Gucci se desparte de directorul său de creație, Sabato de Sarno

Sabato De Sarno a fost director de creație Gucci numai doi ani. Compania nu a specificat motivele acestei decizii, iar un succesor nu a fost ȋncă numit.

Gucci se desparte de directorul său de creație, Sabato de Sarno

Sabato De Sarno a părăsit Gucci, a anunțat casa de modă italiană într-o scurtă declarație joi dimineața, 6 februarie. Directorul de creație se afla la cârma Gucci din 2023. Următorul show care va avea loc la sfârșitul lunii februarie la Milano va fi conceput și prezentat de studioul de design Gucci, a precizat brand-ul. Iar un nou director artistic va fi anunțat „la vremea potrivită”.

„Doresc să-mi exprim profunda recunoștință față de Sabato pentru pasiunea și dăruirea cu care a abordat această poziție la Gucci”, a declarat Stefano Cantino, CEO al Gucci din octombrie 2024. „Apreciez foarte mult că a onorat măiestria și moștenirea Gucci cu atât de mult angajament.” Sabato De Sarno a adăugat și el pe Instagram: „Fiecare proiect important se bazează pe pasiunea, inteligența și inima unor oameni extraordinari. Lor le spun: Fiți mereu atenți la bucuria voastră. Este adevărata măsură a faptului că ȋți rămâi fidel ție însuți, indiferent de oportunitate sau provocare.”

Sabato De Sarno, în vârstă de 42 de ani, a fost timp de doi ani directorul de creație al Gucci. A fost primul său loc de muncă cu o asemenea importanță. Designer-ul a crescut lângă Napoli, a lucrat pentru Prada și Dolce & Gabbana și apoi, timp de paisprezece ani, pentru Valentino, cel mai recent ca director de modă al liniei de prêt-à-porter.

La Gucci ȋl aștepta o sarcină enormă. Casa de modă, fondată în 1921, se despărțise recent de directorul de creație Alessandro Michele, care a avut un impact enorm și de durată asupra brand-ului. Cu estetica sa maximalistă, el a ajutat Gucci, ȋncepând cu 2015, să redevină una dintre cele mai importante și influente mărci.

De Sarno a conferit casei imediat o nouă culoare, „Rosso Ancora”, un roșu vișiniu intens. A aplicat-o pantalonilor strălucitori și jachetelor din piele din prima sa colecție și apoi ȋntregului branding al mărcii. Așa cum era de așteptat de la un director de creație din ziua de azi, creațiile au fost o joacă cu codurile casei. A ridicat mocasinul Gucci pe o talpă cu platformă, a transformat „Jackie” într-o geantă de dimensiuni reduse și a decorat gulerul unui tricou polo cu dungile verzi și roșii ale mărcii. Prima sa colecție a fost caracterizată de sclipici și franjuri, dar care deși purtabilă și comercială, a ȋntâmpinat recenzii mixte.

Tosuși, De Sarno și-a păstrat viziunea, fiind uneori mai prezent, alteori mai liniștit. A prezentat un show la Londra, a îmbrăcat ambasadori de brand precum Paul Mescal și a colaborat pentru o campanie cu fotograful Nan Goldin. Pentru colecția de primăvara-vara 2025, care s-a dovedit acum a fi și ultima, a optat pentru un verde strălucitor, paltoane cu franjuri și rochii drapate care amintesc de perioada lui Tom Ford la Gucci.

Stilul lui Sabato De Sarno s-a diferențiat față de cel al predecesorului său, dar acest lucru nu s-a reflectat și în cifre. După boom-ul post-corona, majoritatea mărcilor de lux s-au luptat cu o cerere în scădere, dar pentru Gucci situația pare să fi fost extrem de dificilă. Trimestru după trimestru au fost anunțate scăderi ale vânzărilor (cifrele finale pentru 2024 sunt încă în așteptare). Întrebați despre impactul noii direcții de design asupra vânzărilor, analiștii au insistat întotdeauna că este nevoie de timp. Se pare ȋnsă că acel timp a expirat.

Citește și:
Red alert! Cum să porți cea mai HOT nuanță a momentului

Foto: Profimedia

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Libertatea
Ego.ro
Publicitate
Antena 1
Unica.ro
catine.ro
Mai multe din fashion