7 greșeli pe care le faci atunci când mergi la sala de fitness

Ai observat că progresul tău la sala de fitness nu avansează? Corpul acela tonifiat, pentru care muncești, nu mai apare?

7 greșeli pe care le faci atunci când mergi la sala de fitness

Chiar și cei mai buni pot face greșeli fără să își dea seama – iată șapte lucruri pe care trebuie să le eviți atunci când mergi la sala de fitness:

1. Faci exerciții la aceleași aparate

Sala de fitness poate fi un loc foarte intimidant, iar când găsești un aparat cu care te simți confortabil, îl folosești cât de mult posibil. Trebuie să ai în vedere că acest lucru îți va încetini progresul. Repetarea exercițiilor va determina organismul tău să se adapteze mișcărilor, iar în acest fel vei consuma mai puțină energie. Un studiu a dezvăluit că trebuie să combini antrenamentele pentru a obține un rezultat cât mai eficient.

2. Nu ignora durerile!

De câte ori ai auzit pe cineva spunându-ți că trebuie să nu bagi în seamă durerea pe care o simți după un antrenament? Puțin disconfort este de așteptat atunci când te antrenezi foarte intens, dar nu și durerile înțepătoare. Dacă îți rănești corpul în vreun fel atunci când ești la sală, trebuie să accepți că singura modalitate de a-ți reveni este să iei o pauză.

3. Nu ai încredere în caloriile afișate pe ecran!

Să vezi câte calorii ai consumat de la începutul antrenamentului până în momentul de față poate fi incitant, dar crezi că poți avea încredere? Așa cum prezintă și studiul universității Stanford, acest lucru este aproape imposibil din cauza factorilor care te înconjoară în sala de fitness într-un număr foarte mare. De exemplu, dacă ții mâinile pe bara ajutătoare a benzii pe tot parcursul alergării, caloriile consumate se înjumătățesc!

4. Ești distrasă

Știai că una din trei persoane nici măcar nu transpiră în timpul petrecut la sală? Mulți oameni sunt mai interesați de conversațiile pe care le pot avea cu cei din jur, decât de antrenament. O persoană din 20 spune că merge la sală doar pentru a se uita la televizor. Asigură-te că antrenamentul tău nu este întrerupt și alocă puțin timp la sfârșit pentru discuțiile cu prietenii.

5. Folosești tehnici incorecte

Folosirea aparatelor în mod corespunzător îți va aduce beneficiile unui corp tonifiat. Atunci când le folosești incorect, efectul este invers. Poți chiar să te rănești. Nu folosi aparatele de fitness așa cum îți este mai ușor sau așa cum prietena ta ți-a arătat – întreabă o persoană calificată dacă modul în care le folosești este cel corect.

6. Nu îi copia pe ceilalți!

Fiecare corp este diferit, așa că probabil ce este bun pentru o persoană nu este potrivit și pentru tine. Să copiezi rutina de fitness a altcuiva poate fi foarte periculos, mai ales atunci când ceilalți sunt mai în formă decât tine. Nu încerca să ridici aceleași greutăți ca tipul plin de mușchi pe care îl vezi la sală în fiecare zi! Foarte multe persoane care s-au accidentat în timpul antrenamentelor au făcut-o pentru că au încercat să ridice greutăți mai mari decât își permiteau.

7. Nu faci încălzirea așa cum trebuie

Încălzirea este un pas foarte important atunci când vrei să te apuci de sport. În timp ce multe persoane se încălzesc făcând exerciții cardio, ideal este ca încălzirea ta să fie în concordanță cu tipul de antrenament. Și mai rău este să nu te încălzești deloc. Este demonstrat că o încălzire corectă poate preveni accidentele și te ajută să îți folosești mușchii la capacitate maximă!

Citește și:
Ce să mănânci la 20, 30, 40 și 50 de ani pentru a fi în formă maximă

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet