12 sfaturi care te pot ajuta in lupta cu kilogramele in plus

Nutritionistii au o multime de sfaturi de oferit, in special atunci cand vine vorba de slabit. Cu toate acestea, care sunt cele mai importante sfaturi pe care le dau oamenilor care incearca sa scape de cateva kilograme?

12 sfaturi care te pot ajuta in lupta cu kilogramele in plus

Citeste mai jos o lista cu cele mai importante sfaturi de care sa tii cont atunci cand vrei sa slabesti.

1. Fii draguta cu tine

Vorbeste cu tine ca si cum ai vorbi cu o prietena. De foarte multe ori avem discutii negative cu noi insine. Cand te gandesti la corpul tau, este posibil sa iti spui ,,par atat de grasa in rochia asta', dar daca ar fi vorba de o alta persoana nu ai folosi niciodata un limbaj atat de dur. Incearca sa fii cel mai mare fan al tau si nu un inamic de temut. Aceasta gandire negativa poate duce la apatie si la sabotarea dietei.

2. Intreaba-te daca iti este cu adevarat foame

Invata diferenta dintre senzatia de foame la nivel fizic si cea la nivel emotional. Dietele traditionale taie foarte multe calorii, ceea ce inseamna o schimbare drastica daca esti obisnuita sa mananci mai multa mancare decat are nevoie organismul tau. Cand esti dezamagita, este greu sa gasesti motivatia pentru a continua, acesta fiind cel mai comun motiv pentru care dietele dau gres. Atunci cand iti este foame, concentreaza-te pe organismul tau si hraneste-te cu alimente nutritive. Daca vrei o gustare la ora 2 p.m. pentru ca asa te-ai obisnuit, intreaba-te daca iti este cu adevarat foame sau esti doar plictisita, obosita sau stresata. Daca raspunsul tau este prima varianta, alege o gustare sanatoasa, iar daca raspunsul este altul incearca sa-ti dai seama ce anume iti provoaca aceasta stare si cum o poti rezolva.

3. Schimbarea mentalitatii te ajuta sa slabesti

Nu te mai gandi la ce nu ar trebui sa mananci. Concentreaza-te asupra alimentelor si bauturilor pe care ai voie sa le consumi si nu-ti pierde vremea gandindu-te la cele pe care trebuie sa le elimini din alimentatie. Daca mantra ta este Fara fast-food', atunci s-ar putea ca aceasta sa fie mancarea la care te gandesti tot timpul. Concentrandu-te pe alimentele sanatoase care iti plac, vei gasi un mod sa le introduci in alimentatia ta de zi cu zi si in felul acesta vei elimina tentatiile nesanatoase.

4. Mananca alimente integrale, nu sanatoase'

Scaderea in greutate se va produce ca un efect al alegerii alimentelor integrale care asigura nutrientii de care ai nevoie. Noile cercetari in domeniu au demonstrat ca multe dintre produsele pe a caror eticheta apare cuvantul sanatos'- de exemplu prajituri sanatoase', pot cauza obezitate, avand in vedere ca oamenii au tendinta de a le manca in exces.

5. Fa mai multa miscare

Potrivit unui studiu, un adult are nevoie de cel putin 150 de minute pe saptamana de sport cu intensitate medie. Este recomandata o combinatie de activitati precum antrenamentul de forta, cel cardiovascular si de baza pentru a slabi in greutate. Pastreaza un jurnal al activitatii fizice in fiecare saptamana sau foloseste o aplicatie si noteaza fiecare minut.

6. Nu renunta la grasimi

Este o greseala comuna sa crezi ca trebuie sa scoti din alimentatie grasimile pentru a slabi. Omega-3 intalnit in somon si acizii din grasimile monosaturate (intalniti in avocado si uleiul de masline) ajuta la slabirea sanatoasa. Mananca aceste grasimi sanatoase pentru a spori senzatia de satietate si pentru a slabi mai usor.

7. Fa-ti un plan

A-ti face un plan reprezinta cheia slabitului si a unui stil de viata sanatos. Planifica-ti mesele si gustarile in avans si fa cumparaturi in functie de aceste meniuri. Pregateste din timp mancarea si gaseste modalitati de a include si mancarea sanatoasa care nu iti place in alimentatie. De cele mai multe ori oamenii care isi fac un program isi ating scopul.

8. Regandeste mancarea preferata

Nu elimina mancarea preferata, ci invata cum sa o prepari intr-un mod mai sanatos. De exemplu, nu elimina pastele. Adauga multe legume si proteine slabe precum crevetii, puiul si evita sosurile grele, foarte cremoase. Aminteste-ti ca adevarata victorie este pastrarea greutatii, nu doar pierderea rapida a kilogramelor.

9. Fa schimbari pe care le poti respecta

Gaseste un regim alimentar, un stil de viata pe care il poti adopta pentru totdeauna. Studiile au aratat ca dietele nu functioneaza pentru ca oamenii nu le respecta foarte mult timp. O dieta nu ar trebui sa fie o lista de mese si gustari pe care o respecti din cand in cand. Aceasta alimentatie nu trebuie sa te infometeze sau sa te transforme intr-o persoana obsedata de mancare.

10. Urmeaza-ti propria cale

Nu exista un regim alimentar universal, care se potriveste oricui vrea sa slabeasca. Trebuie sa gasesti ce functioneaza pentru tine, in functie de nevoile si preferintele tale.

11. Nu uita de calorii

Indiferent de planul pe care il urmezi, daca acumulezi prea multe calorii, acestea se vor depune. Atunci cand esti constienta de cate calorii ai mancat la micul dejun si la pranz, vei sti daca poti comanda si desert dupa cina. Este un fel de buget.

12. Ia lucrurile usor

Nu incerca sa-ti schimbi dintr-o data regimul alimentar. Schimba-ti treptat alimentatia, nu modifica si calitatea si cantitatea in acelasi timp. Ia-o usor si vei observa ca va deveni mult mai usor sa faci aceste schimbari sanatoase.

Text: Georgiana Livadaru

Foto: 123rf.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet