Semne că ai un nivel scăzut de estrogen și cum să te tratezi

Estrogenul are un rol important în sănătatea unei femei, de aceea nu trebuie să ignori simptomele care îți arată că poți suferi de această problemă.

Semne că ai un nivel scăzut de estrogen și cum să te tratezi

Estrogenul este un hormon produs de organele sexuale feminine. Acesta este responsabil pentru dezvoltarea sexuală a femeilor în timpul pubertății. Controlează creșterea mucoasei uterine în timpul ciclului menstrual și a sarcinii. De asemenea, este implicat în metabolismul colesterolului și a oaselor. De aceea, un nivel scăzut de estrogen este o problemă serioasă.

Hormonul estrogenic este produs în ovare, iar orice afectează ovarele provoacă o deficiență a nivelului de estrogen.

Care sunt simptomele unui nivel scăzut de estrogen?

Fetele care nu au ajuns încă la pubertate sau femeile care se apropie de menopauză prezintă un risc mai mare de scădere a estrogenului. Cu toate acestea, femeile de toate vârstele pot avea această problemă.
Unele dintre simptomele comune ale acestei probleme includ:

• Modificări ale dispoziției
• Depresie
• Dureri de cap (sau chiar migrene)
• Oboseală
• Dificultăți de concentrare
• Ciclu menstrual neregulat sau chiar absent
• Infecții ale tractului urinar
• Sexul dureros (datorită absenței lubrifierii vaginale)
• Oasele slabe sau fracturile frecvente

Cum să îți crești nivelul de estrogen

1. Fă-ți o verificare la doctor

Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te duci la medic. Sfatul medicului este foarte important privind această problemă. Există mai multe teste care pot determina nivelurile hormonale. De exemplu, testul pentru stabilirea nivelului de FSH (hormonul foliculostimulant). S-ar putea să vrei să încerci terapia cu estrogen după vizita la medic. Terapiile pot include pastile, geluri sau plasturi de piele.

2. Lasă-te de fumat

Fumatul poate avea efecte dăunătoare asupra sistemului endocrin, iar acest lucru poate limita capacitatea organismului de a produce estrogen.

3. Schimbă dieta

Sistemul tău endocrin are nevoie de un organism sănătos pentru a produce niveluri adecvate de estrogen. Mănâncă sănătos și consumă alimente care conțin fitoestrogeni – produse din soia cum ar fi tofu, nuci de soia, edamame, care imită efectele estrogenului. Alte produse alimentare care conțin fitoestrogeni sunt: mazăre, fasole lima, afine, caise, prune, broccoli, conopidă, semințe de in și cereale integrale. De asemenea, reduceți cantitatea de zahăr, deoarece poate duce la dezechilibre hormonale în organism.

4. Încearcă să pui în greutate

În cazul în care ești subponderală, un nivel scăzut de estrogen poate fi cauza. Subponderabilitatea poate împiedica capacitatea organismului de a produce estrogen. Revenirea la o greutate sănătoasă poate îmbunătăți nivelul de estrogen.

5. Consumă suplimente de mielărea

Mielăreaua este o plantă care s-a dovedit că are o influență asupra nivelului de estrogen. Însă, consultă medicul înainte de a consuma acest supliment, deoarece cercetarea în acest domeniu este limitată. De asemenea, evitați consumul acestui supliment dacă luați pilule contraceptive sau dacă utilizați medicamente pentru boala Parkinson.

6. Bea ceaiuri din plante

Există mai multe ceaiuri din plante pot spori nivelul de estrogen. Trebuie doar să arunci ierburile în apă fierbinte timp de aproximativ 5 minute și apoi să bei ceaiul. Ceaiurile negre și verzi conțin substanțe fitoestrogene și pot îmbunătăți nivelul de estrogen din organism.

7. Bea cafea

Dar nu mai mult de 400 mg cofeină pe zi. Studiile arată că femeile care consumă mai mult de 200 mg de cofeină pe zi au un nivel mai ridicat de estrogen decât femeile care consumă mai puțin. Asigură-te că utilizezi cafea organică. Cea mai mare parte a cafelei este cultură pulverizată puternic, motiv pentru care consumul de cafea organică te poate menține departe de pesticide și alte îngrășăminte dăunătoare.

8. Fă exerciții

Deși există cercetări care arată că exercițiul fizic poate duce la un nivel scăzut de estrogen, exercițiul moderat poate reduce riscul de cancer de sân și crește longevitatea.

Citește și:
7 semne fizice ale depresiei, la care cu siguranță nu te aștepți

Text: Diana Babanica
Foto: Instagram.com/josephineskriver

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet