5 alimente pe care nutriționiștii le-ar elimina din regimul tău alimentar

O dietă echilibrată și un organism sănătos, asta ne dorim toate, nu? Acest obiectiv nu este atât de greu de atins dacă facem mici schimbări în alimentație și poți începe cu eliminarea următoarelor alimente.

5 alimente pe care nutriționiștii le-ar elimina din regimul tău alimentar

În acest moment există atât de multe diete încât este foarte greu să o alegi pe cea potrivită pentru tine dacă îți dorești să slăbești. În mod evident, este mai bine să îți schimbi stilul de viață, mai ales dacă îți dorești să ai un organism sănătos și poți face asta eliminând câteva alimente.

1. Sucurile acidulate

Probabil acest lucru este destul de evident, dar sucurile carbogazoase nu ar trebui să se afle nciodată pe lista de cumpărături. Dacă nu ai aflat deja asta (greu de crezut), o cutie de suc conține 40 de grame de zahăr, adică o cantitate cu mult mai mare decât ar trebui să consumi într-o zi întreagă.

Aceste băuturi nu aduc nimic bun organismului tău, din contră! S-a dovedit științific că zahărul alimentează cancerul și diverse boli, deoarece corpul tău devine un mediu mai acid. Astfel, vorbim de calorii în plus care doar distrug. Dacă îți dorești totuși un suc efervescent, poți încerca kombucha, o băutură care capătă popularitate și la noi în țară. Acest suc ajută la alcalinizarea organismului și îmbunătățește digestia.

2. Cereale

Știm, cerealele la micul dejun sunt o opțiune perfectă. Nu spunem că trebuie să renunți la toate cerealele, ci doar la cele care îți fac rău, acele cele care conțin gluten și au foarte mult zahăr. Renunță la variantele colorate, cu arome și o mulțime de zahăr și alege în locul lor fulgi de ovăz. Aceste cereale au mai multe fibre și proteine, iar organismul tău îți va mulțumi.

Poți face o schimbare și când vine vorba de pâine, deoarece aceasta conține de obicei gluten, iar corpul nostru nu produce enzima care îl dizolvă, așadar este mai greu pentru organismul nostru să îl digere.

3. Iaurt

Cerealele cu iaurt sunt de regulă prima alegere pentru micul dejun, însă la fel ca în cazul de mai sus, iaurtul nu este întotdeauna o opțiune sănătoasă. Acest aliment poate conține foarte mult zahăr, dacă alegi o variantă cu arome. Mai exact, un astfel de iaurt poate avea chiar și 30 de grame de zahăr, așadar nu este nici pe departe o opțiune sănătoasă pentru tine.

Alege fie variante fără lactoză (dacă medicul îți recomandă acest lucru), fie variante fără zahăr, fără arome, o opțiune cât mai naturală. În plus, găsești pe Pinterest rețete dacă vrei să-l prepari singură.

4. Chipsuri și biscuiți

De fapt, în această categorie intră o mulțime de snacksuri: chipsuri, biscuiți, batoane de ciocolată și așa mai departe. În mod evident, aceste produse au zahăr, ceea ce înseamnă că au „calorii goale”, care nu aduc niciun beneficiu organismului. În plus, chipsurile deși pot fi delicioase, ele conțin foarte multă sare și grăsimi nesănătoase. Totodată, fiind alimente procesate îngreunează digestia.

Prepară-ți singură gustările și nu mai cumpăra astfel de produse, deoarece dacă nu le ai în casă, nu le vei mânca, nu? Îți poți face singură popcorn, poți pregăti legume cu diverse sosuri delicioase. Nu uita de fructe și nuci, o variantă sănătoasă și întotdeauna la îndemână.

5. Produse non organice

Produsele organice sunt mai scumpe, este adevărat. Cu toate acestea, trebuie să te gândești mai bine de ce ai alege aceste legume și fructe. Amintește-ți că toate alimentele pe care le găsim acum în supermarket trec prin mai multe procese. Asta se întâmplă din cauza agriculturii intense și a substanțelor folosite.

Nu te gândi că pentru legumele și fructele organice nu s-au folosit deloc pesticide, este puțin probabil. Cu toate acestea, acestea au mai mulți nutrienți, așadar vor aduce mai multe beneficii organismului tău.

Citește și:
5 alimente pe care trebuie să le ai în bucătăria ta pentru un 2019 mai sănătos

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet