4 carbohidrati la care nu ar trebui sa renunti

Desi sunt interzisi in o multime de dieta, exista si carbohidrati la care nu ar trebui sa renunti. Include-i in alimentatie pentru a avea mereu energie.

4 carbohidrati la care nu ar trebui sa renunti

Daca ai incercat pana acum tot felul de diete sau ai citit articole despre slabit, stii ca este indicat sa scoti din alimentatie carbohidratii. Acest lucru te ajuta intr-adevar sa scapi de kilogramele nedorite, insa exista carbohidrati la care nu ar trebui sa renunti, mai ales daca iti doresti sa ai in continuare aceeasi energie.

Renunta la produse fainoase, cartofi si alege in locul lor aceste 4 alimente:

1. Orz

Orzul are un continut ridicat de fibre, vitamine si minerale, fiind un tip de cereale integrale foarte benefic pentru organismul tau. Acesta lupta impotriva inflamatiilor si a bolilor cardiovasculare si a diabetului. Ajuta totodata la prevenirea osteoporozei, asadar nu trebui sa iti lipseasca din alimentatie. Totodata, imbunatateste sistemul imunitar si ajuta la detoxifierea organismului. Cum il poti consuma? Fie in cereale, fie sub forma de extract, pe care il pui in smoothie-uri sau sucurile de detoxifiere.

Citeste si:
Ce se intampla cu organismul tau atunci cand renunti la carbohidrati

2. Dovlecel

Dovlecelul este un carbohidrat sanatos, bogat in vitamine si minerale precum potasiu si magneziu, dar si beta-caroten. Astfel, acesta ajuta la imbunatatirea vederii, dar intareste si sistemul imunitar, avand un continut ridicat de vitamina C. Acesta ajuta si la cresterea productiei de colagen, asadar are beneficii chiar si pentru pielea ta. Pune-l in salate sau transforma-l in paste. Vei gasi cu siguranta o multime de retete pe care le poti incerca.

3. Quinoa

Quinoa este un carbohidrat la moda in timpul timp, iar acest lucru se datoreaza calitatilor sale. Nu are gluten, este bogat in fibre, antioxidanti si nutrienti precum fier, zinc si magneziu. Este o proteina perfecta, avand toti amino acizii de care ai nevoie, fara a avea foarte multe calorii. Un studiu chiar a demonstrat ca cei care au consumat timp de mai multi ani quinoa in fiecare zi, au fost cu 17% mai putin predispusi aparitiei cancerului, a bolilor respiratorii si cardiovasculare sau diabet. Poti consuma quinoa in o multime de feluri, insa daca vrei sa ai o dieta foarte sanatoasa, alege sa iti prepari salate in care sa adaugi si acest carbohidrat.

Citeste si:
Cei mai buni carbohidrati pentru slabit – si retete pe care sa le incerci

4. Legume bogate in proteine

Daca esti vegetariana si vrei sa renunti si la carbohidrati, trebuie sa acorzi o atentie speciala alimentatiei tale. Este important sa iti iei in continuare cantitatea de proteine zilnic necesara pentru un organism sanatos si poti face acest lucru consumand alimentele potrivite.

Alege fasole, linte sau alune – acestea sunt o sursa bogata de proteine si vitamine care iti ajuta organismul sa produca si sa mentine celulele sanatoase. In plus, legumele calmeaza iritatiile, lupta impotriva oboselii si iti imbunatesc functia cognitiva si, in acelasi timp, ofera o senzatie de satietate. Prepara-ti humus sau burgeri din fasole neagra, sigur vei gasi o multime de idei delicioase.

Foto: Shutterstock

Recomandari
Noizz
Psychologies
Mai multe din health & diet