10 obiceiuri sănătoase pe care fiecare femeie trebuie să le adopte

Pentru că nu orice femeie poate să gătească preparate organice în fiecare seară, să ajungă la sală în fiecare dimineață la 7 sau să pună bani deoparte fără micile scăpări aferente, trebuie să afli că poți să îți creezi obiceiuri sănătoase, care nu necesită atât de multă disciplină și stăpânire de sine.

10 obiceiuri sănătoase pe care fiecare femeie trebuie să le adopte

Fie că vrei să adopți doar câteva, fie îți dorești ca toate să facă parte din rutina ta,  iată care sunt cele 10 obiceiuri sănătoase, pe care fiecare femeie ar trebui să le aibă.

1. Ia-o de la capăt în fiecare zi.

Poate sună ca un clișeu, însă fiecare zi ar trebui să reprezinte un nou început pentru tine. Te-ai certat cu iubitul/mama/șeful tău ieri? Ai avut o zi groaznică la muncă și ai adormit cu gândul la asta? Nu ți-a plăcut modul în care prietenii tăi te-au ironizat aseară? Astăzi e o zi nouă și abordarea ta ar trebui să fie la fel de proaspătă. Fie decizi să rezolvi problema dacă e importantă, fie mergi mai departe în cazul în care este ceva minor. Vei fi surprinsă cât de mult îți poate schimba un somn odihnitor perspectiva și cât de nesemnificative vor deveni lucrurile ce te frământau cu o seară în urmă.

2. Redu consumul de carne.

Știai că prin renunțarea la consumul de carne într-o singură zi a săptămânii îți poți scădea dramatic riscul de boli cardiovasculare cu 19%? O dietă ce conține o cantitate mare de carne roșie și alte tipuri de carne procesată vine la pachet cu diabetul, obezitatea și alte probleme de sănătate. Ca să nu mai vorbim de impactul pe care îl are asupra mediului. Fă-ți o favoare și dedică măcar o zi pe săptămână consumului de fructe și legume proaspete – poți să îi spui Meatless Monday!

3. Ia suplimente de clorofilă lichidă.

O cură cu clorofilă detoxifică organismul solicitat de o alimentație preponderent pe bază de carne și alimente nesănătoase. Cea mai intensă acțiune a clorofilei asupra organismului uman se exercită la nivelul sângelui, prin eliminarea toxinelor și compensarea carențelor de minerale și vitamine, ajutând astfel la redobândirea echilibrului acestor elemente în corp. Dietele bogate în alimente nesănătoase schimbă pH-ul natural al corpului, făcându-l mai acid, ceea ce duce, printre altele, la insomnie și îngrășare. Substanțele alcaline, precum clorofila, acționează ca un antidot pentru aciditate, fiind ideale pentru reglarea pH-ului.

4. Redecorează-ți casa.

Lucrurile mici pot face o diferență imensă pentru bunăstarea ta, astfel încât cu un pic de timp și bani îți poți transforma casa într-un loc mult mai confortabil și primitor. Pentru început, înlocuiește becurile cu lumină galbenă întunecată cu unele ce emit lumină albă sau cele care imită lumina naturală. Pereții complet albi pot fi cam deprimanți, iar vopseaua e una din cele mai ieftine moduri de a schimba complet un spațiu, așadar găsește o nuanță ce îți place și petrece un weekend zugrăvindu-ți pereții. Adaugă câteva covoare noi, atârnă lucruri pe pereți și decorează-ți biroul sau măsuța de cafea cu flori proaspete și vei simți cu siguranță o schimbare în starea ta de spirit.

5. Nu încerca să ții pasul cu cei din jur.

Să ții pasul cu celebritățile sau prietena care are întotdeauna pantofii sau geanta must-have ale sezonului este un joc destul de periculos pentru portofelul tău, și totodată unul ce va dăuna stimei de sine. Nimeni nu își folosește toate funcțiile smartphone-ului pe care îl are și cu siguranță nimeni nu urmărește toate canalele TV pentru care plătește abonament lunar. Ai nevoie de o mașină ca să ajungi la muncă, dar nu de una de lux sau de un SUV. Casele mari, gadgeturile scumpe și tratamentele cosmetice te fac să te simți bine, dar în realitate nu sunt atât de necesare dintr-o perspectivă practică, și te fac să te simți fericită doar pentru o perioadă scurtă de timp, mai exact până la apariția următorului must-have.

6. Ascultă-ți corpul.

Te simți obosită, lipsită de energie, poate chiar deprimată? Se spune că durerea este modul corpului tău de a-ți transmite că ceva este în neregulă. Asta nu înseamnă că fiecare neplăcere sau schimbare în corpul tău este ceva serios – majoritatea nu sunt – dar încearcă să fii mai în armonie cu corpul tău. Dacă simți că ceva nu este în regulă, nu evita să te duci la medic, e mult mai bine să știi acum ce e de făcut decât să îți faci griji constant. Fă-ți analizele în mod regulat și fii mai atentă la ceea ce încearcă să îți transmită corpul tău .

7. Petrece mai puțin timp pe social media.

Conform studiilor recente, se pare că dependența noastră de social media ne face mai singuri, narcisiști și depresivi ca niciodată. Un motiv suficient de bun pentru a-ți limita timpul petrecut pe Facebook, Instagram și Pinterest. Ai să observi cum nu vei mai suferi de anxietate, stima de sine îți va crește, iar tu vei deveni tot mai productivă. Toate aceste rețele sociale ne fac de fapt mult mai detașați de realitatea curentă și mai puțin conectați cu cei din jur. Mesajele text și tweet-urile sunt unele dintre cele mai impersonale moduri în care poți comunica cu cei dragi și, acum că ai reușit să lași telefonul jos pentru 30 minute, nu ar fi mai bine să te vezi cu o prietenă cu care nu ai mai vorbit de mult?

8. Dormi suficient.

Somnul este esențial atât pentru sănătatea noastră mentală cât și cea fizică, și lipsa acestuia poate avea efecte majore și imediate. Asociația Pshihologilor Americani susține că iritabilitatea și schimbările bruște de dispoziție sunt primele simptome cu care o persoană se confruntă dacă nu doarme suficient. Dacă după aceste semnale de alarmă nu te odihnești, riști să devii apatică și te vei confrunta cu pierderi de memorie și o incapacitate de multitasking. Pentru a evita aceste neplăceri, ar fi ideal să dormi în jur de 7-8 ore pe noapte, într-o cameră ușor răcoroasă și întunecată.

9. Spală-te pe mâini.

Sună evident și probabil ai auzit astea de destule ori când erai mai mică, însă spălatul pe mâini continuă să fie cea mai bună cale de a evita să te îmbolnăvești. Purtăm cu toții milioane de microbi pe mâinile noastre. Mulți dintre aceștia sunt inofensivi, într-adevăr, dar îi poți lua cu ușurință pe cei ce cauzează răceli sau gripă. Când uităm să ne spălăm pe mâini, sau nu le spălăm suficient, putem să răspândim acești germeni cu ușurință. Folosește apă călduță și săpun pentru cel puțin 20 secunde. Pentru o protecție sporită, e recomandat să folosim un șervețel de hârtie când deschidem ușa de la baie după ce ne spălăm.

10. Comunică asertiv.

Unul dintre cele mai nesănătoase obiceiuri pe care o femeie le poate avea este să evite să își exprime nemulțumirea din teama de a părea prea agresivă. Nu îți place modul în care a decurs o întâlnire de serviciu? Programează o discuție cu șeful tău și exprimă-ți punctul de vedere. Încearcă să renunți la atitudinea defensivă și păstrează-ți calmul, dar fii fermă și hotărâtă. Procedează la fel și în viața ta personală – oricât de mult ne-am dori asta, bărbații încă nu pot să ne citească gândurile!

Citește și:
8 lucruri pe care oamenii cu un stil de viață sănătos le fac zilnic

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet