4 greșeli pe care le faci încercând să-ți calmezi anxietatea și să te protejezi de coronavirus

Pandemia de coronavirus te-a făcut să îți creezi un întreg nou ritual. Însă unele lucruri au mai degrabă un impact negativ și nici nu-ți dai seama. Ce e cazul să corectezi.

4 greșeli pe care le faci încercând să-ți calmezi anxietatea și să te protejezi de coronavirus

Starea de urgență s-a prelungit și coronavirus ne ține în case până la jumătatea lui mai. Ești obosită, plictisită, irascibilă, dar încerci să te adaptezi. Motiv pentru care în aceste trei săptămâni de izolare la domiciliu (când au trecut, nici noi nu știm) ți-ai conturat un fel de ritual sau obiceiuri care crezi că te ajută să reziști psihologic. Ei bine, există unele capcane…

Fumezi ca să calmezi anxietatea produsă de coronavirus

Fumătorilor le e familiar: sunt stresat, fumez o țigară ca să mă calmez. Însă acest obicei nu face altceva decât să crească anxietatea! Sunt studii care demonstrează că persoanele care fumează încă din adolescență au de 15 ori mai multe șanse să facă atacuri de panică decât nefumătorii, și de 5 ori mai multe șanse să dezvolte tulburare de anxietate generalizată. De asemenea, medicii ne avertizează că fumatul poate complica boala indusă de coronavirus.

Mănânci mult și nesănătos

Anxietate, nervozitate, tristețe, iată emoții cu care coronavirus ne face să ne confruntăm și pe care încercăm să le alinăm. Cum? Păi prin consum de alcool, dulciuri, mâncat junk food. Practic apelăm la ceea ce în termeni psihologici se numește mecanism de coping de autoliniștire. Cum ne putem întări imunitatea? Mâncând sănătos!

Nu faci sport deloc

La sală, alergat în parc, bazin, tenis nici vorbă să mai mergem momentan. Așa că de la o viață sportivă ai trecut la cea de canapea. Dacă lucrezi de acasă posibil să îți organizezi timpul atât de defectuos, încât nu găsești vreme pentru mișcare la domiciliu. Ori muncești și mai mult decât de obicei pentru a-ți salva afacerea sau păstra serviciul. Activitatea fizică regulată contribuie la construirea unei bune imunități. De asemenea, ne ridică moralul datorită hormonilor pe care îi secretă creierul în timpul antrenamentului. Yoga, pilates, fitness, bandă, bicicletă, tu alegi, dar fă sport 30 de minute zilnic, cel puțin asta ne recomandă specialiștii. Și o plimbare scurtă în jurul casei este utilă, având grijă să păstrezi distanțarea socială și regulile de igienă.

Nu ieși la geam, pe balcon sau în curte de teama coronavirusului?

Teama de coronavirus te-a făcut să te baricadezi în casă? Bea-ți cafeaua dimineața la geam, pe balcon sau în curte, dacă stai la casă. Lumina naturală ne ajută să avem o stare emoțională mai bună. Așa că trage jaluzelele, perdelele, draperiile și lasă lumina să-ți invadeze casa. Când lucrezi și îți iei mici pauze, din nou ieși puțin la aer, pe balcon. Privește norii, copacii înfloriți… un moment tocmai bun pentru un mic exercițiu de mindfulness în care să cercetezi cu privirea mediul înconjurător și să ți-l descrii în minte, în detaliu, să miroși aerul de primăvară, să simți căldura soarelui sau vântul pe piele. Folosește-ți simțurile și savurează din plin această… călătorie senzorială.

Citește și:
Aveți conflicte tot mai dese? 7 soluții ca să nu-ți mai ataci partenerul și să eviți cearta în cuplu

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din video