Metode eficiente prin care poți preveni efectele caniculei

Simptomele care apar în urma caniculei încep de obicei dintr-o dată. După un antrenament intens, o transpirație excesivă și o cantitate inadecvată de lichide, corpul tău pierde abilitatea de a se răcori. În acel moment, te poți simți slăbită, amețită sau confuză.

Metode eficiente prin care poți preveni efectele caniculei

Multe persoane sunt afectate de problemele cauzate de caniculă, căci nimeni nu este imun atunci când este foarte cald. Anumite medicamente precum diuretice, medicamentele pentru tensiunea arterială, pentru alergie, tuse și răceală, laxative, pot diminua capacitatea corpului de a regla temperatura, crescând chiar riscul apariției unor probleme din cauza căldurii.

Dacă observi că tu sau cineva are probleme din cauza caniculei, iată ce ar trebui să faci:

1. Pleacă din locul în care este cald – rapid

Du-te într-un loc răcoros, umbrit sau într-o loc cu aer condiționat. Este mai mult decât evident necesitatea acestui lucru. Dacă temperatura corpului continuă să crească, canicula poate provoca și insolație, care poate fi fatală. Chiar dacă simptomele dispar, ele pot reapărea la un interval scurt de timp.

2. Bea apă la temperatura camerei

Pe timpul caniculei, se recomandă consumul a cel puțin 2 litri de lichide pe zi. Trebuie să te hidratezi pe tot parcursul zilei, așa că începe să bei multă apă sau alte lichide – NU alcool!. Pentru a rămâne hidratată în timp ce te expui în fața vremii călduroase, este recomandat să bei un pahar cu apă la fiecare 15-20 de minute.

3. Odihnește-te

Este important ca în momentul în care te expui la soare, să ai în vedere faptul că, după acest lucru, trebuie să te odihnești. O perioadă în care eviți orice tip de efort, fie că este vorba doar de câteva ore, poate să te ajute foarte mult. Când este extrem de cald, ar trebui să ai mai multă atenție decât în mod normal.

4. Nu face exerciții fizice afară atunci când este foarte cald

Pe timp de caniculă, efortul fizic pe care îl depui necesită o mai mare atenție deoarece pot apărea diverse probleme. Stresul pe care corpul tău îl poate resimți în urma unor exerciții afară pe timp de caniculă este unul major. Încearcă să îți adaptezi programul în care faci exerciții în funcție de cât de cald este afară. Dacă vrei să faci exerciții fizice, fă-le dimineața sau seara, nu în miezul zilei.

5. Evită alcoolul

Alcoolul este un diuretic, iar din acest motiv acesta duce la deshidratare. Acesta poate fi letal, fiind responsabil de 50% dintre decesele înregistrate în această perioadă la adulți și adolescenți. Vederea, vorbirea, viteza de reacție, reflexele, echilibrul, dar și starea de conștiență sunt afectate de consumul de alcool pe timpul caniculei.

6. Stai departe de cafea

Precum alcoolul, cafeaua poate crește tensiunea arterială, dar și apariția palpitațiilor, ducând chiar la un accident vascular cerebral. De asemenea, cafeaua deshidratează și te poate face să transpiri mai mult decât ai face-o în mod normal. Se recomandă nu mai mult de o cafea pe zi.

7. Nu fuma

Că fumatul este nociv, știm deja. Însă la fel precum alcoolul și cafeaua, și fumatul are un efect major asupra sănătății pe timp de caniculă. Fumatul contractă vasele de sânge, iar astfel poate diminua capacitatea corpului de a se răci. Se recomandă renunțarea la fumat pe timpul caniculei.

8. Monitorizează-ți simptomele

Dacă nu sunt tratate, efectele caniculei pot duce și la insolație, care poate fi chiar mortală. Este important să se contacteze un medic pe cât de repede se poate, iar complicațiile precum șocul să fie evitate. Canicula te poate afecta mai mult timp după expunere.

9. Grăbește procesul de răcire

Te poți folosi de un spray cu apă rece pentru a grăbi procesul prin care să revii la o temperatură normală, după expunerea la căldură. După ce faci acest lucru, poți folosi și un evantai, fie că este făcut dintr-o hârtie.

10. Acordă încredere meteorologilor

Atunci când vine vorba de căldură și umiditate, previziunile pe care meteorologii le fac sunt de obicei destul de precise. Atunci când spun că va fi atât de cald încât vei putea chiar să îți prăjești un ou, atunci ar fi bine să crezi acest lucru.

11. Poartă o pălărie

Pălăriile întotdeauna vor fi la modă, iar vara este momentul oportun să le purtăm. Alege o pălărie care să îți acopere gâtul și să fie bine ventilată. O pălărie cu boruri mari și găuri mici poate fi o alegere bună.

12. Poartă haine din materiale lejere

Alege să porți haine din materiale lejere, precum bumbac. Pielea respiră mult mai bine în haine care sunt 100% din bumbac sau 100% dintr-o țesătură strânsă.

13. Alege culori deschise

Culorile deschise reflectă soarele și prin urmare, absorb mult mai puțină transpirație, în timp ce în hainele închise la culoare rămâne totul impregnat și te fac chiar să te simți mai încălzită decât în mod normal.

Citește și:
Beneficiile extraordinare pe care înotul le are pentru sănătatea ta

Text: Iulia Brăslașu
Foto: Instagram.com/bridget

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
evedete.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din health & diet