Tot ce trebuie să știi despre dieta cu mere

Ai o petrecere într-o săptămână, dar tot ai de dat jos 5 kilograme pentru a încăpea în rochia preferată? Nu te speria! Avem un plan pentru tine prin care poți slăbi până la 6 kilograme în 5 zile. Trebuie doar să urmezi planul dietei cu mere.

Tot ce trebuie să știi despre dieta cu mere

Merele ajută la scăderea în greutate, luptă împotriva cancerului, reduc riscul a două tipuri de diabet, previn formarea calculilor biliari, cresc imunitatea și previn apariția cataractei. Nu doar că te ajută să scazi în greutate, dar îți îmbunătățește întreaga sănătate. Trebuie să ai în vedere faptul că un antrenament regulat și o schimbare în stilul tău de viață te vor ajuta să slăbești repede și într-un mod sănătos.

Ce este dieta cu mere?

Dieta cu mere este un plan pe parcursul a 5 zile în care majoritatea porților de mâncare cuprind mere. În ziua 1 ai voie să mănânci un măr la micul dejun, prânz și cină. În ziua a doua, diferența constă că la prânz poți mânca și legume. În ultimele trei zile poți mânca fructe, proteine și lactate alături de mere la fiecare masă și poți bea sucuri naturale din fructe, smoothie-uri din legume. 

Cum funcționează dieta cu mere?

Componenta principală, merele, sunt bogate în minerale, vitamine, fibre și au puține calorii, în jur de 80-100 de calorii, depinzând de mărimea mărului. Sunt nutritive și benefice sistemului nervos, de aceea sunt incluse în multe diete. Fibra din mere previne absorția de grăsime. Merele te pot face să te simți plină pentru mult timp. Dacă mănânci un măr înainte de fiecare masă, îți va scădea senzația de foame și astfel nu vei mai mânca până la epuizare.

Planul dietei cu mere

Ziua 1

Mic dejun – 2 mere
Prânz – 1 măr
Cină – 3 mere

Micul dejun, prânzul și cina ar trebui să cuprindă doar mere, în jurul a 1,5 kilograme. Merele sunt bogate în vitamine, minerale, fitonutrienți și fibre nutriționale. Aceste alimente sunt esențiale pentru a menține procentul de grăsime din corp, o sănătate cardiovasculară bună, dar și îmbunătățesc sănătatea creierului, previn diabetul, Alzheimerul și iritația tractului gastrointestinal. Bea destulă apă pentru a rămâne hidratată întreaga zi.

Ziua 2

Mic dejun – 1 măr și un pahar de lapte degresat sau lapte de soia
Prânz – 1 măr, o salată cu verdețuri cu 2 morcovi și o jumătate de sfeclă roșie. Adaugă un dressing light din frunze de mentă, muștar de Dijon, ulei de măsline, sare și piper
Cină – 2 mere

În ziua a doua, mănâncă mere alături de un prânz vegetarian. Te poate ajuta să ai parte de mai mulți nutrienți esențial din legume. Uleiul de măsline este o sursă bogată de grăsimi sănătoase care te vor ajuta să reții integritatea membranei celulare. Bea o cantitate considerabilă de apă pe tot parcursul zilei.

Ziua 3

Mic dejun – 1 măr și o felie de pâine cu multicereale și ouă jumări
Prânz – 1 măr, o salată cu boabe de năut, castravete, roșii, usturoi, frunze de mentă, sare și piper
Gustarea de seară – o cană de iaurt fără grăsimi
Cină – 1 măr, bacon de curcan și salată de broccoli sau 1 măr și o supă de linte

Poate fi numită o zi a proteinelor. Proteinele sunt baza corpului nostru. Începe-ți ziua cu o sursă bună de proteine precum ouăle. Dacă ești
vegetariană, poți să bei un pahar cu lapte. Boabele de năut sunt o sursă bogată de proteine și te pot ajuta să te simți sătulă întreaga zi. Iaurtul te poate ajuta cu digestia. Pentru cină, mănâncă o sursă bună de proteine și un măr. Din moment ce pentru două zile ai mâncat doar mere, corpul tău nu are energie suficientă pentru digestie. Așa că, nu mânca prea multă mâncare. Bea apă și băuturi detoxifiante.

Ziua 4

Mic dejun – 1 măr și un smoothie de kale
Prânz – 1 măr, legume pe grătar sau 1 măr și o supă clară de legume
După prânz – un bil mic de pepene sau 1 portocală
Gustarea de seară – 1 cană de ceai verde
Cină – 1 măr și un wrap vegetarian cu salată verde sau 1 măr și un smoothie cu sfeclă roșie și țelină

Începe-ți ziua cu un măr și un smoothie din kale. Frunzele de kale te ajută să slăbești și să te simți plină pentru mai mult timp. Din prânzul vegetarian îți vei lua toți nutrienții esential de la diferite tipuri de legume. Include o varietate de frunze verzi și legume colorate. Bea un pahar de suc de fructe natural. Pentru gustarea de seară, un ceai verde, negru sau alb este recomandat deoarece conține antioxidanți care te vor să îți cureți organismul de toate toxinele.

Ziua 5

Mic dejun – 1 măr și un ou fiert sau 1 măr și un o sticlă de suc de la un dovleac fiert
Prânz – 1 măr și legume la grătar sau 1 măr și o supă clară de legume
După prânz – 2 migdale sau 1 piersică
Gustarea de seară – o cană de ceai verde și 1 biscuite digestive
Cină – 1 măr și pește la cuptor cu sparanghel sau 1 măr și fasole boabe cu ardei și chilli

În ultima zi, poți mânca fructe, legume, grăsimi bune, carbohidrați buni și proteine. Toate acestea te vor ajuta să îți revilatizezi corpul după zilele în care ai mâncat mai puține calorii. Dacă ai urmat pas cu pas procedura prin care introduci rând pe rând legume, fructe sau lactate, corpul tău va rămâne activ și va arde calorii fără să te simți slăbit.

Exercițiile au un rol extrem de important în procesul de slăbire, mai ales dacă ești supraponderal. În timp ce în primele două zile vei avea o dietă slab caloric, este de preferat să eviți să faci exerciții. Orientează-te către yoga și meditație. Din ziua a treia, poți începe să alergi, să sari coarda, să dansezi, să înoți, să faci genoflexiuni, pilates, jogging pe loc, flotări. Mai întâi scapă de kilogramele în plus, iar apoi ocupă-te de masa musculară.

Ai grijă totuși! Primele două zile ale dietei sunt cruciale. Bea apă suficientă sau apă detoxifiantă alături de mere. De asemenea, dacă te simți slăbită, ai parte de dureri musculare sau dureri articulare, oprește dieta imediat și consultă un doctor. Îți recomandăm să ceri sfatul unui doctor sau unui dietetician înainte să începi dieta. Pierderea în greutate depinde de mulți factori precum vârstă, înălțime, tipul de corp, greutatea actuală, nivelul de activitate, istoricul medical sau gene. Prin urmare, nu orice dietă funcționează la fel pentru fiecare.

Citește și:
Dieta cu Limonadă – o modalitate simplă prin care poți scăpa de kilogramele în plus

Text: Iulia Alexandra
Foto: Instagram (@negin_mirsalehi)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Psychologies
Mai multe din health & diet