Pudra de matcha – Ghid de folosire si beneficiile extraordinare

Se foloseste de multe secole, dar, cu toate astea, pudra de matcha este considerata o alternativa moderna pentru cafeaua de dimineata.

Pudra de matcha – Ghid de folosire si beneficiile extraordinare

Matcha, aceasta pudra constituita din ceai verde, are super-puteri. S-a bucurat de o mare popularitate in China si Japonia antica, cand budistii o beau pentru a se pregati de meditatii Zen. Iar acum o gasesti peste tot, in ceai rece, in latte, in masti de fata, smoothie-uri, deserturi raw, budinci, inghetate, prajituri, gogosi, dressing-uri de salata etc. Dupa cum spuneam, pudra de matcha e facuta din frunze de ceai verde care sunt gatite la abur si uscate la soare.

Iata care sunt beneficile pe care ti le aduce pudra de matcha!

Are proprietati antiaging si antioxidante

Matcha are o super-putere denumita Capacitate de Absorbtie a Radicalilor Liberi sau capacitatea antioxidanta totala, si anume o valoare de 1348 de unitati/gram fata de 105 unitati/gram, cum au rodile sau 91 de unitati/gram, cum au afinele.  Si, in timp ce puterile antioxidante ale ceaiului verde sunt foarte cunoscute, doar o ceasca de matcha are de 10 ori puterea a unei cesti de ceai negru sau verde!

Matcha te ajuta la concentrare

Matcha are doar jumatate din cofeina pe care o gasesti intr-o ceasca normala de cafea. Dar iti stimuleaza undele alfa din creier, incurajand gandirea limpede, clara, multumita unui aminoacid denumit L-teanina care joaca un rol esential in productia dopaminei si a serotoninei, hormonii fericirii.

Stimuleaza metabolismul

Un studiu din 2005 realizat de American Journal of Clinical Nutrition a aratat ca matcha iti grabeste metabolismul si stimuleaza termogeneza, care este procesul prin care organismul arde calorii pentru a crea caldura.

Ajuta la prevenirea cancerului si a altor boli cronice

Matcha este bogata in polifenoli, substante care contribuie la scaderea riscului de a dezvolta o boala cronica precum cancerul sau diabetul (stabilizeaza indicele glicemic).

Sprijina sanatatea inimii

Polifenolii botanici gasiti in matcha ajuta si la prevenirea ingrosarii arterelor, fenomen care poate duce la atac de cord si infart miocardic. Obiceiul de a bea matcha sau ceai verde zilnic pare ca ar contribui si la scaderea presiunii arteriale, deoarece inhiba productia de ACE – o enzima secretata de rinichi care cauzeaza hipertensiune.

Citeste si:
Cele 6 simptome ale cancerului ovarian

Intareste sistemul imunitar

Matcha are si un continut generos de catehina, un antioxidant despre care se stie ca are proprietati anti-virale, anti-fungice si anti-bacteriene. In plus, e bogata in vitaminele A si C, potasiu, fier si calciu.

Pudra de matcha scade nivelul de colesterol

Studiile au aratat ca, atunci cand bei 10 cesti de ceai verde pe zi poti sa scazi nivelul colesterolului nociv. Sau, pentru acelasi efect, poti sa bei o singura ceasca de matcha.

Si parintii tai ar trebui sa bea matcha

Matcha si ceaiul verde contin un antioxidant (epigallocatechin gallate) despre care studiile spun ca poate sa reduca simptomele artritei si ale inflamatiilor. Mai mult, acest compus ajuta la prevenirea pierderii de memorie cauzate de plagile gasite in creierul persoanelor diagnosticate cu Alzheimer.

Cum sa iti consumi doza zilnica?

Poti sa bei matcha cu apa fierbinte sau poti sa o adaugi in lapte, smoothie sau in orice reteta de desert. Bon appétit!

Citeste si:
15 moduri in care poti elimina rapid stresul

Foto: Shutterstock

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
substantial.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet