40 de tips-uri ca sa fii perfecta in noul an

A devenit o traditie ca la fiecare inceput de an sa faci o lista cu lucrurile ce trebuie sa se schimbe in viata ta, pentru ca anul care a inceput sa fie mai bun decat cel care a trecut. Americanii o numesc „New Year’s Resolutions List“. Noi spunem simplu: 40 de tips-uri ca sa fii perfecta in noul an!

40 de tips-uri ca sa fii perfecta in noul an

5. Fii activa! Dupa varsta de 20 de ani, rata metabolismului scade constant, cu fiecare deceniu care trece. De exemplu, o femeie de 30 de ani (spre deosebire de una de 20) trebuie sa consume zilnic, prin antrenament, 300-500 de calorii, daca vrea sa-si mentina aceeasi greutate. Antrenamentul cardio (preferabil de mare intensitate) este esential pentru a-ti mentine supletea, in ciuda trecerii timpului. Persoanele sedentare pot arde cele 300 de calorii printr-o plimbare usoara, de 45 de minute. Persoanele active pot face economie de timp, consumand rapid acelasi numar de calorii, daca isi imbogatesc rutina cardio cu cateva minute de sarit coarda. Oricum…

6. …nu neglija nici antrenamentul cu greutati (cel putin de doua ori pe saptamana). Daca masa musculara este tonifiata si frumos conturata, corpul tau va arata mai tanar.

7. Bea in fiecare zi un pahar de suc de morcov proaspat stors. Stimuleaza functiile hepatice, contine antioxidanti si minerale esentiale pentru mentinerea stralucirii si prospetimii tenului, are un efect de intinerire, dar, mai ales, intareste sistemul imunitar.

8. Incearca sa iti mentii greutatea constanta. Nu uita ca o vorba veche spune ca oamenii se ingrasa in primele 10 minute si in ultimele 10 minute ale mesei. Deci renunta la antreuri si la desert, in loc de cafea bea ceai verde (distruge radicalii liberi si, datorita polifenolilor, accelereaza metabolismul bazal cu aproape 60% timp de patru ore dupa ce a fost consumat), iar in zilele stresante opteaza pentru ceai de musetel (are un efect calmant).

9. Alcoolul este unul dintre cei mai mari dusmani ai tineretii pielii. Evita-l pe cat posibil sau limiteaza-te la a bea cel mult de doua ori pe saptamana.

10. Bea multa apa. Un barbat are nevoie in medie de 2,9 litri, adica 12 pahare de apa pe zi, iar o femeie de 2,2 litri.

11. Monitorizeaza-ti consumul de zahar si evita alimentele prea rafinate, care impiedica absorbtia eficienta a vi­taminelor (A, E, B5 si F) si mineralelor (magneziu si seleniu), menite sa-ti imbunatateasca textura pielii si sa dea luminozitate tenului.

12. Ai grija ca relatiile de familie sa fie cat mai bune, pentru ca o casnicie fericita te pastreaza tanara.

Armonia mintii si a spiritului

1.In fiecare dimineata, imediat dupa ce te-ai trezit, fa cateva exercitii de respiratie, timp de 5 minute. Respira adanc, mentine apneea trei-patru secun­de, apoi expira incet, imaginandu-ti ca, odata cu aerul, elimini toate tensiunile din corp. Repeta ritualul seara, inainte de culcare.

2. Invata arta meditatiei si inscrie-te la un curs de yoga sau Pilates. Iti recomand cursurile de la World Class Fitness Academy dar poti la fel de bine sa te antrenezi singura, acasa, cu ajutorul casetelor video (Yoga pentru inima, de Lilias Folan) sau al cartilor (Yoga Solara, cum sa-ti purifici corpul, spiritul si mintea, de Carolina Rosso Cicogna).

3. Mediteaza asupra zilei ce urmeaza, pentru ca nimic sa nu te ia pe nepregatite. Yoghinii obisnuiesc sa faca acest lucru stand in cap, dar poti obtine acelasi rezultat stand jos, cu ochii inchisi.

4. In loc sa te incrancenezi asupra problemelor tale, invata sa-ti vizua­lizezi visele. Foloseste-ti imaginatia. Gaseste-ti o pozitie confortabila, relaxeaza-ti umerii, lasa-ti bratele sa cada pe langa corp, odihneste-ti mainile pe coapse, cu palmele in sus, lasa barbia sa coboare spre piept si inchide ochii. Respira adanc un minut sau doua. Imagi­nea­za-ti ca ai ajuns in cel mai relaxant loc in care ti-ai dori sa fii (pe malul unui lac, pe un varf de munte, pe o plaja exotica) si ca cea mai puternica dorinta a ta s-a implinit.

5. Ia-ti suplimentele nutritive cu o combinatie de sucuri 100% naturale, pe care le-ai preparat singura acasa. Si nu ignora substantele adaptogene (existente in plante), care au capacitatea de a inla­tura stresul prin modificarea input-ului hormonal, dupa cum spune Ian Marbel in car­tea sa The Food Doctor. Cei mai eficienti adaptogeni sunt ginseng-ul (asigura reglarea steroizilor) si rhodiola (echili­brea­za nivelul de adrenalina si cortizol).

6. Cauta sa ai o dieta bogata in vitamina C, B5 si magneziu, substante care regleaza nivelul de adrenalina.

7. Atitudinea ta la serviciu trebuie sa se schimbe radical. Care sunt noile re­guli? Nu te supraaglomera cu prea multe indatoriri si proiecte; concentreaza-te asupra unui singur lucru odata; fa o pauza de cinci minute la fiecare doua ore; nu-ti lua niciodata de lucru acasa; week-end-ul este sacru, deci nu calca pe la birou (daca reusesti).

8. Pauza de pranz este sacra. Deci, inchide calculatorul, iesi afara din birou si foloseste-o din plin. Daca ti-e foame, poti manca o salata la un restaurant linistit din apropiere. Daca nu ai chef sa mananci, poti face o plimbare in parc (iti va reface resursele de energie si-ti va reda pofta de viata) sau, daca e prea frig, poti vizita un muzeu, o expozitie sau o prietena buna. Daca esti superstresata iti poti programa o sedinta scurta de masaj.

9. Pe parcursul zilei ai nevoie de mai multe pauze, in care sa nu faci nimic. Cel mult poti asculta o muzica linistitoare. Studiile recente au aratat ca oamenii se relaxeaza mai bine cu muzica si aroma­terapie, decat daca se implica intr-o activitate intelectuala (sah, de exemplu).

10. Gaseste-ti un hobby. Fa-ti o mica gradina sau ai grija de o planta… un bonsai, de exemplu.

11. Mergi in vacanta (sau macar intr-un week-end prelungit) cel putin o data la trei luni, pentru a-ti reface fortele. Planifica-ti o „vacanta tratament', in care sa-ti ingrijesti si sa-ti rasfeti trupul si spiritul.

12. Detoxifica-te. Este o modalitate excelenta pentru a scapa de oboseala si de toate efectele ei secundare. Vei fi mai stralucitoare, mai plina de energie si… mai supla. Atentie, insa, programele de detoxifiere au reguli stricte si nu poti trisa. Spune adio dulciurilor, alcoolului, tigarilor, macar o saptamana (nutritionistii spun ca aceasta e durata optima a unui regim de detoxifiere). Te vei simti destul de rau in primele trei zile (durerei de cap, ameteli, greata, iritabilitate), dar rezultatele pe termen lung merita orice sacrificiu.

13. Exercitiul fizic practicat de trei ori pe saptamana ajuta la diminuarea conside­rabila a nivelului de stres si la tratarea depresiilor. Conditia este ca practicantul sa fie implicat 100% in activitatea pe care o desfasoara. Pentru a stabili acea unitate perfecta intre corp si psihic, trebuie sa simti miscarea, sa te concentrezi, sa renunti la orice te-ar putea distrage (muzica, televizor etc.). Cand te vei intoarce din aceasta „calatorie' in corpul tau, te vei simti ca dupa o vacanta superba, toate problemele vor parea marunte si perfect rezolvabile.

Arhiva revistei ELLE
Foto: Black and white profile portrait of young beautiful woman with blond curly hair from Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet