7 semne de deshidratare pe care n-ar trebui să le ignori

Câteodată, setea nu e resimțită când trebuie, și anume când corpul simte nevoia de apă, ci tocmai atunci când e prea târziu, și ești deja deshidratată. Iar asta poate duce la migrene, indispoziții și, în timp, chiar la probleme cu rinichii.

7 semne de deshidratare pe care n-ar trebui să le ignori

Iată cele 7 semne de deshidratare pe care n-ar trebui să le ignori!

1. Letargie

Dacă simți că te miști și reacționezi în reluare (știi, genul de senzație, soră cu mahmureala), probabil suferi de deshidratare severă. Dacă uiți să bei apă pe parcursul zilei, instalează-ți o aplicație care să îți amintească o dată la câteva ore că trebuie să te hidratezi...

2. Confuzie

Atunci când te deshidratezi, corpul tău intră într-o stare de șoc, iar asta te poate face să te simți confuză. Dacă, de exemplu, nu reușești să urmărești discursul interlocutorilor sau uiți ce trebuia să faci /să aduci în următorul moment, inspiră adânc și bea un pahar de apă!

3. Amețeală

Desigur, amețeala poate avea și alte cauze, precum un tratament medicamentos sau o altă afecțiune, însă se numără și printre cele mai comune semne de deshidratare.

4. Palpitații

Știm că ne e vital, la propriu, să bem apă în mod regulat, însă dacă uităm, iar instinctul de sete nu ne dă târcoale, deshidratarea poate duce la palpitații. Dacă inima ta o ia la goană fără vreun motiv evident, fă-ți plinul cu apă, apoi vizitează un medic cardiolog.

5. Slăbiciune

Te simți slăbită, fără chef de viață? Întreabă-te când ai băut ultimul pahar cu apă! Doar corpul nostru e format din H2O în proporție de aproximativ 75-80%. Dacă ești deshidratată, chiar și cele mai simple sarcini ți se vor părea o provocare. Privarea de apă, pe termen scurt, ne e mult mai dăunătoare chiar decât privarea de somn.

6. Culoarea urinei

Dacă urina ta are o nuanță de galben închis și un miros pregnant, atunci e un semn clar că trebuie să bei mai multă apă. Când prin corpul tău nu circulă suficiente lichide, rinichii tăi se străduiesc din greu să creeze urină. Iar acest efort poate duce la infecții ale tractului urinar și alte probleme de sănătate. În același timp, o urină prea limpede poate indica un exces de hidratare (da, există și așa ceva). Fii atentă!

7. Semne de deshidratare: crampe musculare și cârcei

Dacă nu știai, deshidratarea poate fi una dintre cauzele spasmelor musculare, a cârceilor și chiar a crampelor abdominale resimțite în timpul menstruației. De aceea trebuie să facem un efort conștient de a ne păstra un nivel optim de hidratare în organism, doar apa e echivalentă cu viața și, într-o mare proporție, e sinonimă cu noi!

Citește și:
Cum să rămâi motivată în lupta cu kilogramele în plus

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet