12 vitamine, minerale și suplimente naturiste recomandate în sezonul rece

În sezonul rece, infecțiile respiratorii sunt destul de frecvente.

12 vitamine, minerale și suplimente naturiste recomandate în sezonul rece

De cele mai multe ori, virusurile sunt vinovate pentru majoritatea infecțiilor de tract respirator, însă, uneori, acestea pot fi cauzate și de unele bacterii, cum este cazul amigdalitei bacteriene. Un stil de viață sănătos, care implică activitate fizică zilnică, o dietă echilibrată, odihnă și evitarea fumatului, este cel mai bun instrument pentru a ține departe infecțiile. Bineînțeles, respectarea regulilor de igienă, cum ar fi spălatul frecvent pe mâini, este o prioritate. De asemenea, unele infecții virale pot fi prevenite cu ajutorul vaccinurilor. 

Pe de altă parte, unele suplimente naturiste cu vitamine, minerale sau plante te pot ajuta să îți întărești imunitatea și să previi astfel infecțiile respiratorii. Află ce suplimente alimentare sunt recomandate în sezonul rece. 

  1. Vitamina D

Vitamina D este unul dintre cei mai importanți nutrienți pentru sistemul imunitar. Sursa principala de vitamina D este soarele, sub acțiunea căruia organismul sintetizează cantități mari de vitamina D. Totuși, vitamina D se găsește și în pește gras și în cereale îmbogățite. Cu toate acestea, în lunile reci, din cauza expunerii precare la soare, este nevoie de suplimentarea vitaminei D. Aceasta facilitează și absorbția calciului în oase, un aport optim de vitamina D prevenind astfel osteoporoza și osteomalacia. 

  1. Probiotice

Probioticele sunt bacteriile bune care trăiesc în mod natural în intestin. Puțini știu însă că peste 70-80% din sistemul imun este modulat de către microbiota intestinală. Astfel, în sezonul rece un supliment cu probiotice este esențial pentru îmbunătățirea diversității bacteriilor intestinale.  

  1. Vitamina C

Rolul vitaminei C în imunitate este bine cunoscut. Suplimentarea cu vitamina C s-a dovedit benefică în scurtarea duratei infecțiilor respiratorii. În plus, aceasta se găsește în special în fructe și legume proaspete, iar în sezonul rece acest consum este adesea mai scăzut. 

  1. Vitamina E

Vitamina E este un puternic antioxidant cu implicații în imunitate, regăsindu-se în multe celule imune. Aceasta se întâlnește în oleaginoase (migdale, caju, nuci, semințe de floarea soarelui, de dovleac) și în uleiurile obținute din acestea. Un supliment cu vitamina E este indicat dacă alimentația ta nu este bogată în aceste alimente în sezonul rece.   

  1. Zinc

Zincul este un mineral care joacă un rol central în sistemul imunitar, fiind esențial pentru producția și funcționarea unor celule imune (cum ar fi neutrofilele). Se găsește în stridii, carne slabă, crab, leguminoase boabe, homar, cereale integrale și nucifere. 

  1. Fier 

Fierul este esențial pentru oxigenarea tuturor țesuturilor, însă acesta este implicat și în buna funcționare a sistemului imun. Fierul se găsește în carnea roșie, ficat, ouă, legume cu frunze verde închis (kale, spanac). Vitamina C crește biodisponibilitatea fierului din alimentele vegetale, așa că merită consumate împreună. 

  1. Seleniu

Seleniul este un alt mineral cu rol antioxidant, antiinflamator și imunostimulator. Se găsește în cereale integrale, pește, carne de pasăre, porc, vită, crustacee și lactate. 

  1. Ulei de pește

Suplimentele cu ulei de pește, de krill și de ficat de cod sunt surse excelente de Omega-3, acizi grași cu rol antiinflamator și anticoagulant. În plus, s-a dovedit că acizii grași Omega-3 ar avea și rol imunomodulator, fiind benefici inclusiv în timpul infecțiilor respiratorii. 

  1. Extract de soc negru

Extractul de soc negru se găsește în suplimente sub formă de capsule sau sirop. Planta este folosită de secole în scopuri medicinale, datorită conținutului său bogat în flavonoide (substanțe cu rol antioxidant). De asemenea, planta are un puternic efect imunostimulator. 

  1. Curcuma

Curcuma este substanța activă din turmeric, plantă care se utilizează adesea în bucătărie pentru condimentarea preparatelor. Curcumina este un puternic antioxidant care are inclusiv efecte imunostimulatoare. Se găsește sub formă de capsule. Se recomandă administrarea în combinație cu piperina, substanța activă din piperul negru pentru a crește absorbția curcuminei. 

  1. Usturoi 

Suplimentele cu extract de usturoi se regăsesc printre produsele naturiste antivirale. Usturoiul conține alicină, compus care îmbunătățește funcția celulelor imune. În plus, poate calma simptomele întâlnite în cazul infecțiilor respiratorii. 

  1. Echinacea 

Echinacea (E. purpurea, E. angustifolia) este o plantă cu proprietăți medicinale care are efecte imunostimulatoare, imunomodulatoare și antivirale. Aceasta se găsește în suplimente ca un compus singular sau în minim un complex de imunitate, alături de alți compuși naturali care întăresc sistemul.

Prin urmare, este important să menținem o alimentație sănătoasă și variată pe parcursul sezonului rece, astfel încât organismul să aibă resursele necesare pentru a lupta contra agenților patogeni. Putem lua în considerare suplimentele alimentare, pentru a da un boost imunității și a scădea riscul de infecții. 

Sursa foto: pexels.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Antena 1
Publicitate
substantial.ro
Unica.ro
Mai multe din advertorial