Virgil Abloh, geniul generației lui

Virgil Abloh a murit de o formă rară de cancer la doar 41 de ani, ducând o luptă privată cu această boală. Iar în doar 9 ani de carieră în modă a reușit să schimbe istoria industriei.

Probabil ai citit deja zeci de articole despre Virgil Abloh, mai ales dacă te interesează acest subiect, așa că nu te voi plictisi cu momentele importante din cariera lui și nici cu ode binemeritate la adresa acestuia, ci voi încerca să-ți spun doar cum l-am văzut eu pe acest geniu al modei, geniu al generației noastre.

Prima dată când am auzit pronunțându-se numele lui eram la Paris, în timpul Săptămânii Modei, și toată lumea vorbea despre noul director creativ al brand-ului lui Kanye West, nu încă despre Virgil Abloh. Cei doi au fost fotografiați împreună la show-uri și, practic, și-au început împreună cariera în modă în 2010. Exact înainte de asta, cei doi au făcut un internship la Fendi, unde se pare ca au avut o influență importantă, dând un aer fresh colecțiilor cât au stat acolo, după cum spunea chiar Michael Burke, CEO LVMH, pe atunci.

În 2012, Abloh își lansează propriul brand, Pyrex. Omul a cumpărat o serie de cămăși Ralph Lauren din „stocuri moarte”, plătind doar 40$ pe una, pe care a imprimat mai apoi numele Pyrex și numărul 23 (un omagiu pentru Michael Jordan, jucătorul său de baschet favorit), pe care apoi le-a vândut cu 550$ fiecare. După doar un an, deesignerul a renunțat la Pyrex și a fondat brand-ul atât de cunoscut astăzi, Off –White. Iar acest brand nu este doar unul de modă, pentru că Abloh a mixat aici streetwear, lux, artă, muzică și travel, definindu-și brand-ul simplu: „zona gri între alb și negru.”

Poate nu a inventat neapărat ceva palpabil, așa cum au făcut-o alți designeri de pe timpuri, precum Cristobal Balenciaga sau Christian Dior, însă Abloh a (re)inventat cursul modei și ne-a arătat tuturor că moda de astăzi e o sumă a mult mai multor lucruri decât doar crearea unor colecții vestimentare.

Virgil a colaborat cu Takashi Murakami pentru o expoziție, a compus muzică, a deschis concept store-uri în Tokyo sau New York, a câștigat The British Fashion Award pentru Urbane Luxe Brand, a colaborat cu Jimmy Choo, dar și cu Nike, iar modelele de teniși create de el au devenit celebre și râvnite… și toate acestea s-au întâmplat în 2017. Iar în 2018 este numit Creative Director al casei Louis Vuitton, pentru linia masculină, după plecarea lui Kim Jones. Abloh a declarat la momentul respectiv că este cea mai mare onoare pentru el să îl urmeze pe Jones în această poziție cheie. Și a fost și primul designer de culoare care a preluat frâiele unei case de modă cu o moștenire atât de mare.

Virgil era extrem de activ și pe social media și se adresa într-un mod foarte personal urmăritorilor săi, lucru care l-a făcut extrem de popular, mai ales între tineri. Puțini designeri cu brand-uri de lux au reușit asta. Dar, este clar, era un om pozitiv, deosebit de energic și atent cu cei din jurul lui.

De altfel, asta reiese și din sutele de mesaje scrise pe Instagram, postmortem, de prietenii lui, designeri, stiliști, vedete sau colaboratori, toate m-au impresionat.

Ce se va întâmpla, oare, acum cu moștenirea lăsată de el în cei doar nouă ani de carieră? Toată lumea modei se întreabă asta.. cine și cum va continua ceea ce a început Virgil Abloh? Ei bine, rămâne de văzut cum se va adapta moda la schimbările pe care le-a făcut Abloh.

Citește și:

Tendințe modă: Metallica reloaded

Foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din fashion