10 mituri legate de somn pe care nu ar trebui să le crezi

Fiecare dintre noi are propriul mecanism prin care reușește să adoarmă, iar din acest motiv încercăm în mod constant să avem un stil de viață cât mai echilibrat și fără excese.

10 mituri legate de somn pe care nu ar trebui să le crezi

Există multe metode și trucuri prin care oamenii își pot îmbunătăți calitatea somnului, însă multe dintre ele nu sunt deloc eficiente și ne pot face mai mult rău decât bine. Din păcate, nu știm ceea ce ni se potrivește, asta până în momentul în care încercăm și lucrurile care nu ni se potrivesc.

Cu siguranță știi deja că trebuie să dormi, în medie, opt ore pe noapte. Ideal ar fi să încerci cât mai multe metode pentru a știi cu exactitate care este cea care se potrivește cel mai bine stilului tău de viață și în același timp să nu încerci să faci acele lucruri care îți afectează organismul. Iar în acest sens, există și multe mituri pe care oamenii chiar le cred în legătură cu somnul.

Așa că, iată care sunt aceste mituri și de ce nu ar trebui să le mai crezi, chiar din acest moment:

1. Geamul de la mașină și aerul condiționat te ajută să rămâi trează atunci când conduci

De ce este greșit? Aceste metode sunt periculoase și nu au niciun efect, provocându-ți anumite afecțiuni. În schimb, te poți opri într-un loc și să dormi preț de 15-45 de minute pentru a reuși să conduci în siguranță.

2. Când dormi, creierul tău se odihnește

De ce este greșit? Ei bine, atunci când dormi, este adevărat faptul că organismul tău se odihnește, însă creierul continuă să rămână activ, implicit și funcțiile corpului tău să fie tot active.

3. Oamenii cred că nu trebui să trezești niciodată un somnambul

De ce este greșit? Un somnambul s-ar putea afla în pericol, mai ales dacă nu îl trezești la timpul potrivit și asisți la ceea ce i s-ar putea întâmpla. Experții sugerează faptul că ar trebui să trezim un somnambul atunci când îl vedem.

4. Visezi doar atunci când dormi extrem de profund

De ce este greșit? Este greșit pentru că poți visa în oricare stadiu în care te aflii în timpul somnului. În orice caz, visezi cel mai adânc în momentul în care nu te concentrezi prea mult asupra acestui aspect și ai mintea odihnită.

5. Dacă încerci să adormi este mai bine să rămâi în pat

De ce este greșit? Dacă încerci de 20 de minute să adormi și nu reușești, specialiștii recomandă să te ridici și să faci o activitate relaxantă, precum să citești sau să asculți muzică și să nu rămâi în pat. Dacă rămâi în pat, îți poți crea un obicei destul de nesănătos și periculos pentru organismul tău.

6. Unii oameni cred în semnificația viselor

De ce este greșit? Acest obicei de a începe să cauți semnificația oricărui lucru pe care îl visezi poate fi destul de periculos deoarece prin acest mod poți dezvolta anumite frici nefirești și care nu au nicio justificare și corespondent cu realitatea.

7. Poți recupera lipsa somnului din timpul săptămânii în weekend

De ce este greșit? Ei bine, atunci când nu dormi suficient în timpul săptămânii și încerci să recuperezi lipsa lui în weekend, te poți confrunta cu o foarte mare oboseală și o incapacitate de a mai reuși să adormi. Cel mai bine este să păstrezi un echilibru și să nu sari peste somnul de care ai nevoie.

8. Te ajută să bei alcool înainte de culcare

De ce este greșit? Acest lucru este destul de întâlnit, iar specialiștii ne spun faptul că dacă bei alcool înainte de a culca, te poți trezi de mult mai multe ori pe noapte și implicit să nu te odihnești așa cum ar trebui.

9. Cei mai mulți oameni consideră sforăitul deranjant

De ce este greșit? Este greșit deoarece sforăitul poate ascunde anumite afecțiuni mult mai grave, pe care oamenii nu le pot conștientiza chiar din prima clipă și este nevoie de timp pentru a căuta care este cu exactitate cauza.

10. Dacă mănânci brânză înainte de a te culca, poți avea coșmaruri

De ce este greșit? În primul rând, nu există nicio dovadă științifică pentru acest lucru, iar pe lângă asta, dacă mănânci brânză înainte de a te culca, poți dormi mult mai bine deoarece conține triptofan, un aminoacid care produce serotonină, fiind esențială pentru a reuși să dormi.

Citește și:
Insomnia – între mit și adevăr

Text: Iulia Brăslașu
Foto: Imaxtree

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet