6 minciuni despre diete pe care le auzi mereu

Discutia despre diete, ce e bine si ce e rau, poate dura la nesfarsit. Exista mereu o inovatie, un aliment minune ce ne poate face sa pierdem kilograme bune in timp record sau noutati despre nocivitatea unui produs asupra centimetrilor din talie.

6 minciuni despre diete pe care le auzi mereu

Mitul nr.4: Exista o dieta potrivita fiecarei grupe sanguine!

Aceasta afirmatie nu are nici un suport empiric sau stiintific, asadar nu ar trebui sa mai pleci urechea la cei care te sfatuiesc sa mananci doar telina daca ai grupa de sange 0.

Mitul nr.5: Juicing-ul si detoxifierea organismului sunt absolut necesare!

Extrem de promovate si incercate in zilele noastre, juicing-ul si detoxifierea nu sunt atat de benefice pentru organismul tau, pe cat ai putea crede. Corpul nostru beneficiaza de rinichi, care servesc drept mecanisme de curatare a organismului de toxine, fara ca tu sa mai fii nevoita sa faci altceva.

In plus, regimurile cu sucuri sunt lipsite de unele elemente si vitamine absolut necesare unui organism sanatos, precum: proteine, acizi grasi, fibre si altele. Atunci cand acestea nu sunt oferite organismului prin intermediul meselor, aceste elemente incep sa fie preluate din muschi si organe, rezultatul fiind nimic altceva decat o pierdere a masei musculare.

Mitul nr.6: Te vei ingrasa daca vei consuma multe grasimi!

Grasimile, proteinele si carbohidratii sunt toate foarte importanti pentru ca sa ne putem bucura de sanatatea si frumusetea corpului nostru. Nu ar trebui sa ne ferim de consumul grasimilor, deoarece acestea nu iti adauga la numarul de kilograme aratate de cantar.

Creierul este format din 60% grasimi, astfel trebuie sa consumam grasimi, pentru a putea absorbi unele elemente esentiale. Conform studiilor recente din domeniul nutritiei si a regimurilor de slabit, cea mai benefica dieta este cea a popoarelor Mediteraneene, care se bazeaza pe consumul de fructe, legume, seminte, alune, cereale integrale, peste si ulei de masline.

Aproximativ 40% din caloriile consumate de catre aceste popoare provin din grasimi saturate, acestea fiind cele potrivite corpului. Totusi, ar trebui sa atragem atentia la diferenta intre grasimile bune', adica cele saturate si grasimile care dauneaza, cele nesaturate. De asemenea, ar fi benefic sa tinem cont si de nivelul colesterolului.

Organismul uman este un mecanism atat de complex, care are puterea sa mentina un nivel al greutatii determinat genetic, tot ce trebuie sa faci este sa ii asculti si sa-i descifrezi necesitatile.

Text: Natalia Muntean
Foto: heart shape by various vegetables and fruits from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet