Ce sa mananci seara pentru a dormi mai bine

Pentru un somn bun pe parcursul noptii, trebuie sa fii atenta la alimentatie! Afla ce sa mananci seara pentru a dormi mai bine si care sunt alimentele si ingredientele pe care trebuie sa le tii sub control.

Ce sa mananci seara pentru a dormi mai bine

Stim cat de spornice putem fi dupa un somn bun! Odihna ne face mai dinamice, mai eficiente si ne mentine sanatatea psihica si mentala, dar ce facem pentru a ne asigura ca dormim bine?

Un aspect important este alimentatia, hrana din cursul zilei si alimentele consumate seara, inainte de culcare. Cel putin, e ceva ce putem controla! Crearea unor obiceiuri sanatoase ne asigura un somn odihnitor, care ne da energia necesara unei zile noi. De exemplu, stiai ca pentru un somn de calitate trebuie sa mananci cu patru ore inainte de culcare? Iti spunem ce poti schimba si ce sa mananci seara pentru a dormi mai bine, intreaga noapte.

Recunosti ca planul alimentar este doar in mainile tale! Tine doar de vointa sa faci o detoxifiere' care sa iti asigure o odihna mai buna. Iata cateva sugestii:

COMBUSTIBIL PENTRU SOMN

Uite ca incepem cu vesti bune! Inainte de culcare, se recomanda sa luam o mica gustare. Dar mica, care sa ajute somnul, fara a solicita sistemul digestiv. De exemplu, o banana, o bucata de carne slaba, de pasare, o felie de paine integrala cu miere, un bol cu cereale si lapte degresat, etc. Carbohidratii ajuta odihna, iar produsele lactate contin tryptophan – substanta care induce somnul. Atentie la ora gustarii; doar stii ca nu e bine sa mananci dupa ora 10 p.m.!

ALCOOLUL: INAMICUL TURBULENT

Desi are un efect de somnolenta, alcoolul ne moleseste pe moment, acesta afectand calitatea somnului. Pe scurt, cand bem prea mult, ne trezim cu dureri de cap si o stare proasta, lucru care reflecta si calitatea somnului. Rezuma-te la un singur pahar de vin, la cina, si obisnuieste-te sa bei mai multa apa, seara.

FARA MANCARE PICANTA, FARA GRASIMI

Cand ne culcam cu stomacul plin, nu ne este prea bine. Seara e bine sa mancam light, degresat si curat'. E recomandat sa evitam alimentele grele, bogate in grasimi sau prea condimentate. Chiar daca tanjesti dupa o cina indiana, junk food sau ai manca niste chili si o mare portie de cartofi rumeniti, imagineaza-ti o farfurie mai sanatoasa, mai colorata si lipsita in grasimi. Incet, incet, te obisnuiesti! Iti spun din experienta: chips-urile sarate, consumate seara, la serialul preferat, se pot transforma intr-un bol de iaurt cu miere.

PORTIA DE CAFEINA

Nu iti spunem sa te lasi de cafea, ci doar sa fii moderata cu consumul cafeinei. Iti amintim ca aceasta substanta se gaseste in ciocolata, ceaiuri, bauturi energizante sau cola, nu doar in cafea. De asemenea, cafeina se regaseste si in anumite calmante sau medicamente de slabit. In ce priveste cafeaua, limiteaza-te la maximum 2 cesti: una dimineata, una dupa masa de pranz (nu mai tarziu de ora 3 p.m.). Precum cafeaua, si tigarile trebuie eliminate, in special inaintea somnului, nicotina fiind un stimulent care disturba somnul.

FRUCTELE DULCI

Pe parcursul serii, e bine sa evitam fructele cu continut mare de zahar, fiind mai greu de digerat.

LICHIDELE

Redu consumul de lichide inainte de somn, pentru a evita vizitele nocturne la baie.

EVITA PROTEINELE

Alimentele bogate in proteine sunt mai greu digerate de organism, motiv pentru care este indicat sa le evitam, pe parcursul serii. Fara oua, fara branzeturi, fara carne, fara nuci…

Iar la final, un truc cu efect: mergi la culcare aproximativ la aceeasi ora, seara. Organismul se obisnuieste cu aceasta ora si vei adormi mai usor.

Foto: Delicious and healthy cereal in bowl with milk from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet