Greselile care te impiedica sa ai o dieta sanatoasa si eficienta

Atunci cand incepi o noua dieta sau vrei doar sa te mentii in forma, trebuie sa adopti, mai intai de toate, un stil de viata sanatos.

Greselile care te impiedica sa ai o dieta sanatoasa si eficienta

Desi un regim personalizat ar trebui sa te multumeasca, pentru majoritatea femeilor dieta vine la pachet cu frustrari si, in unele cazuri, riscuri pentru sanatate. Asadar, pentru a nu cadea in aceasta capcana, asigura-te ca eviti urmatoarele greseli:

1. Prea putine calorii

Una dintre cele mai mari greseli este consumul insuficient de calorii. Daca te simti mai tot timpul slabita, inseamna ca mananci prea putin si metabolismul tau nu mai arde grasimile cu aceeasi intensitate si rapiditate, ceea ce nu e ok pentru dieta sau sanatate. De aceea, caloriile provenite din alimente sanatoase te pot ajuta, de fapt, sa pierzi din greutate, deoarece iti pun metabolismul in miscare.

2. Frica de mancare

Majoritatea celor care incearca sa slabeasca vad mancarea ca pe un dusman de care se tem. Aceasta frica se manifesta printr-o alimentatie deficitara, ce porneste dintr-o lupta cu dorinta de a manca. Totusi, a fi subnutrita nu reprezinta o modalitate buna si sanatoasa de a pierde kilogramele nedorite. Trebuie sa fii constienta de faptul ca a-ti priva organismul de a sursa de energie e o mare greseala.

3. Hipoglicemia

Cand nivelul de zahar din sange scade mult, organismul tau nu mai este capabil de activitatile uzuale. Cum se intampla asta ? In primul rand, corpul incepe sa intre in starea de acumulare a grasimilor pentru eventuale nevoi. Chiar daca nivelul de insulina creste ametitor la inceput , nu dupa mult timp el scade brusc si te lasa obosita si extenuata. Pentru a evita asta, cel mai bine este sa mananci cate putin, dar des.

4. Lipsa de somn

In cazul in care nu stiai, lipsa de somn poate duce la acumularea de kilograme nedorite. In timp ce dormi, hormonii tai isi «fac treaba » si ard acele calorii si grasimi de care corpul tau nu are nevoie. Daca nu respecti cele 7 ore de somn pe noapte, poti simti falsa nevoie de a manca mai mult decat ar trebui, ceea ce nu ajuta deloc in mentinerea stilului de viata sanatos. Deci dormi suficient !

5. Lipsa de fier

Fierul furnizeaza o mare cantitate de energie de care are nevoie metabolismul tau pentru a functiona la cote maxime. De asemenea, ajuta la imbunatatirea digestiei, lucru important atunci cand vrei sa pierzi kilograme. Printre cele mai importante surse de fier sunt algele, carnea, fructele de mare, semințele de chia și verdeturile.

6. Proteina insuficienta

Proteinele sunt importante atat pentru nivelul de glicemie din sange, dar si pentru metabolism, ambele determinand eficienta unei diete. Asadar, nu uita ca proteinele ajuta metabolismul sa isi mareasca viteza arderilor. Alimentele care iti pot asigura necesarul de proteine sunt : iaurtul simplu degresat, pestele, albusul de ou, carnea de pui si de curcan, dar si verdeturile.

Cel mai important lucru atunci cand incepi o dieta este echilibrul. Trebuie sa iti cunosti organismul, sa stii cat e necesar sa slabesti pentru a fi sanatoasa si, mai ales, sa alegi un regim personalizat, in functie de stilul tau de viata.

Text: Georgiana Calin
Foto: fresh cherry tomatoes

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Mai multe din health & diet