7 secrete pentru a avea o viață mai lungă și mai sănătoasă

Toți știm principiile de bază pentru o viață lungă și sănătoasă: exerciții regulate, o dietă sănătoasă, renunțarea la fumat și limitarea consumului de alcool, de sare, zahăr și grăsimi.

7 secrete pentru a avea o viață mai lungă și mai sănătoasă

Cercetătorii au vești bune pentru noi: acestea nu sunt singurele lucruri pe care le putem face pentru a atinge vârsta străbunicilor.

Știai că un câine ca animal de companie îți poate prelungi viața? Explicația este simplă: posesorii de câini trebuie să iasă de cel puțin două ori pe zi cu câinele la plimbare, ceea ce îi menține în formă. În plus, în felul acesta petrec mai mult timp în aer liber față de aceia care își împart timpul între casă și birou. Iată alte lucruri pe care le poți face și la care nu te-ai fi gândit niciodată.

Mai mult sex

2-3 orgasme pe săptămână îți pot prelungi viața. Sexul reduce stresul, îmbunătățește sistemul imunitar și poate chiar să îți reducă apetitul pentru mâncare.

Minim 7 ore de somn

Un program regulat de somn neîntrerupt de minim șapte ore reduce drastic riscul de moarte prematură.

O cafea în fiecare dimineață

O ceașcă de cafea scade riscul de apariție a multor boli cronice cum ar fi Alzheimer, diabet, boli cardiovasculare. Secretul este să nu bei însă prea multă. Cofeina în exces cauzează insomnie și anxietate.

Mai multă mișcare

Și nu, nu este vorba doar despre sport. Simplul fapt că ești în mișcare în loc să stai prea mult pe scaun îți asigură o viață mai lungă.

Mai mult pește

Conform studiilor, adulții în al căror sânge se regăsesc cantități mari de Omega-3 (pe care îl poți găsi în somon sau ton spre exemplu) trăiesc cu cel puțin 2 ani mai mult decât cei care nu consumă pește.

Mai mult optimism

Un studiu făcut de Universitatea din Illinois a făcut o conexiune clară între fericire și o viață lungă. Depresiile, pesimismul și stresul sunt prevestitorii unei vieți scurte. Aceste stări cauzează o reacție de stres în interiorul organismului, ceea ce slăbește sistemul imunitar. Pe de altă parte, fericirea tinde să reducă producția de hormoni nocivi, cum este cortizonul.

Viață socială activă

Mergi la filme, la spectacole, la evenimente de tot felul, petrece timp alături de prieteni sau persoane cu care te simți bine. S-au făcut până în prezent peste 150 de studii, toate au arătat că persoanele cu o viață socială activă au o speranță de viață cu 50% mai ridicată decât cei care trăiesc în singurătate.

Citește și:
10 gustari sănătoase care ajută la arderea grăsimilor

Foto: Arhiva ELLE

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din health & diet