Ai peste 30 de ani? Ce trebuie să faci dacă vrei să slăbești

După 30 de ani apar foarte multe lucruri, precum înțelepciunea, o empatie și o cunoaștere de sine mai profunde, dar și un metabolism mai încet.

Ai peste 30 de ani? Ce trebuie să faci dacă vrei să slăbești

Odată cu trecerea peste vârsta de 30 de ani, arderea caloriilor va începe să scadă, iar dacă pe la 20 de ani ne permiteam să savurăm o prăjitură fără să avem mustrări de conștiință prea mari, acum este puțin mai diferit. Dar, așa cum bine știm, orice lucru poate fi rezolvat, doar că va fi necesar un plan bine pus la punct.

Dacă îți creezi un ritual propriu și te vei inspira din următoarele sfaturi, este posibil să ieși învingătoare din această luptă.

1. Adu-ți aminte de regulile de aur ale pierderii în greutate

Desigur că foarte multe lucuri se schimbă după 30 de ani, însă noțiunile de bază pentru pierderea în greutate rămân la fel, indiferent de vârstă. Astfel că:

Trebuie să mănânci mai puțin. Nu contează dacă mănânci numai piept de pui, orez brun și broccoli, dacă nu îți vei micșora porțiile, va fi imposibil să slăbești.

Ținta ar trebui să fie în jur de maxim 1 kg/săptămână, dar nu mai mult. Ar trebui să știi deja că slăbirea în timp este mult mai sănătoasă, dar și de viitor, astfel că îți va da și șansa de a-ți implementa obiceiuri sănătoase, precum exercițiile zilnice și consumul de mai multe legume și fructe.

Nu sări peste mese. Atunci când sări peste micul dejun sau peste cină, organismul tău va crede că nu mai trebuie să ardă caloriile și le va stoca.

2. Alege-ți nutrienții

Este bine de ținut minte că orice cantitate din orice nutrient consumat contează, iar într-o lume perfectă, un meniu și o gustare între mese ar trebui să arate cam așa:

Legume sau fructe: Jumătate din farfuria ta ar trebui să conțină legume și fructe, deoarece acestea abundă în fibre și apă, așa că te vei simți sătulă fără a aduce prea multe calorii în dieta ta.

Proteine slabe. În farfuria ta, mâncarea ar trebui să fie de dimensiunea unei palme. Sursele importante de proteină slabă sunt iaurtul grecesc, ouăle, puiul și peștele.

Carbohidrați. De asemenea, nu uita să incluzi și carbohidrați, pe care îi poți găsi în cereale integrale, fasole, fructe proaspete și cartofi dulci.

Grăsimi sănătoase. În cantități limitate, acestea sunt esențiale pentru o dietă sănătoasă, așa că nu uita să consumi și ulei de măsline, avocado, alune sau semințe.

3. Mai puțin, dar mai des

Este ideal să îți împarți mâncarea în trei mese moderate și o gustare sau două pe zi, iar dacă în meniul tău se află alimente scăzute în calorii, cu un volum mare, precum legumele și fructele, vei putea să simți senzația de sațietate mai ușor.

4. Fii pretențioasă cu „plăcerile vinovate”

Din păcate, nu mai poți consuma burgeri și ciocolată așa cum o făceai la 20 de ani și să te aștepți să poți să pierzi în greutate, însă tot mai poți savura mâncărurile preferate, dar ar fi ideal să le poți păstra pentru momentele în care chiar râvnești la ele. De asemenea, înainte să te năpustești la sertarul cu ciocolată, acordă-ți puțin timp și gândește-te dacă organismul tău chiar vrea acel lucru sau îl poți înlocui cu ceva mai sănătos, însă dacă decizi că vrei să mănânci acea ciocolată, atunci savureaz-o din plin.

5. Fă mai multă mișcare

Este destul de greu să poți pierde în greutate doar prin dietă, mai ales după 30 de ani, atunci când hormonii, precum testosteronul, tind să scadă. Dacă respecți doza minimă recomandată de 30 de minute de activitate zilnică, este un început bun, însă după aceea ar fi ideal să poți atinge în jur de 10.000 de pași zilnici. De asemenea, dacă vei alege să te antrenezi 4 sau 5 zile pe săptămână, vei putea să îți menții masa musculară și să arzi mai multe calorii.

6. Învață să te cunoști și fii sinceră cu tine

Dacă ai peste 30 de ani, nu înseamnă automat că trebuie să renunți la anumite alimente pentru a slăbi, doar dacă știi sigur că acel produs stă în calea atingerii țelului tău. Mai ales dacă o bucățică de ciocolată te va face să mănânci toată ciocolata, atunci acea pătrățică nu este bună pentru tine.

În cele din urmă, este bine să ai în vedere că strategiile pentru pierderea în greutate care ți se potrivesc pot schimba cursul acesteia, astfel că cel mai bine este să o găsești pe cea ideală pentru tine și să consumi alimentele care te ajută să pierzi ușor în greutate și care de asemenea sunt benefice pentru organismul tău.

Citește și:
Sfaturi și trucuri utile pentru a obține mai repede abdomenul mult visat

Foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet