13 intrebari pentru sanatatea ta

Ce inseamna o strangere de mana, o mangaiere sau o imbratisare, dar, mai ales, ce pot face pentru sanatatea ta? Descopera cea mai noua si, pare-se, cea mai eficienta terapie: masajul mental.

13 intrebari pentru sanatatea ta

1.Cum imi pot tonifia bratele cel mai rapid?

Exercitiile' facute accidental (ca atunci cand, fortata de deadline, iti cari valiza cu documentatie acasa si inapoi, la birou) iti dezvolta musculatura bratelor. Important e sa nu uiti sa treci, din cand in cand, bagajul dintr-o mana in alta, pentru a nu antrena un singur brat. Guus Van der Meer, inventatorul Power Plate,  recomanda sa lucrezi in mod special zona posterioara a bratului cu exercitii de extensie a tricepsului (3 seturi a cate 8-15 repetari, folosind greutati de 1,5- 2,5 kg), de trei ori pe saptamana. Gunnar Peterson, celebrul antrenor din Beverly Hills, considera ca exercitiile cele mai eficiente pentru a avea un brat frumos lucrat sunt ridicarile bratelor in lateral sau tractiunile. „Privit din lateral, un umar puternic face ca intregul brat sa arate frumos sculptat.'

2. Care e cel mai eficient mod pentru a scapa de colaceii de grasime de pe solduri si de pe stomac?

Ups! Daca abdomenul tau e acoperitde grasime, inseamna ca exista un invelis de grasime si in jurul organelor vitale ale organismului.Iar asta transfera problema din zona estetica in cea de sanatate. Dr. Marie Savard, medic internist, autoarea cartii Apples and Pears: The Body Shape Solution for Weight Loss and Wellness, crede ca oamenii care depun grasime in jurul abdomenului (nu pe fese si coapse) au un nivel ridicat de cortizol (hormonul stresului).

Incearca sa dormi mai mult si sa iti controlezi starea de spirit si vei vedea cum se vor duce rapid primii centimetri din talie. Dr.Savard recomanda, de asemenea, 30-60 de minute de jogging sau o plimbare de 45-60 de minute, in fiecare zi, plus o dieta compusa din multe fibre, fructe, vegetale, cereale si grasimi sanatoase (de genul acizilor grasi Omega 3, care se gasesc in carnea de peste). „Exercitiile aerobice te ajuta sa scapi mai usor de centimetrii din talie, deoarece grasimea abdominala este o sursa constanta de energie', spune ea. „Vestea buna e ca, in felul acesta, vei scapa si de grasimea depusa in jurul ficatului, care atrage dupa sine o multime de complicatii metabolice.' Cu alte cuvinte, iti vei accelera rata metabolismului bazal. Bingo!

3. E adevarat ca daca beau multe sucuri de fructe voi avea un ten mai tanar si mai proaspat?

Chiar daca unele studii sugereaza ca aportul de vitamine are anumite beneficii cosmetice antiageing, nimic nu te poate face sa te simti tanara si frumoasa mai eficient decat un shot de tequila. „Sucurile naturale (sau cele imbogatite cu vitamine) pot fi considerate niste suplimente dietetice foarte eficiente', spune Dr. Howard Murad, dermatologul favorit al starurilor de la Hollywood. „Dar nu am vazut pana acum un studiu stiintific care sa dovedeasca faptul ca ar trata acneea sau ar reface fibrele de colagen si elastina. Alege o varianta cu un continut scazut de zahar, pentru a nu provoca un raspuns inflamatoriu al pielii.'

4. Sunt complet lipsita de mobilitate. De exemplu, cand ma aplec in fata, nu reusesc defel sa ating pamantul cu degetele. Nu e nesanatos sa fiu atat de lipsita de flexibilitate?

Crede-ma, nu e sfarsitul lumii daca nu reusesti sa castigi un concurs de limbo. Fiecare om are o anatomie particulara, deci poti fi perfect sanatoasa, chiar daca nu atingi pamantul cu mainile. (Important e sa ai picioarele bine infipte in el.) Potrivit spuselor Dr. Catherine Jackson, de la catedra de fiziokinetoterapie de la California State University, Fresno, „singurul beneficiu real al flexibilitatii/mobilitatii este riscul redus al accidentelor zilnice. Oamenii cu o musculatura elastica si articulatii mobile au parte de mai putine entorse, cazaturi, luxatii si lacrimi'. (Un studiu publicat in Archives of Physical Medicine and Rehabilitation ii confirma pe de-a-ntregul spusele:  din 200 de atleti participanti la acest studiu, cei flexibili au avut cele mai putine accidente in timpul sezonului competitional.) Atentie insa: chiar daca asta nu are nici o importanta la 20 de ani, la batranete o simpla luxatie se poate transforma intr-o problema grava de sanatate. Deci incearca sa-ti pastrezi supletea articulatiilor si a musculaturii prin exercitii de stretching.

 

5. Exista vreo modalitate (sanatoasa) de a diminua aportul caloric alimentar fara a-mi incetini metabolismul?

„Daca reduci aportul caloric fara a modifica si nivelul activitatii fizice, scapi fara indoiala de tesutul adipos, dar implicit pierzi si o parte din tesutul muscular', explica Dr. Robert Eckel, endocrinolog, specialist in probleme metabolice. Rata metabolismului bazal este strict legata de masa musculara. Asa se explica de ce scaderea in greutate doar prin dieta (fara antrenament) determina prabusirea metabolismului bazal. „Pentru a mentine o rata ridicata a metabolismului in timpul curelor de slabire, incearca sa fii cat mai activa', recomanda el.

6. Am auzit ca pilulele contraceptive determina carente de vitamina B. Ce suplimente nutritive ar trebui sa iau, daca folosesc anticonceptionale de mult timp?

„E adevarat, femeile care folosesc pilule contraceptive au o usoara scadere a nivelului de vitamina B si C (foarte importante in buna functionare a sistemului nervos, sanatatea oaselor si a pielii), fara ca aceasta sa devina semnificativa din punct de vedere clinic', spune Dr. Braunstein. Recomandarea noastra (indiferent daca folosesti pilule contraceptive sau nu): suplimenteaza-ti dieta cu vitamina B6(1,5 mg/zi), vitamina D si calciu (1.000 – 1.300 mg/zi) sau cu un complex de multivitamine.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
substantial.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet