Motivele din cauza cărora nu slăbești în jurul taliei

Nu reușești să scapi de grăsimea de pe abdomen? Uite care sunt motivele care te opresc să ai o talie de vis!

Motivele din cauza cărora nu slăbești în jurul taliei

De cele mai multe ori, grăsimea de pe abdomen este cea care ne dă cele mai mari bătăi de cap. Trebuie să fii atentă, căci o acumulare a kilogramelor în plus în această zonă poate fi un semn de alarmă la adresa sănătății tale. Afecțiunile pot să fie de natură cardiacă, diabet, chiar și cancer.

Și totuși, iată care sunt motivele pentru care nu reușești să slăbești în jurul taliei:

1. Îmbătrânești

Știu, nu sună promițător, dar, odată ce înaintezi în vârstă, corpul tău se schimbă (poți slăbi sau te poți îngrășa). Stai liniștită, atât femeile cât și bărbații trec prin astfel de schimbări; pur și simplu, ni se schimbă metabolismul!

Și, mai presus decât orice, femeile se confruntă și cu menopauza. Iar atunci când ajungem în acea perioadă, dacă ne îngrășăm, ne vom îngrășa în jurul taliei. Nivelul hormonilor estrogen și progesteron nu mai este la fel de înalt, iar cel al testosteronului scade, însă va fi peste hormonii feminini. Din cauza aceastui proces avem tendința de a ne îngrășa în zona abdominală. Vestea bună? Poți schimba acest lucru.

2. Faci antrenamentul greșit

Să alergi sau să mergi la un curs de spinning o dată la două zile este foarte sănătos, dar pentru circulație și în mod special pentru inimă. Antrenamentele de tip cardio sunt ideale dacă vrei să îți tonifici în mod special mușchii fesieri și picioarele, însă țesutul adipos de pe abdomen are nevoie de mai mult decât atât. Ideal este să continui cu antrenamentele cardio și să adaugi 3-4 ore (pe săptămână) de exerciții doar pentru zona taliei.

3. Mănânci prea multe alimente procesate

Crackers, produse de patiserie, brânză topită, mezeluri, chipsuri, băuturi carbogazoase și lista poate continua. Ei bine, toate acestea reprezintă alimente procesate. Cu cât mănânci mai des aceste alimente, cu atât mai mult câștigi în greutate. Fie că acele kilograme în plus se depun pe talie sau în zona șoldurilor, hrana procesată nu face decât să îți încetinească arderile și să te facă să te simți mai obosită și fără chef de viață. Fructele și legumele, în schimb, dar și cerealele integrale, sunt pline de antioxidanți, fibre și proteine care îți dau energie și îți îmbunătățesc starea de spirit, astfel încât să îți redea pofta de mișcare. În consecință, arderile organismului tău vor fi mult mai accentuate și inflamațiile vor fi reduse.

4. Mănânci grăsimile greșite

Corpul nostru reacționează diferit în funcție de grăsimi. De aceea, studiile arată că o cantitate mare de grăsimi săturate (cele din carne și lactate) are o strânsă legătură cu grăsimea din zona abdominală (și aici mă refer atât la grăsimea de la suprafață cât și cea care se depune pe organe). Pe de altă parte, grăsimile monosaturate (cele din uleiul de măsline și avocado), dar și cele de tip Omega 3 (somon, semințe) au efecte antiinflamatorii și, consumate în cantități corecte, pot oferi organismului doar beneficii. Pe lângă felul grăsimilor pe care le asimilezi, trebuie să fii atentă și la cantitatea acestora. Până la urmă, un număr mare de calorii care provine din grăsimi sănătoase este la fel de greu de ars ca cel din grăsimile nesănătoase.

5. Ești stresată

Deadline-uri la serviciu, plata utilităților, ratele la bancă și copii sunt, din păcate, o sursă sigură de stres. În orice caz, stresul în cantități mari nu face decât să îngreuneze intenția de a scăpa de kilogramele în plus, ba chiar, din cauza acestuia, vei câștiga câteva în plus. Ați auzit de hormonul stresului, numit cortizon? El este vinovat atunci când ne îngrășăm pe fond nervos și mai mult decât atât, tot din cauza acestuia, celulele de grăsime se măresc. Atunci când nivelul cortizonului este ridicat, grăsimea depusă pe organele din cavitatea abdominală este mult mai pronunțată.

6. Nu te odihnești îndeajuns

Un studiu efectuat timp de 16 ani, asupra a 70.000 de femei, a descoperit că cele care dorm pe noapte 5 ore sau mai puțin sunt cu 30% mai predispuse să se îngrașe cu 15 kilograme decât cele care dorm 7 ore pe noapte. Ideal este să te odihnești aproximativ șapte-opt ore pe noapte.

7. Forma corpului tău este de tip măr

Dacă știi că mereu ai fost predispusă să te îngrași în zona taliei, înseamnă că forma corpului tău este de tip măr. Această predispoziție genetică înseamnă că să scapi de kilogramele în plus din această zonă va fi pentru tine mult mai dificil decât pentru persoanele care au alte forme de corp. Însă, un lucru este cert! Nu este imposibil!

8. Ești bolnavă

Dacă nivelul testosteronul (valabil exclusiv pentru femei) este ridicat – poate avea legătură cu sindromul ovarului policistic – s-ar putea ca pentru tine să fie mai dificil să îți tonifici zona abdomenului. Dacă ai forma corpului de tip măr și cântărești câteva kilograme în plus față de valorile normale, cel mai bine este să te consulte un medic. Aceste două lucruri pot însemna, pe lângă alte diagnostice, și faptul că poți fi predispusă la diabet sau chiar poți avea deja această boală.

9. Nu ești îndeajuns de motivată

Te-ai gândit vreodată că nu ești îndeajuns de motivată ca să scapi de grăsimea în exces din această zonă? Ca să reușești, trebuie să creezi un echilibru perfect între o dietă slabă în calorii, dar bogată în fibre și cu număr scăzut de carbohidrați cu antrenamente cardio și specifice pentru zona abdominală. Dacă vei îndeplini aceste condiții, vei reuși, în cele din urmă, să-ți îndeplinești obiectivul.

Citește și:
Ce să mănânci seara pentru a dormi mai bine

Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet