7 modalitati prin care sa combati pofta de junk food

Stii care este motivul pentru care tinzi sa poftesti la mancare nesanatoasa? Nu ii oferi organismului tau ceea ce are nevoie, prin urmare cea mai simpla cale ca sa nu mai mananci junk food este sa iti schimbi regimul alimentar.

7 modalitati prin care sa combati pofta de junk food

In primul rand, trebuie sa scapi de mancarea nesanatoasa pe care o ai deja acasa. Daca nu te induri sa o arunci, doneaz-o unui prieten. Nu este usor sa te desparti de mancarea nesanatoasa, dar este mult mai simplu daca nu mai exista in casa ta.

Aceste sfaturi te vor ajuta!

1. Mananca-ti verdeturile!

Este foarte important sa mananci (sau sa bei) verdeturi in fiecare zi pentru ca sunt cele mai bune alimente care combat poftele de junk food. Ele sunt bogate in vitamine si minerale, de care corpul tau are de fapt nevoie. Sunt, de asemenea, o sursa de magneziu care ajuta la scaderea zaharului din sange si imbunatateste modul in care corpul foloseste carbohidratii, grasimile si alte proteine din alimente. Astfel se optimizeaza metabolismul si nu vei mai avea pofta de dulciuri.

2. Mareste portia de legume!

Cu cat adaugi mai multe legume meselor tale zilnice, cu atat nevoia sa mananci mult pe parcursul zilei se va diminua. Astfel, nu o sa mai mananci gustari nesanatoase intre mese. Orice fel de leguma conteaza, asa ca poti sa fii creativa!

3. Incepe ziua cu proteine!

Daca iti incepi ziua cu proteine, cantitatea de zahar din sange va scadea, la fel si poftele tale! Proteinele declanseaza un hormon in corp care scade zaharul din sange si astfel dispare si senzatia de foame mai repede. De asemenea, te ajuta sa te concentrezi, in loc sa te faca agitata si obosita, cum se intampla atunci cand consumi cofeina si zahar. Poti alege pudra de proteine pe baza de plante, pe care sa o adaugi intr-un smoothie dimineata, sau un castron de fulgi de ovaz sau quinoa cu seminte de chia.

4. Combina fructe cu legume!

Legume precum telina sau morcovi, combinate cu rosii, mere, castraveti, portocale, dovlecei, banane, fructe de padure sunt excelente ca gustari. Orice fruct sau leguma conteaza, asa ca alege-ti preferatele si mananca ori de cate ori simti nevoia intre mese. O sa dureze putin pana te obisnuiesti, dar odata ce ai facut-o vei ajunge sa iti doresti sa le mananci, iar partea buna este ca poti sa mananci cate vrei!

5. Mananca migdale!

Daca esti stresata in cursul diminetii sau dupa amiaza, adauga niste migdale crude gustarii tale cu fructe si legume. Migdalele crude sunt o alta sursa de magneziu si proteine. In plus, sunt dulci si crocante si cu siguranta sunt mult mai sanatoase decat chips-urile sau biscuitii.

6. Iesi la o plimbare!

Uneori, corpul tau are nevoie de oxigen si miscare, asa ca iesi la o plimbare, chiar daca iesi in jurul blocului sau a biroului. Te vei simti mult mai bine! Nu manca din plictiseala, cand, de fapt, ceea ce iti lipseste este putina miscare!

7. Bea mai multa apa!

Nu in ultimul rand, inainte sa mananci o gustare, bea un pahar mare de apa! E posibil sa iti fi fost doar sete, nu foame. Chiar daca acest lucru nu este valabil de fiecare data, sa te menti hidratata este foarte important pentru sanatatea ta. Asa ca obisnuieste-te sa bei un pahar de apa inainte de fiecare masa si 2 pahare intre mese.

Aceste sfaturi nu sunt usor de pus in practica la inceput, dar te vor ajuta sa iti invingi rapid poftele de junk food!

Text: Oana Oachesu
Foto: Homemade pizza from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet