Milanezul părăsește brandul elvețian Bally pentru acest nou titlu.
Speculațiile care au circulat ȋn ultima vreme în industria modei s-au adeverit: Simone Bellotti se mută de la Bally la Jil Sander. Acum două săptămâni colecția sa pentru Bally de la Săptămâna Modei de la Milano a făcut furori, apoi, la scurt timp după, un comunicat de presă oficial a anunțat că este noul director de creație al brand-ului Jil Sander „cu efect imediat”. Bellotti se mută astfel la grupul OTB (Only The Brave) al șefului Diesel Renzo Rosso, al cărui portofoliu include nu numai Diesel și Jil Sander, ci și Maison Margiela, Marni și Viktor & Rolf.
Bellotti a crescut la Milano și s-a mutat ulterior la Antwerp, a cărui scenă creativă radicală l-a influențat profund. Cariera sa profesională ca designer de modă include poziții la A. F. Vandevorst, Gianfranco Ferré, Dolce & Gabbana, Bottega Veneta și o perioadă de 16 ani la Gucci.
S-a alăturat brand-ului Bally în octombrie 2022 și a preluat poziția de director de design, deținută anterior de Rhuigi Villaseñor, în mai 2023. Ulterior a fost promovat director de creație. Prima sa colecție a fost prezentată, în septembrie 2023, la Săptămâna Modei de la Milano și a primit aprecieri pe scară largă pentru design-ul său minimalist și elegant.
Bellotti preia postul la Jil Sander de la Luke și Lucie Meier, a căror plecare a fost anunțată cu puțin timp ȋn urmă. În comunicatul de presă al mărcii, munca designer-ului este descrisă cu următoarele cuvinte: „Simone are o obsesie puternică pentru detalii și interpretează referințe de arhivă cu abordări inovatoare. Pasiunea lui Simone pentru cercetare îi modelează perspectiva, ȋn timp ce el se lasă inspirat de artă, fotografie și muzică.”
Însuși Simone Bellotti spune în comunicatul de presă: „Mă simt incredibil de onorat să mă alătur echipei Jil Sander, o casă tradițională care a creat o nouă estetică prin abordarea sa unică și identitatea sa puternică și care a avut întotdeauna o influență semnificativă asupra comunității de design”.
Reacțiile în industrie au fost pozitive, estetica rezervată și subtilă a lui Bellotti, experiența sa cu diverse branduri, dar și rădăcinile și inspirațiile tinereții sale de la sfârșitul anilor 1990, A. F. Vandevorst și Helmut Lang, se potrivesc bine cu marca Jil Sander.
Foto: Profimedia