Sunt hormonii cauza faptului că iei în greutate? Așa poți afla!

Kilograme în plus pe zi ce trece? Dacă nu ți-ai făcut noi obiceiuri precum cina la miezul nopții sau nu ai trecut de la o fire sportivă la una sedentară, atunci problema ta ar putea avea cauze hormonale.

Sunt hormonii cauza faptului că iei în greutate? Așa poți afla!

Îngrășarea pe baza hormonală este frustrantă, mai ales că testele de hormoni se fac în cazuri speciale, când deja simptomatica este evidentă. După părerea experților, acestea sunt semnele la care ar trebui să fii atentă în cazul în care kilogramele în plus îți dau bătăi de cap.

Care sunt hormonii care cauzează creșterea în greutate?

Nivelul hormonilor noștri fluctuează pe parcursul timpului, iar aceste fluctuații pot avea simptome nedorite în cazul unora dintre noi. Atât la menopauză, cât și în perioada dinaintea instalării acesteia, e foarte probabil ca femeile să experimenteze stări de disconfort și balonare, dar și creștere în greutate.

Pe lângă aceste schimbări generale, hormonii fluctuează și pe parcursul unei luni, iar dacă nu te afli printre cele norocoase, fluctuațiile îți vor afecta greutatea. În a două parte a ciclului, în corp se secretă cantități mari de progesteron, care poate cauza rețineri de apă, deci fluctuații în greutate.

Aceasta este lista hormonilor care ne pot influența greutatea:

Estrogen

Excesul acestui hormon poate duce la depunerea țesutului adipos atât în zona șoldurilor, cât și cea a abdomenului.

Cortizol

Acest hormon este asociat cu creșterea apetitului, în special pentru alimente dulci, și depuneri în zona abdomenului. Este interesant faptul că stresul influențează acest hormon, având deci și un impact asupra distribuției țesutului adipos în corp.

Insulina

Așa cum știm cu toții, aceasta deține controlul asupra cantității de zahăr din sângele nostru. Dacă mâncăm prea multe zaharuri, acestea pot cu ușurință să se transforme în grăsime. Excesul de zahăr prin obiceiuri alimentare nesănătoase precum alcoolul, alimentele procesate sau chiar excesul de fructe poate duce la probleme cu insulina. Una dintre cele mai frecvente dereglări ale acestui sistem apare când insulina secretată este incapabilă de a regla nivelul glucozei. Acest proces poate duce la creștere în greutate.

Leptina

Un hormon isteț, leptina ne indică momentul în care ar trebui să ne oprim din mâncat, deoarece ne-am hrănit îndeajuns. De asemenea, ajută la reglarea echilibrului de energie. Fiind produs de celulele grase din corp, acesta se adresează hipotalamusului. În cazul consumului excesiv de alimente nesănătoase, bogate în zaharuri, se poate ajunge la o hiposensibilitate la leptină, ceea ce inhibă senzația de „sătul”, conducând la îngrășare excesivă.

Care sunt semnele îngrășării pe bază hormonală?

Din fericire, există semne clare care indică faptul că creșterea în greutate cu care te lupți are cauze hormonale, însă trebuie să fii sinceră cu tine însăți. Este de asemenea important pentru femei să își facă analize periodice, mai ales în ceea ce privește glanda tiroidă.

Dacă pe lângă creșterea în greutate ai experimentat și o stare generală proastă, creșterea excesivă și nefirească a părului de pe corp, lipsa de energie sau dereglări menstruale, este posibil să te confrunți cu dereglări hormonale.

Cu toate acestea, singura metodă de a fi sigură că te confrunți cu o problemă hormonală este de a-ți face un set de analize. Insulina poate fi măsurată cu ajutorul analizelor de sânge, iar tiroida cu analize specifice ale glandei și anticorpilor. Hormonii feminini pot fi detectați și cu ajutorul salivei, nivelul de testosteron fiind de asemenea important pentru arderea grăsimilor.

Există trucuri pe care le poți aplica în viața de zi cu zi astfel încât să te ajute?

Cu siguranță da! Dacă nu îți este la îndemână o vizită la medic și un set de analize, avem vești bune. Stilul de viață, împreună cu moștenirea genetică, stresul și vârsta sunt determinanți ai dereglărilor hormonale. Este foarte util astfel să ne informăm asupra antecedentelor medicale ale familiei, și să analizăm factorii pe care i-am putea controla pentru a obține un echilibru.

Menținerea unui grad general de sănătate satisfăcător reprezintă un pas înainte pentru reducerea probabilității unui dezechilibru hormonal. Tehnicile de relaxare precum meditația ajută la reducerea nivelului de stres, fiind în același timp eficiente și ușor de aplicat.

Citește și:
7 obiceiuri sănătoase pe care trebuie să ți le formezi după 30 de ani

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet