa că poate ai nevoie de câteva vitamine și o perioadă de relaxare.

3. Nu mai ai o memorie foarte bună

Unul dintre cele 10 semne alarmante ale stresului și epuizării este și slăbirea memoriei. Dacă înainte îți aminteai imediat unde ai pus un ruj în urmă cu câteva zile, probabil în momentele în care ești extenuată nu-ți amintești nici ce ai făcut în urmă cu 10 minute.

4. Nivelul glicemiei este oscilant

Nivelul glicemiei depinde, în cazul tuturor oamenilor, în funcție de momentul zilei, de mâncarea consumată, însă dacă ție ți se întâmplă ca acesta să fie foarte diferit, de la o extremă la alta, atunci este cazul să îți faci griji. Odihnește-te suficient pentru a evita un posibil diabet.

5. Te trezești greu dimineața

Din cauza stresului, nivelul cortizolului (hormonul responsabil cu energia ta din timpul zilei) poate scădea, iar asta înseamnă că tu te vei ridica din pat cu dificultate.

6. Ești obosită deși ai dormit suficient

Dacă dormi 8 ore în fiecare noapte și cu toate acestea tot te trezești obosită, înseamnă că somnul tău este afectat de stres. Încearcă, înainte de culcare, să ai un ritual de relaxare și investește într-o saltea de calitate.

7. Nu poți rezista nici măcar o zi fără cafea

Dacă nu poți face nimic dimineața înainte să îți bei cafeaua, înseamnă că rezervele tale naturale de energie sunt epuizate. Probabil simți nevoia să bei cel puțin o cană în timpul zilei, însă acest obicei îți poate afecta tensiunea arterială.

8. Răcești des

Dacă au trecut abia două săptămâni de la ultima răceală și tu deja simți o durere în gât, este momentul să o iei mai ușor cu munca. Stresul slăbește sistemul imunitar, iar organismul nu mai poate lupta nici măcar împotriva banalelor răceli.

9. Nu mai poți suporta situațiile stresante

Dacă în ultima perioada ai fost foarte stresată, este posibil să te enervezi mult mai ușor în unele situații. Nu mai poți tolera greșeli, iar răbdarea ta lipsește cu siguranță. Încearcă să te relaxezi și să îți amintești că cei din jur nu au nicio vină, așadar nu trebuie să ai un comportament nepotrivit față de aceștia.

10. Ciclul menstrual este neregulat

Corpul este afectat de hormonii de stres, iar asta înseamnă că va consuma mai multă energie, în organismul tău producându-se un dezechilibru. Din această cauză ciclul menstrual va fi neregulat și vei avea dureri menstruale mult mai accentuate.

Citește și:
Slăbește sănătos: trucuri deștepte pentru o siluetă perfectă

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet