Suplimentele alimentare în privința cărora trebuie să ai grijă

Aproape orice persoană a luat suplimente alimentare, mai ales diferite vitamine. Deși ele sunt recomandate și de medici, este bine să ții cont de anumite lucruri atunci când alegi să le adaugi în dieta ta.

Suplimentele alimentare în privința cărora trebuie să ai grijă

Suplimentele alimentare îți pot îmbunătăți sănătatea, însă există și cazuri în care ți-ai putea face singură rau, luând diferite pastile într-un mod greșit. Următoarele suplimente alimentare ar trebui luate cu grijă, respectând indicațiile medicului.

1. Vitamina D – îți poate afecta rinichii dacă iei prea mult

Vitamina D ajută la absorbția de calciu și este foarte importantă pentru sănătatea ta. Este recomandată pentru prevenirea osteoporozei și pentru protecția oaselor. Cu toate acestea, se poate ca femeile sănătoase care au trecut la menopauză și care consumă o doză scăzută de vitamina D, adică nu mai mult de 400 de unități, să nu aibă deloc nevoie de acest supliment.

Este bine să știi că dacă ești o femeie tânără și sănătoasă, vitamina D nu este atât de recomandată, deoarece există riscul unei absorbții prea mari de calciu, care ar putea provoca pietre la rinichi. Astfel, de regulă acest supliment se adresează femeilor peste 65 de ani, care au deficiență de vitamina D sau care au osteoporoză.

2. Calciu – excesul se depune pe artere

Calciul este minunat pentru o inimă sănătoasă și oase puternice, însă în exces poate fi dăunător. Cercetările făcute de-a lungul timpului au demonstrat că el funcționează mai bine atunci când este absorbit prin alimentație. Singurul care ar trebui să îți prescrie calciu este medicul, după ce faci analize de sânge.

Mai mult de 2500 mg pentru adulți cu vârsta cuprinsă între 19-50 de ani poate provoca probleme, deoarece calciul se poate depune pe artere.

3. Multivitaminele – nu sunt un substitut pentru o alimentație sănătoasă

Cele mai multe persoane consideră că nu iau cantitatea suficientă de vitamine din alimentație și preferă să ia și multivitamine. Mai multe studii au demonstrat că acesta nu este un lucru complet greșit, mai ales că medicii chiar recomandă suplimente în anumite cazuri, de exemplu în sarcină. Cu toate acestea, amintește-ți că ele nu înlocuiesc un stil de viață și un regim alimentar sănătos.

4. Suplimentele pe bază de ulei de pește – semințele de in sau peștele sunt opțiuni mai bune

Grăsimile Omega 3 sunt recomandate pentru sănătătatea inimii, însă acestea s-ar putea să nu fie la fel de bune dacă nu provin din alimentație. Medicii recomandă să mănânci două porții de pește în fiecare săptămână, iar pentru persoanele cu probleme cardiace este recomandat să se consume un gram de Omega 3 pe zi.

5. Suplimentele pe bază de soia – bogate în estrogen

Laptele de soia, tofu sunt o sursă bogată de fibre, minerale și proteine, însă există și femei care apelează la suplimente cu soia pentru a le ajuta cu simptomele menopauzei. Din această cauză, unii specialiști sunt îngrijorați în privința acestori suplimente, care pot duce la o creștere a riscului de apariție a cancerului de sân din cauza estrogenului pe care îl conțin. Dacă ai avut în familie cazuri de cancer de sân, este mai bine să te ferești de aceste suplimente și să alegi doar alimentele.

Citește și:
Controversa suplimentelor alimentare

Foto: Instagram (@sazan)

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Trending news
Mai multe din health & diet