10 metode eficiente pentru a combate depresia

Depresia vine de obicei atunci când te aștepți cel mai puțin și este efectul unor lucruri ce nu depind de tine, spre exemplu moartea unei peroane apropiate, pierderea slujbei sau probleme financiare.

10 metode eficiente pentru a combate depresia

Totuși, micile alegeri pe care le faci în fiecare zi te pot afecta și ele într-o măsură în care nici măcar nu te aștepți. Uite cum poți învinge depresia și intensifica fericirea:

1. Nu mai sta cocoșată atunci când mergi

Știu, ți se pare ciudat că există o legătură între felul cum mergem pe stradă și starea de spirit. Psihologii au explicat acest fenomen printr-un experiment. Felul în care ne simțim poate afecta modul în care mergem, dar acest lucru este valabil și în direcția inversă. Astfel că persoanele care merg cocoșate, cu capul lăsat în jos, se vor simți mai triste, fără chef de viață, ba chiar își vor aminti mai multe momente neplăcute decât cele care merg cu spatele drept.

2. Nu mai face poze la orice

Reginele Instagram-ului ar trebui să acorde o atenție sporită acestui paragraf. Un studiu ce a avut loc într-un muzeu a demonstrat faptul că oamenii își aminteau lucrurile pe care nu le-au pozat mult mai bine decât cele pe care le-au fotografiat, iar asta datorită faptului că le-au acordat mai multă atenție, fără să se concentreze asupra camerei și luminozității pozei. Așadar, nu mai încerca să imortalizezi toate momentele frumoase, încearcă doar să te bucuri de ele în prezent.

3. Nu te mai lăsa afectată de ceea ce cred oamenii

Batjocura unora nu se termină atunci când părăsesc școala generală sau liceul, ci continuă până mult mai târziu. Psihoterapeutul Erin K. Leonard a aproximat procentul celor care au observat indivizi care fac glume pe seama altora la locul de muncă la 70%. Un procent mult prea mare și periculos, ținând cont că, fiind atacată în permanență, îți poți pierde încrederea în tine, iar acest lucru este pur și simplu devastator, făcându-te foarte vulnerabilă și slabă și depresia te poate cuprinde mai repede. Așadar, stai departe de acești oameni și nu asculta, în niciun caz, jignirile care îți sunt aduse.

4. Nu îți mai amâna treburile

Cu cât amâni mai mult o misiune pe care trebuie să o duci până la capăt, cu atât vei acumula din ce în ce mai mult stres, până când va deveni insuportabil. Fie că refuzi să te apuci de lucru fiindcă ți se pare plictisitor, sau pur și simplu ți-e frică să nu o dai în bară, trebuie să te aduni și să începi totul pas cu pas. Înainte de asta, este bine să asculți niște muzică, să faci o baie fierbinte sau orice te poate ajuta să te relaxezi și să te apuci serios de muncă.

5. Ieși din relațiile toxice

Dacă partenerul tău te face să te simți inutilă, incompetentă, egoistă și se joacă cu încrederea ta, trebuie să știi că este foarte probabil să nu aibă dreptate, așa că nu te învinui degeaba. Relațiile toxice facilitează apariția depresiei și anxietății așa că fugi cât de repede poți de acest bărbat, înainte să-ți fie greu să te mai regăsești ca om. Nu este nevoie să faci asta singură! Apelează la familie și prieteni pentru a avea întotdeauna pe cineva alături și pentru a nu te simți deloc singură pe parcursul întregului proces de despărțire.

6. Iei viața mult prea în serios

Nimeni nu te va sfătui să fii iresponsabil! Acest lucru iese din discuție încă de la început. Însă este o diferență mare între a fi iresponsabil și a fi mai relaxat în legătură cu viața de zi cu zi. Dacă te împiedici pe stradă și cazi, te vei simți foarte rușinată și vei încerca imediat să te faci nevăzută pentru a diminua stânjeneala. Greșit! I se putea întâmpla oricui, așa că mai bine ai face haz de necaz și te-ai bucura că nu te-ai lovit. Încearcă să găsești umor în orice faci, pentru că știm cu toții că „râsul este cel mai bun medicament”!

7. Nu dormi destul

Somnul afectează totul, de la sănătatea mintală până la cea fizică. În cazul în care nu dormi cel puțin 8 ore pe noapte, capacitățile tale și mecanismele de funcționare corectă vor avea mult de suferit. Somnul este modul prin care corpul se poate regenera pentru a începe o nouă zi în forță, iar dacă tu nu îi acorzi destulă atenție, vei vedea rezultatele negative asupra performanțelor tale.

8. Nu mai ai timp pentru tine

Încerci întotdeauna să te împărți între locul de muncă, copii, căsnicie și alte activități care te preocupă, dar nu îți găsești niciodată niște timp și pentru tine, timp în care pur și simplu să-ți golești mintea și să te relaxezi (cele 10 minute în petrecute în duș înainte de culcare nu se pun). Psihiatrii au demonstrat că fără timp petrecut doar în compania propriei persoane, depresia și anxietatea își pot face apariția. Așa că fă-ți o programare cu tine, ține-te de ea!

9. Nu interacționezi destul

De când cu Facebook-ul îți este mult mai comod să trimiți un mesaj de pe canapeaua confortabilă de acasă decât să faci efortul de a ieși în oraș pentru a comunica mesajul față în față. Și poate pare o soluție bună la început, dar nu este deloc așa. Da, uneori este mai rapid să folosim diferitele platforme online pentu a transmite ceva, însă acest lucru nu trebuie să ia locul interacțiunilor clasice, față în față. La sfârșitul zilei nu rămânem cu numărul impresionant de followeri pe care i-am strâns, ci cu numărul de prieteni care sunt acolo pentru noi, lângă noi, nu în spatele monitorului.

10. Faci prea multe lucruri deodată

Știu, în zilele noastre timpul nu este chiar cel mai bun prieten al nostru, dar odată ce ajungem să îl stăpânim, îl putem utiliza în favoarea noastră. Chiar dacă crezi că economisești niște minute prețioase mâncând în fața calculatorului și în același timp terminându-ți și jobul, acest lucru îți va afecta sănătatea, ba chiar vei obosi mult mai repede. Fă-ți timp pentru lucrurile importante și nu le mai combina.

Citește și:
Deficiențele de vitamine care se pot observa chiar pe fața ta

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
substantial.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet