Top 10 alimente care iti potolesc pofta de mancare

Daca ar fi sa descriem in cateva cuvinte mancarea perfecta probabil aceastea ar fi sanatoasa, gustoasa si satioasa. Oare chiar exista asa ceva?

Top 10 alimente care iti potolesc pofta de mancare

Am pregatit pentru tine o lista de alimente pe care le poti consuma linistita pentru ca au un numar de calorii scazut, sunt perfecte pentru orice dieta si iti ofera imediat senzatia de satietate.

Cartofi copti

Suntem obisnuite sa auzim lucruri neplacute despre cartofi, insa intr-un studiu care a masurat gradul de satietate a 38 de alimente, incluzand orezul brun si painea integrala de grau, cartoful copt a ocupat locul intai. Persoanele care au participat la aceasta cercetare nu au avut senzatia de foame timp de trei ore. Desi cartofii sunt de multe ori evitati din cauza continutului de carbohidrati, fierti sau copti, acestia sunt plini de vitamine, fibre si alti nutrienti. Rezultatul? Energie si senzatie de satietate pentru multa vreme.

Supa de fasole

Supele au un continut mare de apa, ceea ce inseamna ca te vei satura repede, cu putine calorii. In mod special, supa de fasole contine o doza mare de fibre si carbohidrati buni care incetinesc eliberarea glucidelor in sange. Odata ajunse in stomac, apa si fibrele sunt cele care iti creeaza senzatia de satietate si nu vei mai simti ca iti este foame pentru cateva ore. O portie din acest tip de supa contine doar 150 de calorii, iar, in cazul in care nu esti o fana a supelor, incearca o salata cu boabe de fasole, linte si mazare, careia sa ii adaugi un pic de otet balsamic.

Vezi cum se gatesc legumele in apa!

Oua

Un studiu al Universitatii Saint Louis a descoperit ca cei care mananca oua la micul dejun consuma cu pana la 330 de calorii mai putin in timpul zilei decat cei care mananca dimineata un croissant sau un covrig. Oualele reprezinta unul din putinele alimente care contin toate proteinele de care avem nevoie. Odata digerate, aminoacizii declanseaza eliminarea de hormoni din intestin care impiedica aparitia poftei de mancare. Pentru a consuma un numar mai mare de fibre, adauga omletei si niste legume. Incearc-o pe cea cu spanac (Un ou are 78 de calorii, iar o ceasca de spanac doar 7).

Iaurt grecesc

Cercetatori ai Universaitatii Harvard au examinat timp de 20 de ani obiceiurile alimentare a 120.000 de persoane. De-a lungul timpului, persoanele care au consumat mai multe proteine au reusit sa slabeasca  fara niciun efort. Un studiu al Institutului de Nutritie Nestle a descoperit ca un consum zilnic de proteine creste nivelul de satietate si mentine o valoare constanta a glucidelor din sange. Iaurtul grecesc, fata de cel normal, contine dublul de proteine si mai putin zahar. Ca senzatia de satietate sa dureze mai mult, adauga-i iaurtului cateva linguri de cereale integrale.

Mere

Merele sunt unele dintre putinele fructe care contin pectina, substanta care in mod natural incetineste digestia si creeaza sentimentul de satietate. Intr-un studiu despre alimentatie a fost observat faptul ca persoanele care au consumat un mar la una dintre mesele principale s-au saturat mult mai repede si au mancat mult mai putin decat cei care nu au acest obicei. Sa mananci un mar intreg dureaza mai mult, dar caloriile pe care le asimilezi sunt mai putine. Taie un mar cubulete si combina-l cu portia de cereale pentru micul dejun. Pentru pranz sau gustare incearca o salata cu bucati de mere ori un sandwich din paine integrala, piept de curcan si mere feliate.

Popcorn

Atata timp cat este pregatit la tine acasa, popcornul reprezinta o gustare care nu are foarte multe calorii (aproximativ trei cesti contin 90 de calorii) si ocupa mult spatiu in stomac, astfel incat senzatia de satietate va aparea mult mai repede. Alege popcornul simplu, fara unt sau caramel pentru a nu exagera cu caloriile. Si ca sa incerci o noua aroma, adauga o lingurita de praf de paprika in bolul cu popcorn (Universitatea Purdue din Statele Unite a efectuat un studiu care a aratat ca persoanele care folosesc paprika in mancare se simt satule mult mai repede).

Smochine

Smochinele proaspete sunt un remediu natural si sanatos impotriva poftelor de dulce, datorita consistentei dense si carnoase. Sunt bogate in fibre care incetinesc eliberarea zaharului in sange, lucru care nu se intampla atunci cand consumam prajituri sau torturi. O combinatie interesanta pe care o poti incerca impreuna cu smochinele este branza de capra (plina de proteine) si nucile. Poate fi atat gustarea ideala pentru birou, cat si un desert delicios.

Fulgi de ovaz

Caracteristica fulgilor de ovaz de a potoli pofta de mancare vine de la continutul ridicat de fibre pe care aceasta cereala il contine. Atunci cand este fiert in apa sau in lapte degresat, ovazul absoarbe lichidele ca un burete si devine mult mai dens. De aceea, dupa o portie de fulgi de ovaz te vei simti plina, iar senzatia de foame va aparea doar dupa cateva ore bune. Pentru o portie sanatoasa de proteine si fibre, presara deasupra ovazului (fiert in apa) migdale. Acestea contin grasimi nesaturate care ajuta la stabilizarea nivelului de insulina. Daca, in schimb, ai pofta de o gustare dulce incearca fulgii de ovaz impreuna cu fructele de padure. Vei avea parte de o masa plina de fibre si antioxidanti.

Boabe de grau

Boabele de grau fac parte din cerealele integrale cu cel mai mare continut de fibre si proteine, fiecare portie de 80-100 de grame contine 6 grame de fibre si 6 grame de proteine. Proteinele sunt acelea care declanseaza mesajul de satietate catre creier, iar fibrele activeaza hormonul din intestin care impiedica aparitia senzatiei de foame. Pentru un pranz sau o cina sanatoasa, incearca o salata cu boabe de grau fierte, nuci, mere si spanac proaspat.

Smoothie

In general bauturile nu tin de foame, dar exista si exceptii. Fie ca este vorba de un smoothie sau un milkshake, acest tip de bautura, in combinatiile adecvate, poate potoli pofta de mancare . Fii sigura ca nu adaugi frisca, siropuri pline de zahar si alte ingredinente calorice, caci rezultatul va fi unul nesanatos. Pentru o gustare racoritoare adauga in blender gheata, lapte sau iaurt, capsuni si banane. Rezultatul? O bautura delicioasa, plina de nutrienti. Incearca si combinatia dintre legume si fructe: 3 cesti de spanac, una de morcovi, 2 rosii, un mar, o portocala si o ceasca de fructe de padure. Adauga si un sfert dintr-un avocado pentru ca bautura ta sa aiba o consistenta si mai cremoasa.

Teodora Dragusin
Foto: Young beautiful woman drinking a healthy raw fruit vegetable juice from Shutterstock

Vezi şi cum se face babicul – rețetă de babic pe care să o prepari acasă!

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet