Ce trebuie să mănânci după o sesiune de jogging

Alergi fiindcă vrei să pierzi câteva kilograme? Fiindcă vrei să capeți masă musculară? Află ce alimente trebuie să consumi după o sesiune de jogging, în funcție de scopul pe care îl ai.

Ce trebuie să mănânci după o sesiune de jogging

Fie că alegi să alergi fiindcă e o metodă bună de relaxare, fie că îți dorești să slăbești sau să te antrenezi pentru un maraton, această activitate fizică este o metodă excelentă pentru a te menține sănătoasă.

Dacă nimeni nu contestă beneficiile pe care o oră de jogging o are asupra organismului nostru, părerile contradictorii planează în jurul alimentației. Ar trebui să mănânci înainte de a ieși la alergat? Dacă da, ce alimente? Dar după ce ai depus efort fizic? O masă care să conțină proteine  sau doar câteva fructe?

Părerile cu privire la acest subiect sunt împărțite, însă ele diferă foarte mult în funcție de scopul pe care îl ai: dacă vrei să slăbești, să capeți masă musculară sau doar rezistență fizică. Am adunat recomandările specialiștilor și am alcătuit o listă a alimentelor pe care trebuie să le consumi în funcție de motivul pentru care alergi.

Dacă vrei să slăbești

Salată de sfeclă

Sfecla este extrem de bogată în nutrienți, are un aport caloric scăzut și îți oferă senzația de sațietate mult mai repede decât alte alimente. Îți poți prepara rapid o salată care are ca ingredient principal sfecla, peste care să adaugi brânză de capra, un ou fiert sau câteva bucăți de somon afumat. Asezoneaz-o cu oțet balsamic, sare și piper.

Pepene

Acum, pe timpul verii, pepenele devine desertul nostru preferat. Nu numai că este delicios, dar are și puține calorii și numai o felie îți va fi de ajuns pentru a te simți sătulă. Pepenele conține 91% apă, așa că este remediul perfect pentru a te hidrata după ce ai alergat. Îl poți consumă singur, ca atare, sau adăuga într-o salată alături de câteva roșii cherry, ceapă roșie, baby spanac și brânză feta.

Humus și legume proaspete

Humusul este o gustare extrem de ușoară, numai bună pentru zilele călduroase de vară. Dacă nu vrei să îl cumperi din magazin, îl poți prepară rapid acasă folosind năut, ulei de măsline, usturoi, lămâie și sare. 100 de grame de năut îți aduc aproape 8 grame de proteine, așa că dacă ești vegetariană, trebuie să adaugi acest preparat în dieta ta. De asemenea, pentru a pierde în greutate, înlocuiește pâinea cu legume proaspete precum morcovi, ardei sau conopidă.

Omletă cu legume

Minerale, grăsimi sănătoase, proteine, toate se găsesc în ouă. Nu-i de mirare că sunt unele dintre cele mai recomandate alimente de către nutriționiști pentru micul dejun. Pe lângă faptul că sunt sănătoase, îți oferă și energie pentru o perioadă îndelungată de timp. După ce ai alergat, prepară-ți o omletă din două ouă la care să adaugi legume precum, spanac, roșii, ciuperci sau ceapă. Vei avea o farfurie extrem de colorată, de gustoasă și de sănătoasă.

Pentru a crește masa musculară

Shake proteic

Shake-urile proteice au devenit extrem de cunoscute și de folosite în rândul persoanelor care vor să capete masă musculară. Poți găsi o varietate foarte largă de pudre proteice, însă una dintre cele mai recomandate este cea din zer. Spre deosebire de altele, precum cea din soia, aceasta conține nouă aminoacizi esențiali de care corpul tău are nevoie pentru a dezvolta musculatură. Pune într-un blender pudra din zer, peste care adaugă apă, fructe congelate și o lingură de unt de arahide pentru mai multă savoare.

Brânză cottage și fructe

Brânza cottage este o sursă excelentă de proteine și calciu: o porție ( 226 de grame) îți oferă 28 de grame de proteine și 16% din doza zilnică necesară de calciu. Conține de asemenea și sodiu, o substanță minerală pe care o pierzi prin transpirație în timpul exercițiilor fizice. Adaugă peste aceasta fructe proaspete precum zmeură sau pepene, și vei avea gustarea perfectă, bogată nu numai în proteine, dar și în antioxidanți, vitamine și minerale.

Piept de pui la grătar cu legume la cuptor

Dacă preferi proteina animală, atunci optează pentru o porție de piept de pui. 112 grame îți oferă 27 de grame de proteine, mai mult decât suficient pentru a reuși să câștigi mai multă masă musculară. Pentru a avea însă o dietă echilibrată, asigura-te că cealaltă parte a farfuriei este umplută de legume. Brocoli, ciuperci, dovlecel, conopidă sunt doar câteva exemple de legume pentru care poți opta. Pune-le la cuptor și adaugă peste ele ulei de măsline, sare și piper pentru un gust mai aromat.

Citește și:
10 moduri în care sportul te poate ajuta și afecta în același timp

Foto: Shutterstock

Cât de bine îți cunoști tenul? Completează testul ACUM și câștigă super premii de la La Roche Posay

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet