Motivele pentru care îți este poftă să mănânci ciocolată

Înainte de a te simți vinovată că îți este poftă de ciocolată, ar trebui să înțelegi ce anume se află în spatele acestei pofte alimentare.

Motivele pentru care îți este poftă să mănânci ciocolată

Foarte mulți dintre noi ne confruntăm cu pofta de a mânca ciocolată. Însă, este important de știut ce anume declanșează acea poftă. 

Din fericire, ciocolata, mai cu seamă cea neagră, are o mulțime de beneficii de care ar trebui să ne bucurăm, precum faptul că este o sursă excelentă de antioxidanți și poate ajuta la scăderea riscului de boli cardiovasculare. Iar dacă te regăsești în situația în care simți mereu nevoia de a mânca ciocolată, ei bine, nu ești singura, așa că iată care sunt motivele care se află în spatele acestei pofte:

1. Ar putea reduce simptomele sindromului premestrual

În perioadele premenstruale, pofta de a mânca dulciuri, în special ciocolată este cu atât mai mare. Însă, acest lucru este mai mult un mit care a ajuns să fie perpetuat și în zilele noastre. Cu toate astea, beneficiile ciocolatei sunt multe, iar printre ele se numără și faptul că e sursă foarte bună de magneziu, care te poate ajuta în acea perioadă a lunii.

2. Reduce stresul

Stresul este la ordinea zilei și căutăm cu toții metode prin care să îl gestionăm mult mai ușor. Fiind bogată în antioxidanți, ciocolata te poate ajuta să scapi de stres. Însă, ar trebui să ai grijă deoarece este o soluție de scurtă durată care va crește nivelul glicemiei.

3. Are un adaos de zahăr

Chiar dacă tânjim după o ciocolată cu lapte, fructe de pădure, caramel sau alte arome, tot cea neagră este potrivită datorită beneficiilor sale. Ciocolata care are un conținut mic de cacao și o cantitate mare de zahăr și carbohidrați nu este indicată de specialiști, însă tocmai asta ne determină să ne fie mai des poftă. Așa că, ar trebui să te orientezi către una care are cel puțin 75% cacao.

4. Ai o deficiență de magneziu

Pofta de ciocolată este asociată și cu deficiența de magneziu. Aproximativ 20% din populație nu se confruntă cu această deficiență, iar magneziul este esențial sănătății noastre deoarece ajută sistemul imunitar, nervos, dar și muscular. Înainte de toate, ar trebui să consumi alimente bogate în magneziu, precum banane, kiwi, ananas, frunze verzi, semințe de in, susan sau floarea soarelui.

5. Îți este foame

Atunci când îți este foame, ai tendința de a apela la soluții rapide, dar care nu sunt sănătoase. Și pentru că organsimul tău simte nevoia de a mânca carbohidrați, alegi ciocolata. Însă, asta îți va spori și mai mult pofta de mâncare și ar trebui să te orientezi către o gustare sănătoasă. 

6. Ai nevoie de cofeină

Ciocolata conține cofeină, iar foarte multe persoane aleg să o mănânce deoarece le-ar da un plus de energie. Pe lângă asa, poate stimula și sistemul nervos.

7. Provoacă o serie de reacții

În momentul în care consumi alimente care conțin o cantitate mare de zahăr, așa cum este ciocolata, creierul eliberează dopamină, acea substanță chmică care oferă senzația de plăcere. Preferințele alimentare și consumul de ciocolată joacă un rol important în creșterea sau scăderea nivelului de dopamină.

8. Este un afrodisiac natural

Probabil că nu te vom surprinde, însă ciocolata este un afrodisiac natural, având proprietăți excitante. Există și o explicație pentru asta. Ciocolata conține teobromină, un alcaloid xantinic, cunoscut pentru faptul că produce serotonină.

9. Creează dependență

Și ciocolata poate crea dependență, mai ales cea care conține foarte mult zahăr. Un sfat ar fi să încerci să diminuezi cantitatea de ciocolată din alimentația ta, iar dacă într-adevăr îți dorești să mănânci, să apelezi la ciocolata neagră. Pe lângă dependență, oamenii mai asociază ciocolata și cu un obicei pe care l-au inclus în stilul lor de viață.

10. Te confrunți cu un nivel scăzut al concentrației de zahăr în sânge

Pofta de ciocolată poate apărea și atunci când sari peste mesele principale ale zilei. Zahărul îți poate oferi o senzație de sațietate, însă pentru moment. În schimb, ceea ce ar trebui să faci ar fi să mănânci alimente care conțin fibre și mențin glicemia sub control, precum fulgii de ovăz, lintea, semințele de chia sau avocado. 

Citește și:
Ce dietă urmează și ce antrenamente face Kendall Jenner

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet