Ce se întâmplă în organismul tău atunci când renunți la cofeină

Trebuie să recunoaștem faptul că așteptăm cu nerăbdare dimineața pentru a savura o ceașcă de cafea, însă acest obicei poate dăuna pe termen lung.

Ce se întâmplă în organismul tău atunci când renunți la cofeină

Știm deja că una dintre cele mai cunoscute băuturi din lume este cafeaua și nici nu ar trebui să ne mire acest lucru, deoarece gustul ei este incomparabil.

Și cu toate că există nenumărate beneficii ale consumului de cafea, cum ar fi faptul că te ajută la arderea grăsimilor, reduce riscul de Alzheimer sau îmbunătățește nivelul de energie, fie și pentru o perioadă destul de scurtă, sunt mai multe beneficii dacă alegi să bei cafea fără cofeină sau renunți complet la ea.

În plus, poți alege să consumi alte alimente pentru a avea energie întreaga zi, cum ar fi avocado, banane sau chiar ciocolată neagră. Iată ce se întâmplă în organismul tău atunci când renunți la cofeină:

1. Ai mai puține stări de anxietate

Dacă în ultima vreme ai avut mai multă stări de anxietate, ei bine, acest lucru poate fi din cauza cofeinei. Aceasta ne poate da foarte multă energie, care duce la creșterea anxietății, nervozității, a palpitațiilor, dar și a atacurilor de panică, în cazuri mai grave. Nu spunem că ar trebui să renunți din prima la cofeină, însă poți reduce doza, iar în cele din urmă vei vedea și efectele. Pe lângă asta, dacă ai obiceiul de a bea foarte multă cafea, acest obicei poate crește riscul de a avea depresie.

2. Poți să dormi mai bine

În caz că nu știai până acum, există o legătură destul de mare între cofeină și insomnii. Mai multe studii au dezvăluit faptul că un consum mult prea mare de cafea ne poate afecta somnul, mai ales dacă alegi să bei cafea cu șase ore înainte de a dormi. 

3. Vei avea un zâmbet strălucitor

Noi toate ne dorim un zâmbet alb și strălucitor, însă acest lucru nu se poate întâmpla dacă bei cafea în fiecare zi. Ar trebui să eviți cafeaua deoarece din cauza ei, dar și a ceaiului negru, dinții noștri pot căpăta pete. În plus, același lucru se întâmplă și în cazul consumului de băuturi acidulate.

4. Nivelul de hormoni este mult mai echilibrat

Dacă nu știai până acum, cofeina poate crește nivelul de hormoni din organism, în special cel al cortizolului. De asemenea, pe termen lung poate determina și un dezechilibru în ceea ce privește nivelul de estrogen, crescând șansele de a avea endometrioză, cancer de sân sau cancer ovarian. Pe lângă asta, poate agrava simptomele menopauzei. 

5. Scade tensiunea arterială

Cofeina poate crește tensiunea arterială, iar din acest motiv ar fi de preferat să consumi cât mai puțină pentru a o scădea. Dacă bei între trei și cinci cafele pe zi, acest lucru poate crește riscul apariției mai multor boli cardiovasculare. 

6. Vei avea mai puține migrene

Dacă în ultima perioadă ai avut mai multe dureri de cap și nu ai descoperit nici până acum cauza, ei bine, cofeina ar putea fi răspunsul. În cazul în care în fiecare zi consumi cafea, ar fi bine să o diminuezi. Un studiu din anul 2004 a descoperit faptul că un consum mult prea mare de cofeină crește riscul durerilor de cap cronice. 

7. Nu vei mai avea probleme digestive

Un consum mult prea ridicat de cafea poate duce la apariția unor probleme digestive, precum refluxul gastroesofagian, constipație sau diaree. Simptomele pot fi destul de neplăcute, fiind incluse aici durerile abdominale, arsurile la stomac, balonarea sau chiar senzația de greață.

Citește și:
Cât de multă cafea poți consuma fără să dăuneze sănătății

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet