De ce nu ai pofta de mancare dimineata

Micul dejun ar trebui sa fie cea mai consistenta masa a zilei, insa lipsa poftei de mancare, de la primele ore ale diminetii, face ca aceasta regula sa fie greu de respectat. Afla tot ce trebuie sa stii despre organismul tau pentru a intelege mai bine de ce nu ai pofta de mancare, dimineata.

De ce nu ai pofta de mancare dimineata

Acea zicala din popor care spune ca trebuie sa mananci dimineata ca un rege, la pranz ca un print si seara ca un cersetor merge pe aceleasi principii pe care le recomanda si nutritionistii in prezent. Micul dejun este masa care ne alimenteaza cu energie inceputul de zi, pranzul cea care o sustine si cina, o masa pe care stomacul o poate digera pana la ora de culcare.

Dar, cum se face ca, organismul nostru functioneaza in ordine inversa de cele mai multe ori? Se pare ca lipsa poftei de mancare dimineata se afla in stransa legatura cu durata somnului de peste noapte, cu activitatea hormonala si, intr-o mare masura, si cu felul in care te obisnuiesti sa iei masa, dmineata.

Melatonina este hormonul care pregateste organismul pentru somn, indeplinind in acelasi timp functii care influenteaza starea de bine a organismului si longevitatea acestuia. Pe toata durata noptii, acest hormon are nevoie de timp pentru a-si exercita functia de control asupra celorlalti hormoni, iar daca ne culcam tarziu, „alarma' ta te va trezi chiar atunci cand nivelul de melatonina este ridicat, desi ar trebui sa fie la nivel minim.

Ce inseamna asta? Daca nivelul de melatonina este ridicat, atunci si nivelul de leptina, hormonul care iti controleaza apetitul, va fi ridicat. Cum nivelul ridicat de leptina, pe timpul noptii, te ajuta sa nu resimti foamea, atunci cand te vei trezi, isi va face efectul in continuare. Nivelul ridicat de melatonina afecteaza si hormonul numit cortizol, ceasul desteptator natural al organismului, care isi pierde functia, in detrimentul obisnuitei alarme.

Efectul? Te trezesti cand organismul tau ar trebui sa intre in somn profund, nivelul de cortizol este scazut, pofta de mancare este zero, iar psihic nu vei putea face fata eficient stresului de peste zi pentru ca… esti data peste cap. Mai mult, pierzi notiunea timpului si faci mult mai putine lucruri decat ai putea face odihnita. Deci, toate se leaga, iar somnul este foarte important, atat durata, cat si ora de culcare si cea de trezire.

Afla ca cei care urmeaza regulile unui mic dejun consistent si constant tind sa fie mai in forma sau sa aibe mai mult succes in incercarea de a da jos kilogramele in plus. Mai mult, lipsa micului dejun favorizeaza un nivel de colesterol negativ ridicat, boli cardiovasculare si gastrice. Toti acesti factori ar trebui sa te convinga ca masa de dimineata este foarte importanta pentru o viata sanatoasa.

Solutii? In primul rand, un program regulat de somn. Incearca sa adormi inainte de miezul noptii si sa beneficiezi de cel putin 8 ore de somn, dupa ce ai savurat o cina usoara cu 3 ore inainte de culcare. Daca nu resimti foamea in primele minute dupa ce te-ai trezit, inarmeaza-te cu putina rabdare si dupa jumatate de ora incearca sa mananci fibre si proteine. La inceput e mai greu, dar nimic nu e imposibil, plus ca orice invat are si-un dezvat, nu?

Evita cafeaua pe stomacul gol, nu mai zic de tigari, si hidrateaza-te inca de la primele ore ale diminetii. Efectele nu vor intarzia sa apara, iar tu iti vei multumi pentru surplusul de energie si pofta de viata astfel dobandite.

Foto: Closeup portrait of a young woman eating strawberry against white background from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet