Învață cum să combați mâncatul pe fond emoțional

În ultimul timp auzim din ce în ce mai des că persoanele din jurul nostru se confruntă cu această problemă. Mulți dintre noi aleg mâncatul pe fond emoțional ca să facă față situațiilor stresante din viata lor, practic aleg să mănânce chiar și atunci când nu le este foame. Astfel, emoțiile le dictează când să mănânce și cantitatea pe care să o consume.

Învață cum să combați mâncatul pe fond emoțional

Cei care se confruntă cu astfel de probleme au descris că stările care îi determină să mănânce emoțional sunt cele de tristețe, de confuzie, dar și situațiile stresante din viata de zi cu zi. Pentru mulți, mâncatul pe fond emoțional este un mod de a evita problemele cu adevărat importante. Produsele care îi fac să se simtă mai bine sunt cele pline în grăsimi și calorii.

Știi că mănânci pe fond emoțional atunci când mâncatul reprezintă pentru tine o plăcere a vieții, mănânci cu poftă și nu te poți stăpâni. Este important să îți impui limite sănătoase și să reușești să găsești un program sau o dietă de care să te tii.

Când apare această situație?

Mâncatul pe fond emoțional apare din copilărie, de când suntem bebeluși. De aceea sunt copii care mănâncă mai puțin și unii care mănâncă mai mult. Creierul asociază mâncatul cu dobândirea unei alinări emoționale.

Ce sentimente au cei care mănâncă pe fond emoțional?

Sentimentele care îi ,”apasă” pe cei ce mănâncă pe fond emoțional sunt cele de vinovăție. Sunt conștienți că au întrecut măsura și le-ar plăcea să se oprească la timp. Persoanele care mănâncă mult întâmpină probleme cu greutatea, astfel că se critică și se învinovățesc pentru că nu s-au putut abține.

Cum distingi foamea reală de mâncatul pe fond emoțional?

Atunci când mănânci apare senzația de sățietate, iar cei care simt un gol afectiv vor avea nevoia de a substitui acel gol cu ceva care le conferă o stare de bine. Cei care prezintă aceste simptome au și carențe de nutrienți în organism.

Foamea emoțională – simptome: îți este poftă de anumite alimente, foamea apare subit, mănânci pe fugă, nu te simți satisfăcută de cantitatea de mâncare, nici atunci te-ai săturat. Foamea fizică în schimb se simte altfel: nevoia nu e intensă, poți amâna masa, ai consuma orice, poți savura masa într-o companie, te oprești când te simți sătulă, nu te simți vinovat(ă) fiindcă ai mâncat.

O problema importantă este că mulți confundă senzația de foame cu cea de sete. Senzaţia de sete apare deja atunci când s-a pierdut o cantitate de apă de 0, 5% (0,35 litri la adulţi) din greutatea corporală. Foamea, pe de altă parte, este însoţită de nelinişte, slăbiciune, oboseală, dureri de cap, irascibilitate şi contracţii ale stomacului. Prin mese regulate poate fi evitată această senzaţie. Hormonul de stres, cortizolul, sporește și el senzația de foame.

Iată câțiva pași care te vor ajuta să încetezi mâncatul emoțional : nu sări peste mese, identifică factorii care îți provoacă senzația de foame, evită alimentele nesănătoase, întotdeauna întreabă-te ,”îmi este cu adevărat foame?”, evită situațiile în care mănânci de plictiseală, găsește mereu o activitate, precum cititul, practicarea unui sport, implicarea într-un hobby.

Citește și:
4 carbohidrați antiinflamatorii pe care ar trebui să îi consumi zilnic

Text: Diana Vladescu
Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet