Simți că ești la limită? 5 metode prin care poți să gestionezi stresul

Ești sub presiune și mai ai puțin până explodezi? Pune în practică aceste metode prin care poți să gestionezi stresul. Sunt foarte eficiente!

Simți că ești la limită? 5 metode prin care poți să gestionezi stresul

Ce alegi frecvent, inconștient, ca metode prin care poți să gestionezi stresul? Shopping și mâncat compulsiv, fumat în exces, sport des și intens. Mai ai și izbucniri nervoase în fața partenerului sau a copiilor, accese de plâns, insomnii. Toate acestea sunt încercări de a te autoliniști sau modul în care emoțiile tale ies la suprafață, necotrolate. Este necesar un reglaj fin, pe care numai tu îl poți realiza. În acest sens îți propunem câteva metode prin care poți să gestionezi stresul, de fapt, adevărate tehnici folosite în psihoterapie.

Schimbă-ți gândurile

Atunci când ți se întâmplă ceva, tu nu reacționezi la evenimentul în sine, ci la ceea ce gândești despre eveniment. Apoi, în funcție de gândurile tale, apar emoțiile (panică, frică, furie, anxietate, tristețe etc) și anumite comportamente care îți fac ție rău sau chiar îți strică relațiile cu cei din jur. De aceea ai nevoie de metode prin care poți să gestionezi stresul, dar care abordează problema la nivel cognitiv. De exemplu, ești stresată de un raport, stai peste program, ești obosită, iritată, temătoare. Te simți vinovată, tristă că ai ajuns târziu acasă și nu ai petrecut timp cu partenerul sau copiii.

Care este gândul din spatele stresului legat de raport? Să spunem… de acest raport depinde toată cariera mea! Este logic acest gând? Ce dovezi ai care să arate că într-adevăr toată cariera ta depinde de acel raport? Sunt dovezile compatibile cu realitatea? Cum te face gândul să te simți? Cu ce te ajută el? Apoi înlocuiește gândul cu unul rațional și vezi cum te simți cu noua variantă de gând. Această metodă prin care poți să gestionezi stresul poate fi completată și de noi variante de acțiune, care să îți facă viața mai ușoară. De exemplu, o sarcină mare să fie împărțită în altele mai mici pe care le rezolvi pe rând, în timp.

Învață să spui și nu! Metode prin care poți să gestionezi stresul

De multe ori stresul apare de la o supraîncărcare cu lucruri care sunt toate extrem de importante și extrem de urgente. Nu vrei să dezamăgești pe nimeni, să spui nu celor dragi, colegilor de serviciu, dar în felul acesta îți spui nu ție. Poate ai învățat că nevoile altora sunt mai importante decât ale tale, ori autosacrificiul tău este o formă de a-i iubi și proteja pe ceilalți. Însă aici nu discutăm despre o generozitate prost înțeleasă, ci de un comportament pe care-l exersezi cel mai probabil de-o viață și care te încarcă îngrozitor. Nu este o propoziție completă și o metodă prin care poți să gestionezi stresul. Cum așa? Simplu, mai reduci din responsabilitățile pe care chiar poți să le delegi! Dar mare atenție cum pui problema, folosește comunicarea asertivă.

Renunță la agresivitate și comunică asertiv

Atunci când ești stresată și vrei să faci o schimbare ai tendința de a comunica agresiv, ceea ce naște conflicte pe care le poți evita. Nu acuza, jigni, eticheta persoana din fața ta pentru că ori se va retrage ori va intra glorios în lupta pentru putere. Iar niciuna dintre variante nu este de dorit. Arătăm cu degetul spre comportament și mereu vorbim despre noi, emoțiile noastre și ce nevoi avem. Să spunem că partenerul tău nu te ajută cu copiii, iar tu ești mereu într-o continuă cursă de la serviciu la afterschool, balet, fotbal sau ce activități mai au copiii tăi. Trasnmite-i: eu mă simt foarte furioasă, tristă, abandonată, neajutorată când tu nu te implici în legătură cu cei mici și nu împărțim responsabilitățile, nevoia mea este ca și tu să mă ajuți de x ori pe săptămână cu copiii.

Metode prin care poți să gestionezi stresul: cutiuța antistres

Poate fi la propriu o cutie în care să pui: o mingiuță antistres pe care să o frămânți cu putere când simți că explodezi, elastice pe care să le ții la încheietura mâinii și de care să tragi în momentele tensionate. O hârtie pe care să notezi un exercițiu de respirație (inspiri numeri 1001,1002, ții respirația și numeri 1001,1002,1003, 1004, expiri numărând iar 1001,1002). Respirația abdominală e una dintre metodele prin care poți să gestionezi stresul oriunde te-ai afla, și într-o ședință! Poze cu cei dragi, ulei de masaj relaxant, ulei esențial de relaxare (lavandă), numele parcului în care îți place să te plimbi și te liniștește. Și pe internet găsești o mulțime de metode prin care poți să gestionezi stresul, de exemplu meditații de câteva minute sau aplicații antistres cu tot felul de sunete care calmează.

Jurnalul dublu

Două metode prin care poți să gestionezi stresul ce implică scrisul de mână! Întâi alege două agende sau două caiete. În prima notezi dimineața timp de câteva minute toate îngrijorările, toate gândurile care nu-ți dau pace. Dar numai dimineața faci asta, scriindu-le mereu din același loc. Seara așterne pe hârtie, în cealaltă agendă, toate lucrurile pentru care ești recunoscătoare. Scrisorile terapeutice sunt și ele de asemenea metode prin care poți să gestionezi stresul. Ești foarte supărată pe cineva? Scrie-i o scrisoare în care să-i spui absolut tot ceea ce simți și gândești. Important! Scrisorile terapeutice nu se trimit! Le poți păstra într-un loc în siguranță, le poți distruge, dar în niciun caz nu le expediezi.

Citește și:
Te plângi des, ești mereu nedreptățită? Poate suferi de sindromul Calimero!

Foto: PR

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe elle.ro
Recomandari
Unica.ro
Mai multe din health & diet