10 semne ascunse ale depresiei pe care NU trebuie să le ignori

Depresia nu mai este de multă vreme un subiect tabu, ceea ce ne indică faptul că tot mai mulți oameni își găsesc forța interioară de a vorbi despre acest lucru.

10 semne ascunse ale depresiei pe care NU trebuie să le ignori

Auzim tot mai des în ultima vreme faptul că un număr foarte mare de oameni, inclusiv tineri, se confruntă cu depresie, una dintre afecțiunile despre care multă vreme nu s-a vorbit deschis, așa cum este astăzi.

Dar oare de ce există această presiune asupra noastră, să nu vorbim în mod sincer despre ceea ce ne afectează, ceea ce ne doare pe interior? Ei bine, răspunsul ar fi faptul că trăim într-o societate în care totul se întâmplă atât de repede și suntem luați prin surprindere în fiecare zi, încât nu ne putem da seama și nu putem conștientiza problemele pe care le avem.

Avem tendința de a crede faptul că odată ce ne ignorăm problemele interioare, ele vor dispărea, însă realitatea ne demonstrează faptul că oricât de mult am face asta, ele tot ne vor afecta la un moment dat. Este importat de reținut faptul că semnele depresiei sunt diferite de la persoană la persoană, iar totul ține doar de noi pentru a putea trece peste.

De cele mai multe ori, depresia se poate declanșa în momentul în care avem o perioadă foarte aglomerată și nu ne găsim puterea de a o gestiona sau atunci când suntem copleșite din punct de vedere emoțional. Însă, depresia poate apărea oricând, la oricine, fără să țină cont de cine este persoana respectivă sau de poziția socială pe care o ocupă.

Astfel că, îți voi prezenta semnele ascunse ale depresie, pe care în mod cert nu ar trebui să le ignori:

1. Petreci foarte mult timp pe telefon

Ne petrecem foarte multe ore pe social media, poate chiar toată ziua. Cu toate că ne dorim să fim mereu la curent cu ceea ce se întâmplă, în spatele acestui obicei, aparent banal, stă faptul că vom căuta în permanență activități care ne țin departe de ceea ce contează cu adevărat pentru noi, și anume sănătatea mintală. Chiar dacă ne face să ne luăm gândul de la problemele care ne afectează pe interior, conștientizarea depresiei este primul pas care ne poate ajuta să trecem mult mai ușor peste ea.

2. Muncești peste program

Vrem să le facem mereu pe toate și ne asumăm responsabilități, chiar dacă nu ar trebui să facem asta. Iar în acest sens, stăm cât de mult putem peste program, muncim până la epuizare, fără să ne dăm seama că acest lucru ne poate afecta destul de mult pe termen lung. Ceea ce ar trebui să faci este să încerci să păstrezi un echilibru între viața profesională și cea personală, astfel încât să ai timp pentru tine și să nu uiți că tu ești cea mai importantă persoană.

3. Dormi prea mult

Cu toate că specialiștii ne recomandă să dormim între 7 și 9 ore pe noapte, dacă ajungem în punctul în care să dormim peste această medie, nu este în regulă pentru sănătatea noastră mintală. Ne folosim de scuza conform căreia acest lucru ne poate ajuta să fim mult mai productivi, însă, de fapt, nu facem altceva decât să nu ne dăm seama că poate fi un semn destul de ascuns al depresiei. O altă greșeseală pe care ar trebui să o eviți este să recuperezi orele de somn pe care le-ai pierdut cu o seară înainte. Păstrează un echilibru, astfel încât să te odihnești în fiecare seară. 

4. Iei foarte multe pauze

Știm că există acest mit conform căruia atunci când luăm pauze, suntem mult mai productivi, dar adevărul este că atunci când ne odihnim foarte des, este un semn al faptului că ne simțim triste și nu ne putem găsi puterea să recunoaștem că există unele lucruri care ne afectează. Echilibrul este cheia către o viață lipsită de anxietate și depresie, unele dintre cele mai puternice probleme de sănătate mintală. Încearcă să iei pauze atunci când te simți epuizată, iar dacă este nevoie, să cauți și ajutor specializat.

5. Nu ești matinală

Chiar dacă te poate surprinde acest lucru, însă un semn al depresiei poate fi și faptul că nu ești matinală. Desigur, nimănui nu îi place să se treazească în fiecare zi de dimineață, însă, cu ajutorul acestui lucru, poți face mult mai multe dintre activitățile pe care ți le-ai propus și le poți termina în timp util, astfel încât să ai timp la sfârșitul zilei și de tine.

6. Te neglijezi

Un alt semn al depresiei ar fi faptul că te neglijezi. Fie că vorbim aici despre faptul că îți dorești să petreci cât mai mult timp singură, nu mai acorzi o atenție atât de mare felului în care arăți sau pur și simplu, simți că nu ar trebui să faci asta, este important ca întotdeauna să te preocupi de tine, atât în ceea ce privește interiorul, cât și exteriorul.

7. Locuiești cu părinții

Chiar dacă poate părea neobișnuit acest lucru, însă atunci când alegem să mai locuim cu părinții, este un semn că fugim de anumite responsabilități pe care ar trebui să le aibă un adult. Cu toate că ne dorim să fim mereu în zona noastră de confort, trebuie să îți dai seama de faptul că trebuie în permanență să încerci lucruri care să te provoace să ieși din acea zonă, fie că vorbim de faptul că trebuie să te muți de la părinții tăi.

8. Nu îți găsești motivația

Știm că uneori este destul de dificil să ne găsim motivația, mai ales când nu suntem apreciate, fie că vorbim de acest lucru în viața profesională sau cea sentimentală. Trebuie să conștientizezi faptul că tot ceea ce faci, faci pentru tine, și nu pentru a primi o validare din partea altora. Credem că dacă nu suntem apreciați de cei din jur, nu suntem îndeajuns de buni, însă acest lucru ne face să ne preocupăm mult mai mult de anumite probleme, care în realitate nu există. 

9. Nu ai o alimentație echilibrată

Un semn al depresiei la care probabil nu te aștepți este faptul că nu acorzi atenție alimentației pe care o ai. Nu vorbim acum despre faptul că ar trebui să urmezi o anumită dietă, însă trebuie să îți dai seama că atunci când nu te preocupi de alimentația pe care o ai, pe termen lung, poți avea probleme serioase de sănătate. De asemenea, nici nu ar trebui să te compari cu anumite persoane pe care le vezi pe rețelele de socializare, deoarece știm și noi că unele oferă o imagine falsă față de propria persoană.

10. Ești mereu obosită

Oboseala poate fi atât fizică, cât și psihică. Iar în momentul în care nu ne dăm seama când ar trebui să ne relaxăm, ajungem în punctul în care putem avea chiar și un burnout. Este esențial să îți dai seama și să ai puterea să recunoști că pot exista și momente în viață în care este în regulă să greșești și trebuie să iei pauze. De asemenea, ajutorul unui psiholog te ajuta dacă te confrunți cu aceste stări de oboseală tot mai des. 

Citește și:
8 obiceiuri simple pe care trebuie să le adopți pentru a fi mai fericită

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet