10 greșeli pe care le faci și care te împiedică să ajungi la greutatea dorită

Fiecare femeie își propune la un moment dat să slăbească, iar în acel moment încep căutările în ceea ce privește cea mai bună dietă cu cele mai eficiente rezultate. Însă, înainte de a începe orice dietă, ar trebui să renunți la câteva obiceiuri.

10 greșeli pe care le faci și care te împiedică să ajungi la greutatea dorită

Atunci când ne propunem să slăbim, încercăm tot felul de diete, care mai de care mai drastice, fără să ne dăm seama că ele ne pot face mai mult rău.

Când vine vorba de a ajunge la o anumită greutate, totul ține de disciplină și răbdare. De cele mai multe ori, acele diete care îți promit că vei slăbi foarte multe kilograme într-un ritm extrem de scurt reușesc într-o manieră sau alta să îți distrugă metabolismul. Cu toate acestea, dacă îți dorești să slăbești, este esențial să discuți înainte cu un nutriționist, iar el îți va da un plan alimentar potrivit ție, implicit și stilului tău de viață.

De asemenea, există și o serie de greșeli pe care le facem și care ne împiedică să slăbim:

1. Urmezi o dietă care nu ți se potrivește

Chiar dacă pe termen scurt unele diete pot funcționa, pe termen lung ele pot avea efecte nedorite asupra ta. Trebuie să te gândești că în momentul în care dieta se apropie de final, e foarte posibil să te întorci la vechile obiceiuri alimentare și să te îngrași din nou. Dacă într-adevăr îți dorești să slăbești, ar trebui ca noua ta dietă să se transforme într-un stil de viață și să nu te simți constrânsă să o urmezi.

2. Nu mănânci micul dejun

În mod cert ai auzit până acum de foarte multe ori faptul că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Ei bine, așa și este, iar dacă alegi să nu mănânci dimineața, pe termen lung te poți îngrășa deoarece pe parcursul zilei ți se va face foame și vei dori să mănânci orice, inclusiv alimente bogate în carbohidrați. De asemenea, acest obicei nesănătos crește riscul apariției migrenelor și te vei simți tot mai obosită. Poți alege să îți faci un mic dejun rapid, cum ar fi un iaurt cu cereale sau un sandwich cu avocado care îți va da energia necesară până când vei lua următoarea masă.

3. Mănânci gustări nesănătoase

Știm deja cât de mult îți plac pastele, pizza, dulciurile sau sucurile acidulate. Chiar dacă ele ne pot satisface pe moment, vei observa că în timp vei acumula kilograme. Ar trebui să eviți gustările nesănătoase și să le alegi pe cele potrivite într-o dietă, cum ar fi nucile, migdalele, fructele de pădure, budinca de chia, ciocolata neagră, fistic sau biscuiți din cereale integrale.

4. Crezi că alimentele fără grăsimi sunt sănătoase

Chiar dacă am crede că alimentele care nu conțin grăsimi reprezintă o alegere sănătoasă atunci când ținem o dietă, adevărul este cu totul altul. În realitate, aceste alimente conțin destul de mult zahăr, în special iaurturile cu fructe. Dacă într-adevăr nu poți renunța la ele, alege unele care au grăsimi deoarece sunt mai sănătoase.

5. Bei prea multe băuturi care conțin zahăr

Pe cât de gustoase sunt băuturile dulci, pe atât de nesănătoase sunt. Băuturile îndulcite, cum sunt sucurile, ceaiurile sau cafeaua, te vor face să acumulezi kilograme. Pe lângă asta, riscul de a face diabet sau de a avea diferite afecțiuni ale ficatului sau boli cardiovasculare este mult mai crescut.

6. Nu te hidratezi corespunzător

Probabil că nu îți vom spune un lucru nou faptul că trebuie să consumi cel puțin doi litri de lichide pe zi. Dacă nu te hidratezi corespunzător, există șanse destul de mari să te îngrași deoarece deshidratarea poate duce la o poftă mult mai mare de dulce. Pentru a te obișnui să bei apă, începe-ți ziua cu un pahar de apă caldă cu lămâie, iar dacă îți este destul de greu să monitorizezi câtă apă ai băut, poți apela cu încredere la o aplicație pe telefon care îți va reaminti când este momentul să bei apă.

7. Eviți lactatele

Foarte multe persoane evită lactatele atunci când urmează o dietă deoarece au impresia că se pot îngrășa mult mai repede. Însă, cu toate că găsești alte alimente bogate în calciu sau vitamina D sau chiar apelezi la suplimente alimentare, trebuie să înțelegi că lipsa acestor vitamine din organism duce implicit și la un sistem imunitar mai slăbit. 

8. Mănânci alimente de tipul fast food

Cu siguranță o greșeală pe care o facem în mod frecvent este să consumăm alimente de tipul fast food. Știm că sunt extrem de delicioși cartofii prăjiți cu diferite sosuri sau burgerii, însă gândește-te că, pe termen lung, dacă vei continua să faci asta nu vei putea pierde în greutate. Dacă într-adevăr nu poți renunța la acest obicei, încearcă măcar o dată pe lună să îți faci această poftă.

9. Verifici mereu câte kilograme ai slăbit

Ne dorim ca rezultatele dietei pe care o urmăm să apară peste noapte dacă e posibil, dar știm și noi că lucrurile nu stau chiar așa. Ar trebui să nu îți mai dorești în fiecare dimineață să te cântărești și să verifici dacă dieta funcționează. Concentrează-te să faci alegeri alimentare sănătoase, nu uita și de antrenamentele fizice și odihnește-te în fiecare noapte. 

10. Ai așteptări mult prea mari

Dacă te-ai decis să slăbești trebuie să îți setezi înainte obiective realiste. Nu trebuie să faci schimbări radicale, ci mai degrabă să faci pași mici, care în cele din urmă se vor transforma într-un nou stil de viață. Pe lângă asta, dacă îți stabilești obiective care nu au legătură cu realitatea, te poți simți vinovată că nu reușești să le îndeplinești. În plus, nu elimina complet acele alimente care îți plac, ci încearcă să le mănânci mai rar.

Citește și:
Opt lucruri pe care trebuie să le împrumuți din obiceiurile sportive ale lui Jennifer Lopez

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet