Tribute sau hainele cele noi ale împăratului

Poate ar trebui să renunți la ideea de a petrece 2 ore în trafic doar ca să ajungi la nu știu ce showroom de designer pentru a proba rochia perfectă pentru revelion - ai acum la dispoziție o garderobă virtuală. Adică haine care nu există, dar pe care le plătești. Adică Tribute.

Da, da, ai înțeles foarte bine – e vorba despre o garderobă digitală inspirată de o serie de jocuri video care au făcut furori chiar la începutul anilor 2000, cum ar fi Sims sau Grand Theft Auto (pe care l-am jucat până și eu!), sau de filme cu o estetică particulară, în spiritul noilor tehnologii, gen Matrix.

Ideea aparține Galei Marija Vrbanic, fondatoarea brand-ului Tribute, care lucrează cu Filip Vajda, head of digital fashion. Înainte de acest proiect, cei doi au lucrat pentru un brand de haine, de haine reale, dar au intuit potențialul unui astfel de business. Există momentan o serie limitată de piese pe care le poți achiziționa virtual – circa 12 la număr, și în funcție de disponibilitate prețurile variază între 29 și 699 de dolari.

Iar hainele, odată epuizate, dispar definitiv, fără posibilitatea de a reveni la rochia galbenă din latex, cu fundă supradimensionată, în care ai arătat atât de bine, dar doar pe Instagram.

Poate fi amuzant, te poți simți ca într-un joc video, dar e foarte important unghiul din care abordezi problema și cum te raportezi la asta. Pentru că a trăi într-o realitate virtuală pe mine mă cam sperie. E ca și cum te-ai poza la tine în sufragerie, dar ți-ai pune în fundal o imagine din New York. Sau ca și cum ai lucra pe o fotografie cu tine, dar ai modifica-o în așa fel încât să ai corpul lui Naomi Campbell, părul lui Farrah Fawcett și ochii lui Elizabeth Taylor. Practic, nu ești nici în Manhattan, și n-ai nici ochii albaștri. Or, pentru o personalitate fragilă, asta poate însemna condamnarea la temniță, pentru că șocul trezirii la realitate, la realitatea reală, poate fi foarte dur.

Sigur, au mai apărut o serie de branduri care operează același concept – s-a lansat o linie virtuală de jeanși, de exemplu, marca The Fabricant. Și vor mai apărea, cu siguranță, și alte idei. În curând vei putea să-ți cumperi rochia de mireasă care nu există, să-ți petreci luna de miere într-un decor de vis, adică la tine în bucătărie etc. Și chiar să-ți alegi un soț virtual care să semene cu Robert Redford sau cu cine vrei tu. Cam trist, nu?

Mi se pare important să fii la curent cu trendurile, să iei în permanență pulsul epocii și să nu fii refractară la nou. Dar la fel de important mi se pare să faci distincția dintre real și virtual. Pentru că a plonja prea adânc în virtual = alienare.

Citește și:
Cum porți tricotajele noului sezon?

Foto: Instagram

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
peroz.ro
substantial.ro
Publicitate
Unica.ro
Mai multe din fashion