De ce nu slabesc?

Ai un stil de viata sanatos, ai o dieta echilibrata, practici mult sport si, totusi, nu reusesti sa scapi de acele cateva kilograme in plus? ELLE a chestionat mai multi specialisti pentru a afla motivele...

De ce nu slabesc?

Nu dormim destul

Cind nu dormim suficient, este afectat automat nivelul hormonilor asociati cu senzatia de foame din singe: mai putin somn inseamna mai putina leptina (ceea ce produce o sen­zatie de nesaturatie, chiar si dupa o masa copioasa) si grelina (ceea ce stimuleaza apetitul si vei simti nevoia sa maninci mai mult, in special alimente hipocalorice si carbohidrati).

Potrivit unui antrenor personal de la Bodyism, responsabil pentru antrenamentul unor celebritati cu un corp perfect precum cel al lui Elle Macpherson, lipsa orelor de somn sau somnul neregulat (te trezesti de mai multe ori pe noapte) duc automat la depozite de grasime pe partea inferioara a corpului, de la abdomen in jos.

„In timpul somnului, organismul secreta hormoni de crestere, care ajuta atit la arderea gra­si­milor cit si la intarirea lui', afirma antrenorul personal Dalton Wong. „Recuperarea fizica optima are loc intre orele 10 p.m. si 2 a.m. Daca pierzi aceste ore de somn, organismului ii este imposibil sa elimine grasimile din partea inferioara a corpului. Cantitatea de grasime pe care o depui pe aceasta zona de­pinde in mod direct de orele de somn', afirma specialistul. Asa­dar, daca ai tendinta sa faci „burtica' si „colacei', in­seam­na ca pierzi noptile si te culci tirziu, draga mea.

Credem cu tarie ca slabim daca bem cafea

Faptul ca un consum moderat de cafea ajuta la scaderea in greutate este un mare mit. „Cafeaua este un stimulent, afirma nutritionistul Yvonne Bishop-Weston. „Stimuleaza organismul sa secrete cortizon, care inunda corpul cu za­har, care la rindul lui se transforma in depozite de grasime daca nu le consumi', ne avertizeaza nutritionistul.

Dieta nu contine destule grasimi…

Grasimile sint esentiale pentru un organism sanatos, in special daca sint grasimi „bune'. Avem nevoie de acizi grasi Omega 3 si Omega 6 pentru a mentine membrana fie­carei celule din corpul nostru sanatoasa si, din cauza obiceiurilor alimentare, niciodata nu consumam destule alimente care sa le contina. „Aceste grasimi nu trebuie sa lip­seasca din nici o dieta', afirma nutritionistul Anca Pantea. „Pestele este cea mai importanta sursa de acizi grasi esen­tiali si ar trebui consumat cel putin o data pe saptamina.' si alunele au un aport important de Omega 3, dar atentie mare la cantitatea pe care o consumi, deoarece contin foarte multe calorii.

Nu bem destula apa

Nu trebuie sa bei litri de apa, conform vechilor mituri le­ga­te de hidratare, dar corpul nostru are nevoie de o anumita ca­ntitate pentru a functiona, circa 2,5 litri de apa pe zi (ju­matate din aceasta cantitate provine din fructele si legumele pe care le consumi). „Lumea confunda deseori setea cu foamea', explica doamna doctor Bilic. Incearca urmatorul truc: cind simti o foame inexplicabila, bea o cana cu apa inainte sa apelezi la un snack delicios, dar plin de zahar si calorii. De asemenea, apa ajuta la o digestie mai buna si la o functionare corecta a intregului aparat digestiv.

Text si foto: Arhiva revistei ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
substantial.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet