Cum sa scapi de kilogramele in plus cu ajutorul somnului

Incerci sa pierzi din kilogramele in plus? Descopera ca somnul e la fel de important precum mersul la sala!

Cum sa scapi de kilogramele in plus cu ajutorul somnului

Alaturi de o dieta echilibrata si exercitii practicate in mod regulat, un somn odihnitor poate ajuta in batalia cu kilogramele in plus. Studiile ne arata ca lipsa de somn poate incetini functia metabolica si astfel, procesul de slabire devine din ce in ce mai greu realizabil.

Hormonii din spatele foamei

Oamenii de stiinta au demonstrat ca poti stapani hormonii foamei printr-o rutina de somn corespunzatoare. Doi hormoni – grelina, cel care iti da senzatia de foame, si leptina, care iti ofera senzatia de satietate – sunt afectati de modul in care dormi.

Cand duci lipsa de somn, nivelul de grelina creste, iar cel de leptina scade determinand sa iti fie foame, iar poftele sa fie din ce in ce mai mari. Cand ne confruntam cu poftele, tendinta noastra este de a consuma snack-uri cu multe zaharuri si grasimi, care, cu siguranta, te duc la cateva kilograme bune in plus. Iar cand somnul tau are de suferit, senzatia de satietate vine cu intarziere, fapt ce presupune ca vei continua sa mananci chiar si atunci cand ai consumat suficiente alimente.

Hormonul cortizol e de asemenea conectat cu greutatea corporala. Stresul sau privarea de somn pot determina un nivel de cortizol mai ridicat, dar si cresterea apetitului si a poftelor. Excesul de cortizol a fost conectat cu un surplus de grasime stocat mai ales in zona de mijloc – o zona periculoasa pentru kilograme in plus ce te poate supune la un mai mare risc al bolilor de inima, infarct si cancer.

De cat somn ai nevoie?

Pentru a-ti pastra ciclul hormonal in mod normal, incearca sa dormi intre sapte si noua ore in fiecare noapte.

Crezi ca ai probleme cu somnul? Intreaba-te urmatoarele lucruri:

– Iti e greu sa adormi?
– Te trezesti de multe ori pe noapte?
– Te trezesti prea devreme dimineata si nu mai poti adormi la loc?
– In momentul in care te trezesti, nu te simti odihnita?

Daca ai raspuns afirmativ oricarei intrebari de mai sus, e timpul sa-ti evaluezi rutina de somn astfel incat sa pierzi acele kilograme in plus.

Cum sa iti reglezi somnul:

1. Culca-te si trezeste-te la aceleasi ore in fiecare zi – chiar si in weekend. Corpul tau se ghideaza dupa un ritm natural. Daca poti adormi in cinci-sapte minute de cand ti-ai pus capul pe perna si te poti trezi in fiecare zi la aceeasi ora fara alarma, e un semn de sanatate.

2. Evita sa te uiti la televizor, sa citesti ziarul sau sa faci sport chiar inainte de somn.

3. Asigura-te ca in camera ta e complet intuneric. Intunericul stimuleaza secretia hormonului anti-cancer, melatonina.

4. Nu te culca nervoasa! Rezolva-ti neintelegerile inainte sa te pui in pat astfel incat sa fii deplin relaxata.

5. Evita cafeaua, ceaiul sau alcoolul inainte sa mergi la somn. Opteaza pentru o ceasca de ceai de musetel care sa te linisteasca inainte de culcare.

Daca ai un program mai complicat sau ai grija de un nou-nascut, poate fi destul de greu sa ai un program de somn stabil. In schimb, fa exercitii in mod regulat, bea suficienta apa si include in alimentatia ta multe fructe, legume, proteine si fibre. Nu consuma mancaruri cu multe zaharuri pentru a-ti stimula energia.

In timp ce un somn bun nu te va ajuta sa slabesti fara exercitii si o dieta alimentara sanatoasa, somnul chiar pare sa aiba un rol integral. Asigura-te ca te concentrezi asupra obiceiurilor tale de somn si ca ai parte de unul odihnitor.

Text: Denisa Matei

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet