Obiceiuri nesănătoase la care trebuie să renunți cât mai curând

Fiecare dintre noi se face vinovată de anumite mici tabieturi și obiceiuri nesănătoase, care reușesc să ne pună în pericol sănătatea.

Obiceiuri nesănătoase la care trebuie să renunți cât mai curând

Iată câteva dintre aceste obiceiuri nesănătoare pe care trebuie să le elimini din viața ta:

Nu îți faci o prioritate din orele de somn

Asemeni telefonului tău mobil, și corpul tău are nevoie de momente în care să își încarce bateriile. Adulții între 18 și 64 de ani au nevoie de aproximativ 7-9 ore de somn pe noapte. Dacă nu reușești să te odihnești cât se cuvine, riști să dezvolți hipertensiune, obezitate și atacuri cerebrale. De asemenea, lipsa somnului este o altă cauză a depresiei și poate accelera procesul de îmbătrânire!

Consumi prea mult sodiu

Sodiul se strecoară în dieta alimentară, fără ca noi măcar să realizăm acest lucru. Acesta este prezent în pâine, carnea procesată, supă, cașcaval, sosuri și multe altele. Majoritatea oamenilor consumă mai mult sodiu decât necesită corpul lor. Porția maximă recomandată este de jumătate de linguriță de sare. Mai mult de atât ar putea duce la hipertensiune.

Nu te hidratezi

Apa îți hrănește fiecare celulă și organ din corpul tău, inclusiv pielea. Este și mai important să te menții hidratată odată cu înaintarea în vârstă, deoarece unii adulți își pot pierde simțul setei. Sucurile și ceaiurile se încadrează și ele la porția de lichide consumată zilnic, însă cel mai bine ar fi să consumi apă simplă.

Nu folosești ață dentară

Folosirea aței dentare este extrem de importantă în procesul de curățare a dinților! Aceasta te poate ajuta să elimini orice urmă de reziduuri alimentare care se depun la baza dinților. Dacă nu îți faci timp pentru acest pas, îți poți pierde strălucirea zâmbetului și te poți pricopsi cu afecțiuni ale gingiei. De asemenea, gingiile nesănătoase pot duce la afecțiuni ale inimii.

Ești dependentă de electronice

Un studiu efectuat de Universitatea Harvard a demonstrat că orele prelungite petrecute în fața televizorului sau a laptopului sunt strâns legate de dezvoltarea diabetului și a bolilor cardiovasculare. În plus, lumina albastră emisă de telefoanele mobile, tablete, e-readere și alte electronice întrerupe ritmul circadian natural al corpului și astfel îți va fi mult mai greu să te odihnești.

Citește și:
Ce se întâmplă în organismul tău dacă sari peste micul dejun

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet