Cum să îți îmbunătățești sănătatea mintală, începând chiar de azi

Există atât de multe lucruri care contribuie la sănătatea ta mintală, cum ar fi cariera, viața socială sau chiar mâncarea pe care alegi să o consumi în fiecare zi.

Cum să îți îmbunătățești sănătatea mintală, începând chiar de azi

Adoptarea obiceiurilor bune de viață te poate ajuta să te simți mai bine, din punct de vedere mintal. În timp ce consumul de alimente bogate în nutrienți sunt modalități bune de a-ți menține sănătatea, conform studiilor și experților, există mult mai multe lucruri pe care le puteți face pentru sănătatea mintală.

De exemplu, un studiu din 2019, publicat în revista Canadian Medical Association a arătat că reducerea consumului de alcool poate îmbunătăți sănătatea mintală în rândul femeilor. Cercetătorii de la Școala de Sănătate Publică la Universitatea din Hong Kong au efectuat un studiu pe cel puțin 40.000 de persoane din Statele Unite și Hong Kong. Cele care nu au băut niciodată alcool au avut cele mai înalte niveluri de bunăstare a sănătății mintale, în timp ce femeile care au renunțat la alcool pe parcursul studiului au văzut îmbunătățiri ale sănătății lor mintale.

Deci, iată câteva modificări pe care le poți face în vederea îmbunătățirii sănătății tale mintale!

Mai mult timp petrecut în natură e benefic pentru sănătatea mintală

Mai mulți cercetători au analizat beneficiile pe care petrecerea timpului liber în natură le are asupra sănătății noastre. De exemplu, un studiu realizat în 2019, publicat în jurnal Nature, arată că, dacă îți petreci doar două ore pe săptămână în natură, acest lucru îți poate îmbunătăți sănătatea mintală.

Expunerea zilnică la natură poate ajuta, printre altele, la reducerea sentimentelor de stres și chiar la îmbunătățirea stimei de sine, pentru până la 7 ore – este una dintre concluziile studiului.

Deconectează-te de la viața virtuală

În zilele de azi, pare imposibil să trăiești fără un smartphone. Însă nu este. Toate mesajele, mail-urile și notificările din social media nu numai că distrag atenția, dar cresc și nivelul de stres. Astfel, devenim mai puțin sociabili in viața reală.

Studiile au arătat că folosirea frecventă a rețelelor sociale contribuie la alterarea sănătății mintale, în special la adulți și tineri. Încearcă să te deconectezi măcar pentru 2 ore pe zi de la social media și să te bucuri de viața reală. După un timp, îți garantăm, vei vedea schimbările.

Dormi între 7 și 9 ore pe noapte

Lipsa de somn poate anula toate funcțiile creierului, spun psihologii. De exemplu, poate influența atenția și capacitatea ta de a gândi în mod clar. Lipsa de somn poate afecta chiar și starea de spirit și comportamentul tău.

Deci, este important să dormi suficient pentru o funcționare optimă a creierului și pentru o sănătate mintală buna.

Scapă de stres prin meditație

Stresul cronic poate duce la probleme grave de sănătate, cum ar fi depresia, anxietatea și dezechilibru hormonal. O modalitate excelentă de a face față stresului este meditația. De asemenea, aceasta te poate ajuta să îți reglezi și controlezi concentrarea, starea de spirit și anxietatea. Datorită meditației, starea ta de spirit se va putea îmbunătăți.

Renunță la dietele restrictive

Dacă te chinui să mănânci cât mai puțin, acest lucru ar putea să îți dăuneze sănătății mintale, deoarece rezultatele așteptate nu sunt întotdeauna cele dorite, iar mai apoi o să apară frustrarea. În loc să faci reguli, poți face alegeri. Din punct de vedere psihologic, o abordare inclusivă îți permite să te bucuri de toate alimentele.

Nu trebuie să îți schimbi radical stilul de viață pentru a avea o sănătate mintală bună. Este de ajuns să urmezi aceste sfaturi, care constau în mici schimbări din viața de zi cu zi. Începe și tu chiar de azi!

Citește și:
Modurile neașteptate în care stresul îți stimulează corpul și mintea

Text: Anamaria Zanfir
Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet