7 trucuri pentru a invinge poftele culinare nocturne

Daca te culci dupa miezul noptii, atunci regula de a nu mai consuma nimic dupa cina nu ti se aplica, in special daca iei cina devreme. Deci e OK sa te hranesti dupa apusul soarelui, insa problema e ca poftele din timpul noptii sunt aproape intotdeauna legate de dulciuri, foietaje sau chips-uri. Ce e de facut?

7 trucuri pentru a invinge poftele culinare nocturne

1. Foloseste secretul'

Construieste o bariera mentala intre tine si alimentele la care poftesti, folosind tehnicile promovate in cartea „Secretul”. Imagineaza-ti ca pofta este doar un gand (ca multe, multe alte ganduri carora nu le dai curs) si indeparteaza-te de el. Acest exercitiu de doua secunde ii rapeste poftei din puterea pe care o are asupra ta!

2. Ocupa-ti timpul cu alte activitati

Daca iti este pofta de ceva anume, precum inghetata de caramel sau un cartof copt, atunci aceasta nevoie este aproape intotdeauna psihologica. Probabil ca n-ai nevoie sa mananci cu adevarat, dar asta nu inseamna ca pofta poate fi usor de ignorant! Cercetarile au aratat ca vointa este precum un muschi care se consuma pe parcursul zilei, asa ca nu-ti mai ramane suficient cat sa-ti ajunga si seara. Creaza o diversiune pentru a-ti lua mintea de la mancare, curata toaleta, miroase un parfum foarte puternic sau mesteca o guma mentolata. Asta iti va reduce apetitul!

3. Consuma mai multe proteine

Trebuie sa-ti faci plinul de proteine in prima parte a zilei! Conform unui studiu realizat de Universitatea din Missouri, consumul unui mic dejun constituit din oua si vita slaba reduce tentatia gustarilor pe parcursul zilei si regleaza neurotransmitatorii satisfactiei mai mult decat o fac dulciurile sau produsele de patiserie.

4. Exercitiul fizic te disciplineaza

Numeroase studii au confirmat faptul ca exercitiul fizic moderat (circa 30 de minute/zi) imbunatateste functiile creierului responsabile cu autocontrolul si vointa. Probabil asta se intampla deoarece antrenarea inimii imbunatateste oxigenarea sangelui si, implicit, a creierului.

5. Hraneste-te variat

De obicei, poftele sunt modul prin care organismul iti transmite ca are nevoie de o anumita vitamina sau mineral. Poti pofti la carbohidrati cand ai un deficit de vitamina C (care, atunci cand e prezenta in cantitati suficienta, poate regla apetitul). De aceea trebuei sa-ti alcatuiesti un meniu variat care sa-i ofere corpului o gama cat mai diversa de substante nutritive, pentru a evita poftele de dupa miezul noptii.

6. Opteaza pentru o dieta sanatoasa

Inlocuieste lasagna cu o portie de pui cu garnitura de legume, dulciurile cu fructe, painea neagra cu painea alba. Studiile au aratat ca o dieta care iti ofera o nutritie satioasa si bogata in vitamine si minerale scade nevoia acuta de dulce sau sarat la ceasuri tarzii ale noptii. Atunci cand corpul e hranit corespunzator sunt sanse foarte mari sa nu-ti induca pofte nocturne complet nepotrivite.

7. Evita activitatile de „couch potato”

E tentant sa te apuce ceasuri tarzii din noapte incercand sa afli ultimele intrigi din serialele preferate, insa la aceasta activitate de couch potato se preteaza aproape mereu si o gustarica – doar placerile vinovate merg mereu de mana! Respecta-ti programul de somn indiferent cat de tare te roade curiozitatea, pentru ca somnul iti va aduce mult mai multe beneficii decat o punga de chips-uri.

Foto: Beautiful female red lips, full with Granulated Sugar, biting a strawberry from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet