8 metode pentru a reduce stresul și a fi mai fericită

Stresul este dăunător. Aceasta este o axiomă pe care toată lumea o știe.

8 metode pentru a reduce stresul și a fi mai fericită

Multe boli pot fi declanșate din cauza stresului, drept urmare încearcă să îl ții pe cât posibil la distanță, astfel îți vei menține și îmbunătăți sănătatea și vei fi mai fericită.

1. Alege suportul social potrivit

Oamenii de știință sunt de părere că o metodă foarte bună pentru a scăpa de stres este să vorbești cu un prieten. Dar ai grijă ca persoana pe care o alegi pentru a-ți împărtăși problemele să fie susținătoare și nu de genul „Gică Contra”. Când ai încredere în cineva destul încât să i te destăinui, iar răspunsul pe care îl primești este „Ți-am spus eu!”, sigur nu este nici umbră de susținere în atitudinea acelei persoane.

Ai nevoie de o persoană care să te asculte, să-ți ridice moralul și să te facă să uiți de problemele pe care le ai. Dacă ai prieteni negativiști, care văd mereu jumătatea goală a paharului, ar fi indicat să rărești întâlnirile cu aceștia, pentru că îți transmit și ție starea lor.

2. Fă mișcare împreună cu prietena ta

Substanțele chimice responsabile de starea de bine, cum ar fi dopamina, care este eliberată de creier când facem mișcare, sunt un bun antidot pentru stres. Roagă o prietenă să meargă cu tine la sală sau la alergat în parc, în acest fel te vei asigura că nu renunți la mișcare și o să vă susțineți reciproc.

3. Apelează la suplimentele alimentare

În perioadele stresante, vitaminele B și C, magneziul și tirozina (un aminoacid care stă la baza neurotransmițătorului dopamina), sunt toate epuizate în organism. Suplimentele alimentare ar trebui consumate pentru a îmbunătăți ce primește corpul nostru din alimentație.

4. Încearcă să fii mai mult de tipul B

Sunt anumite persoane care sunt mental mult mai relaxate decât restul oamenilor, acestea sunt cele de tipul B și în general suferă mai rar de afecțiuni pshihologice. În cazul în care ești tipul A, nu este o problemă, acest lucru îl poți modifica prin meditația atentă. Aceasta este o combinație între meditație și terapie comportamentală cognitiv, care te poate ajuta să îți schimbi perspectivele într-unele mai pozitive. Meditația atentă te învață să te concentrezi pe prezent și nu pe ziua de mâine, însă aceasta trebuie învățată, iar prietenul Google îți sare în ajutor și îți pune la dispoziție „cursuri pentru meditația atentă”.

5. Dormi oricând poți

Lipsa somnului ne face mult mai vulnerabili în fața stresului. Dacă stresul își face apariția când ești obosită, problemele tale vor căpăta o gravitate mai accentuată și sentimentul de panică te va cuprinde imediat. Încearcă să te odihnești, chiar dacă nu ai timp prea mult, un pui de somn nu strică niciodată.

6. Schimbă-ți perspectiva

Cel mai dăunător lucru este pesimismul. În general, când gândești negativ, vezi doar partea rea și cauți să dai vina pe cineva, sigur nu o să ai niciun rezultat bun. Este ca și cum te-ai împinge singură într-o stare depresivă. Încearcă să te detașezi și să analizezi problema din alt unghi. Încearcă să fii proactivă.

7. Evită să mănânci din cauza stresului

Stresul poate influența hormonii foamei și drept urmare îți vine să mănânci încontinuu. Din acest motiv multe persoane mănâncă foarte mult și în general alimentele consumate sunt bogate în grăsimi și zahăr, deoarece îți creează o stare de bine. Dar atenție, stresul îți poate da metabolismul peste cap și poate duce la acumularea de kilograme în plus.

8. Fă voluntariat

Poate suna ciudat pentru cei care deja au un program foarte încărcat, însă voluntariatul chiar poate reduce stresul. Studiile arată că, ajutând pe cei din jurul tău, capeți o stare de bine și de mulțumire, iar stresul dispare instant.

Citește și:
Cele mai bune ceaiuri pentru slăbit, pe care merită să le încerci

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet