7 fructe și legume sănătoase de consumat primăvara

Primăvara aduce nu doar flori și muguri, soare și voie bună ci și chef de a consuma cât mai multe alimente colorate și pline de prospețime.

7 fructe și legume sănătoase de consumat primăvara

După ce toată iarnă am consumat alimente fără culoare, primăvara pare că și farfuriile noastre prind viață. 

Pe măsură ce soarele devine mai puternic sezonul legumelor și fructelor începe iar în fiecare dintre sezoane ne putem bucura de bunătăți proaspete și sănătoase pentru a ne menține energia pentru mai mult timp dar și un aspect tânăr. 

Legumele și fructele sunt pline de nutrienți, au un colorit încântător dar și un gust delicios. Asigură-te că le dai forme perfecte și te bucuri inclusiv de momentele de pregătire a lor cu cuțite profesionale speciale de pe MARANC.RO

De ce să consumi fructe și legume de sezon?

Cu toate că putem găsi multe dintre fructele și legumele de primăvară în orice sezon în supermarket, cu siguranță gustul nu este deloc același ca atunci când le consumi în sezonul lor. În plus, consmul în sezon al fructelor și legumelor proaspete aduc mult mai multe beneficii:

  • Conțin mai mulți nutrienți;
  • Nu conțin pesticide pentru a fi păstrate pe termen lung;
  • Sprijini producătorii locali;
  • Aduci varietate dietei tale;
  • Produsele locale au un gust mai autentic și mai puternic;

Iată câteva dintre cele câteva legume și fructe bogate în nutrienți care re vor face să te simți mai sănătos, în această primăvară. 

Ridichi 

Extrem de delicioase și crocante, primăvara nu are cum să vină fără să nu te lași atras de rozul lor încântător. 

Nelipsite de pe masa de Paște, ridichile sunt dulci imediat ce apar și pot deveni ușor picante mai târziu. 

Acestea sunt deosebit de versatile datorită gustului lor neutru, potrivindu-se perfect atât în salate cât și în sandwichuri dar pot fi consumate și ca atare pe post de snack. 

Ceapa verde

Una dintre bucuriile primăverii, ceapa verde este considerată un medicament natural. Puternic antioxidant, reglează glicemia, scade colesterolul și întărește imunitatea, ceapa verde îți aduce multiple beneficii pentru sănătate. 

Delicioasa ceapă verde nu doar că aduce un plus de culoare în oricare farfurie dar o poți consuma fără nici o limită. Fie că o consumi ca atare, în salate, diferite mâncăruri sau ciorbe, ea nu își pierde proprietățile nici dacă este fiartă. 

Căpșuni

Apetisantele căpușuni cu un miros îmbietor și un aspect incredibil au un conținut scăzut de calorii, mai precis doar 32 kcal pentru fiecare 100 de gr. Ele sunt bogate în fitonutrienți, minerale și vitamine care sunt esențiale pentru o sănătate optimă. 

Unele studii arată că aeceste luptă inclusiv împotriva cancerului, inflamației,bolilor neurologice dar te ajută să să îți păstrezi aspectul tânăr pentru mai mult timp. 

În plus, acestea sunt o sursă excelentă de vitamine C dar și un puternic antioxdiant. 

Gustul căpșunilor în sezon este dulce și parfumat și acestea aduc culoare și aromă delicioasă în multiple preparate. Ele pot fi folosite înclusiv în combinație cu preparatele sărate. 

Morcovi

Morcovii sunt bogați în betacaroten și sunt sinonimi cu sănătatea ochilor pentru că organismul tău transformă betacarotenul în vitamina A. 

Consumul acestuia previne și ameliorează nictalopia care este o afecțiune care se manifestă prin incapacitatea de a vedea în situații de luminozitatea redusă. 

În plus morcovii conțin 88% apă, dar și vitamina B6, B7, vitamina K și biotină. 

Broccoli

Aspectul de copac mereu verde și fericit pe care îl are broccoli îi oferă nu doar reputația unei leguem foarte sănătoase dar este preferat și pentru culoarea pe care o dă oricărei farfurii. 

Brocolii este de asemenea o sursă de Vitamina A care ajută sistemul imunitar, ochii dar și aspectul pielii și are proprieătăți prin care susține sănătatea inimii și preveni bolile cronice. 

Ruccola

Deși are un gust pe care nu îl iubește orice, ruccola furnizează 14% din minimul zilni recomandat de vitamina K, 5% din vitamina A și 5% din totalul de calciu, mangan și acid folid. 

Indiferent că este consumată în salate, ca atare sau gătită ea poate fi și o alternativă sănătoasă la busuioc atunci când vrei să faci pesto. 

Andive

Supranumite și aurul alb al legumelor acestea au un gust ușor amărui dar conțin fier magneziu, fosfor, vitamina A,vitamina E, vitamina C și complexul de vitamina B. 

Consumul de andive este benefic pentru anemie sau pentru perioadele de convalescenta dar sunt recomandate inclusiv femeilor însărcinate, copiilor în creștere și persoanelor în vârstă. 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din advertorial